Spectrum 512
From Atariki
Wersja z dnia 16:28, 26 maj 2006 Vulgar (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 16:28, 26 maj 2006 Vulgar (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 5: | Linia 5: | ||
Format Spectrum-a przyjął się w środowisku ST jako standard i używany jest przez wiele programów do generowania grafiki 3D, digitalizery video oraz przeglądarki. | Format Spectrum-a przyjął się w środowisku ST jako standard i używany jest przez wiele programów do generowania grafiki 3D, digitalizery video oraz przeglądarki. | ||
- | + | {{grafr|Spc512s.png}} | |
=== Powiązane strony === | === Powiązane strony === | ||
Wersja z dnia 16:28, 26 maj 2006
Spectrum 512 - edytor grafiki rastrowej dla Atari ST, będący częścią pakietu programów do tworzenia grafiki i animacji firmy ANTIC. Umożliwiający pracę w programowo uzyskiwanym trybie 512 kolorów (maksymalnie możliwe jest uzyskanie około 48 kolorów na linie) w niskiej rozdzielczości ST - 320x200 pixeli. W obrazkach w tym trybie mogą być widoczne kolorowe smugi.Do poprawnego funkcjonowania programu niezbędne jest uruchomienie w trybie odświeżania 60Hz. Program odczytuje pliki zapisane w formatach NEOchrome, DEGAS, IFF oraz własnym. Zapisuje natomiast tylko we własnym, w postaci skompresowanej *.SPC lub nie skompresowanej *.SPU. Niestety oferuje bardzo proste i słabe funkcje edycyjne, z tego względu raczej przydatny do "podkolorowywania" uprzednio przygotowanych grafik oraz do importu/wyświetlania w większej ilości kolorów niż standardowe 16.
Format Spectrum-a przyjął się w środowisku ST jako standard i używany jest przez wiele programów do generowania grafiki 3D, digitalizery video oraz przeglądarki.
Powiązane strony
- galeria obrazków w formacie SPECTRUM-a 512 i przeglądarki dla PC.
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.