Spectrum 512
From Atariki
Wersja z dnia 17:56, 5 cze 2006 Vulgar (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 11:07, 12 cze 2006 Vulgar (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | {{grafr|S512menu.png}}'''Spectrum 512''' - edytor grafiki rastrowej dla Atari [[ST]], będący częścią pakietu programów do tworzenia grafiki i animacji firmy ANTIC. Umożliwiający pracę w programowo uzyskiwanym trybie '''512 kolorów''' (maksymalnie możliwe jest uzyskanie około 48 kolorów na linie) w niskiej rozdzielczości [[ST]] - 320x199 pixeli. W obrazkach w tym trybie mogą być widoczne kolorowe smugi. | + | {{grafr|S512menu.png}}'''Spectrum 512''' - edytor grafiki rastrowej dla Atari [[ST]], napisany przez [[Trio]], będący częścią pakietu programów do tworzenia grafiki i animacji firmy [[ANTIC]]. Umożliwiający pracę w programowo uzyskiwanym trybie '''512 kolorów''' (maksymalnie możliwe jest uzyskanie około 48 kolorów na linie) w niskiej rozdzielczości [[ST]] - 320x199 pixeli. W obrazkach w tym trybie mogą być widoczne kolorowe smugi. |
Do poprawnego funkcjonowania programu niezbędne jest przełączenie komputera w tryb odświeżania obrazu 60Hz. | Do poprawnego funkcjonowania programu niezbędne jest przełączenie komputera w tryb odświeżania obrazu 60Hz. | ||
- | Program odczytuje pliki zapisane w formatach [[NEOchrome]], [[DEGAS]], IFF oraz własnym. Zapisuje natomiast tylko we własnym, w postaci skompresowanej '''*.SPC''' lub nie skompresowanej '''*.SPU'''. Niestety oferuje bardzo proste i słabe funkcje edycyjne, z tego względu raczej przydatny do "podkolorowywania" uprzednio przygotowanych grafik oraz do importu/wyświetlania w większej ilości kolorów niż standardowe 16. | + | Program odczytuje pliki zapisane w formatach [[NEOchrome]], [[DEGAS]], [[IFF]] oraz własnym. Zapisuje natomiast tylko we własnym, w postaci skompresowanej '''*.SPC''' lub nie skompresowanej '''*.SPU'''. Niestety oferuje bardzo proste i słabe funkcje edycyjne, z tego względu raczej przydatny do "podkolorowywania" uprzednio przygotowanych grafik oraz do importu/wyświetlania w większej ilości kolorów niż standardowe 16. |
Format Spectrum-a przyjął się w środowisku ST jako standard i używany jest przez wiele programów do generowania grafiki 3D, programy do przechwytywania obrazów wideo które najczęściej były źródłem powstawania obrazków w formacie Spectrum 512. | Format Spectrum-a przyjął się w środowisku ST jako standard i używany jest przez wiele programów do generowania grafiki 3D, programy do przechwytywania obrazów wideo które najczęściej były źródłem powstawania obrazków w formacie Spectrum 512. |
Wersja z dnia 11:07, 12 cze 2006
Spectrum 512 - edytor grafiki rastrowej dla Atari ST, napisany przez Trio, będący częścią pakietu programów do tworzenia grafiki i animacji firmy ANTIC. Umożliwiający pracę w programowo uzyskiwanym trybie 512 kolorów (maksymalnie możliwe jest uzyskanie około 48 kolorów na linie) w niskiej rozdzielczości ST - 320x199 pixeli. W obrazkach w tym trybie mogą być widoczne kolorowe smugi.Do poprawnego funkcjonowania programu niezbędne jest przełączenie komputera w tryb odświeżania obrazu 60Hz. Program odczytuje pliki zapisane w formatach NEOchrome, DEGAS, IFF oraz własnym. Zapisuje natomiast tylko we własnym, w postaci skompresowanej *.SPC lub nie skompresowanej *.SPU. Niestety oferuje bardzo proste i słabe funkcje edycyjne, z tego względu raczej przydatny do "podkolorowywania" uprzednio przygotowanych grafik oraz do importu/wyświetlania w większej ilości kolorów niż standardowe 16.
Format Spectrum-a przyjął się w środowisku ST jako standard i używany jest przez wiele programów do generowania grafiki 3D, programy do przechwytywania obrazów wideo które najczęściej były źródłem powstawania obrazków w formacie Spectrum 512.
Powiązane strony
- galeria obrazków w formacie SPECTRUM-a 512 i przeglądarki dla PC.
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.