Montezuma's Revenge
From Atariki
Wersja z dnia 18:34, 31 maj 2006 KMK (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 12:32, 30 cze 2006 Sq5irz (Dyskusja | wkład) (interpunkcja+literówki) Next diff → |
||
Linia 4: | Linia 4: | ||
Bohater, Pedro, penetruje starożytną i odrobinę już zapuszczoną piramidę Azteków w poszukiwaniu legendarnego skarbu. | Bohater, Pedro, penetruje starożytną i odrobinę już zapuszczoną piramidę Azteków w poszukiwaniu legendarnego skarbu. | ||
- | Gra znana pod tym tytułem jest upublicznioną bez zgody autora demonstracyjną wersją 35 kilobajtową, jaką ten zaprezentował na targach Consumer Electronics Show 1983 licząc na zainteresowanie potencjalnych wydawców. Gra nie została nigdy ukończona, nie ma wobec tego zakończenia - poszukiwacz zamiast legendarnego skarbu musi zadowolić się możliwością rozmnożenia przedmiotów jakie wniesie do pomieszczenia ze strażnikiem nieistniejącego skarbca (dobrze, jeżeli rozmnoży sobie miecze. gorzej, jeżeli kaganki...). | + | Gra, znana pod tym tytułem, jest upublicznioną bez zgody autora demonstracyjną wersją 35 kilobajtową, jaką ten zaprezentował na targach Consumer Electronics Show 1983, licząc na zainteresowanie potencjalnych wydawców. Gra nie została nigdy ukończona, nie ma wobec tego zakończenia - poszukiwacz zamiast legendarnego skarbu musi zadowolić się możliwością rozmnożenia przedmiotów, jakie wniesie do pomieszczenia ze strażnikiem nieistniejącego skarbca (dobrze, jeżeli rozmnoży sobie miecze, gorzej, jeżeli kaganki...). |
- | Wydana przez [http://en.wikipedia.org/wiki/Parker_Brothers Parker Brothers] gra pod tym samym tytułem, znana szerzej jako '''Preliminary Monty''' (lub bardziej dosadnie, '''Preliminary Monty 16k''') jest na wyraźną prośbę wydawcy okrojona tak, aby zmieściła się w 16kB RAM. Zlikwidowano między innymi intro, usunięto nietoperza, zubożono grafikę, przekonstruowano labirynt, no i dodano - liche co prawda, ale zawsze - zakończenie (po jego osiągnięciu gra powracała do początku, zwiększano jednak poziom trudności - większa liczba przeszkadzajek w rodzaju czaszek czy pająków, oraz podniesienie poziomu zaciemnienia piramidy). Zmieniło się również imie głównego bohatera (na Panama Joe), oraz jego nakrycie głowy. | + | Wydana przez [http://en.wikipedia.org/wiki/Parker_Brothers Parker Brothers] gra pod tym samym tytułem, znana szerzej jako '''Preliminary Monty''' (lub bardziej dosadnie, '''Preliminary Monty 16k''') jest na wyraźną prośbę wydawcy okrojona tak, aby zmieściła się w 16kB RAM. Zlikwidowano między innymi intro, usunięto nietoperza, zubożono grafikę, przekonstruowano labirynt, no i dodano - liche co prawda, ale zawsze - zakończenie (po jego osiągnięciu gra powracała do początku, zwiększano jednak poziom trudności - większa liczba przeszkadzajek w rodzaju czaszek czy pająków oraz podniesienie poziomu zaciemnienia piramidy). Zmieniło się również imię głównego bohatera (na Panama Joe) oraz jego nakrycie głowy. |
==Zobacz też== | ==Zobacz też== |
Wersja z dnia 12:32, 30 cze 2006
Montezuma's Revenge to gra labiryntowa z 1983 roku, autorstwa Roberta Jaegera.
Bohater, Pedro, penetruje starożytną i odrobinę już zapuszczoną piramidę Azteków w poszukiwaniu legendarnego skarbu.
Gra, znana pod tym tytułem, jest upublicznioną bez zgody autora demonstracyjną wersją 35 kilobajtową, jaką ten zaprezentował na targach Consumer Electronics Show 1983, licząc na zainteresowanie potencjalnych wydawców. Gra nie została nigdy ukończona, nie ma wobec tego zakończenia - poszukiwacz zamiast legendarnego skarbu musi zadowolić się możliwością rozmnożenia przedmiotów, jakie wniesie do pomieszczenia ze strażnikiem nieistniejącego skarbca (dobrze, jeżeli rozmnoży sobie miecze, gorzej, jeżeli kaganki...).
Wydana przez Parker Brothers gra pod tym samym tytułem, znana szerzej jako Preliminary Monty (lub bardziej dosadnie, Preliminary Monty 16k) jest na wyraźną prośbę wydawcy okrojona tak, aby zmieściła się w 16kB RAM. Zlikwidowano między innymi intro, usunięto nietoperza, zubożono grafikę, przekonstruowano labirynt, no i dodano - liche co prawda, ale zawsze - zakończenie (po jego osiągnięciu gra powracała do początku, zwiększano jednak poziom trudności - większa liczba przeszkadzajek w rodzaju czaszek czy pająków oraz podniesienie poziomu zaciemnienia piramidy). Zmieniło się również imię głównego bohatera (na Panama Joe) oraz jego nakrycie głowy.
Zobacz też
- Zemsta Montezumy - artykuł Galu
- Mapa Montezuma's Revenge
- Skan opisu Montezuma's Revenge dystrybuowanego w 'studiach komputerowych'
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.