World Karate Championship
From Atariki
Wersja z dnia 10:43, 2 cze 2006 KMK (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 14:54, 30 cze 2006 Sq5irz (Dyskusja | wkład) (interpunkcja, schodowej :) ->piersiowej) Next diff → |
||
Linia 2: | Linia 2: | ||
Doskonały turniej karate produkcji [[System Three Software]], wydany w 1986 r. przez [http://en.wikipedia.org/wiki/Epyx Epyx]. Wyróżnia się świetną oprawą graficzną (duża ilość kolorów na ekranie, staranna grafika) i muzyczną (słychać także sample z głosem ludzkim). Ciekawostką jest fakt, że wersja PAL jest znana pod nazwą "World Karate Championship", a wersja NTSC jako "International Karate". | Doskonały turniej karate produkcji [[System Three Software]], wydany w 1986 r. przez [http://en.wikipedia.org/wiki/Epyx Epyx]. Wyróżnia się świetną oprawą graficzną (duża ilość kolorów na ekranie, staranna grafika) i muzyczną (słychać także sample z głosem ludzkim). Ciekawostką jest fakt, że wersja PAL jest znana pod nazwą "World Karate Championship", a wersja NTSC jako "International Karate". | ||
- | Pojedynki o pas karate, z coraz lepszymi przeciwnikami sterowanymi przez komputer, przerywane są zadaniami polegającymi na łamaniu kamiennych płyt, czy unikaniu pocisków. Wersja pełna (całodyskowa) cieszy oko ładnym obrazkiem przy wczytywaniu a także zmieniającą się scenerią pojedynku, toczy się on w różnych miejscach na świecie (Egipt, USA, Australia ...). Gra również (polecana) dla dwóch graczy. | + | Pojedynki o pas karate, z coraz lepszymi przeciwnikami sterowanymi przez komputer, przerywane są zadaniami polegającymi na łamaniu kamiennych płyt czy unikaniu pocisków. Wersja pełna (całodyskowa) cieszy oko ładnym obrazkiem przy wczytywaniu, a także zmieniającą się scenerią pojedynku, toczy się on w różnych miejscach na świecie (Egipt, USA, Australia ...). Gra również (polecana) dla dwóch graczy. |
Linia 26: | Linia 26: | ||
* góra - kopnięcie z wyskoku | * góra - kopnięcie z wyskoku | ||
* dół - cios z przykucu, pięścią w krocze w kierunku przeciwnego niż postać jest zwrócona; odwraca postać w kierunku ciosu | * dół - cios z przykucu, pięścią w krocze w kierunku przeciwnego niż postać jest zwrócona; odwraca postać w kierunku ciosu | ||
- | * <kierunek do przeciwnika> - kopnięcie na wysokość klatki schodowej przeciwnika | + | * <kierunek do przeciwnika> - kopnięcie na wysokość klatki piersiowej przeciwnika |
* <kierunek od przeciwnika> - kopnięcie z półobrotu ala chuck | * <kierunek od przeciwnika> - kopnięcie z półobrotu ala chuck | ||
* lewo/prawo+góra - wyskok z obrotem w danym kierunku | * lewo/prawo+góra - wyskok z obrotem w danym kierunku |
Wersja z dnia 14:54, 30 cze 2006
Doskonały turniej karate produkcji System Three Software, wydany w 1986 r. przez Epyx. Wyróżnia się świetną oprawą graficzną (duża ilość kolorów na ekranie, staranna grafika) i muzyczną (słychać także sample z głosem ludzkim). Ciekawostką jest fakt, że wersja PAL jest znana pod nazwą "World Karate Championship", a wersja NTSC jako "International Karate".
Pojedynki o pas karate, z coraz lepszymi przeciwnikami sterowanymi przez komputer, przerywane są zadaniami polegającymi na łamaniu kamiennych płyt czy unikaniu pocisków. Wersja pełna (całodyskowa) cieszy oko ładnym obrazkiem przy wczytywaniu, a także zmieniającą się scenerią pojedynku, toczy się on w różnych miejscach na świecie (Egipt, USA, Australia ...). Gra również (polecana) dla dwóch graczy.
Sterowanie
Klawisze:
- START - start gry dla jednego gracza
- SELECT - start gry dla dwóch graczy
- T - włączenie muzyki w trakcie walki
- CTRL+T - wyłączenie muzyki w trakcie walki
Joystick (bez Fire):
- lewo/prawo - krok w danym kierunku
- góra - mizerny skok
- dół - podcięcie
- lewo/prawo+góra - cios reką na wysokość głowy przeciwnika; odwraca postać w kierunku ciosu
- dół+<kierunek od przeciwnika> - cios z przykucu, pięścią w krocze
- dół+<kierunek do przeciwnika> - kopnięcie na wysokość głowy przeciwnika
Joystick (z Fire):
- góra - kopnięcie z wyskoku
- dół - cios z przykucu, pięścią w krocze w kierunku przeciwnego niż postać jest zwrócona; odwraca postać w kierunku ciosu
- <kierunek do przeciwnika> - kopnięcie na wysokość klatki piersiowej przeciwnika
- <kierunek od przeciwnika> - kopnięcie z półobrotu ala chuck
- lewo/prawo+góra - wyskok z obrotem w danym kierunku
- lewo/prawo+dół - kopnięcie na wysokość piszczela przeciwnika; odwraca postać w kierunku ciosu
Informacje dodatkowe
Jak wszyscy wiemy, Polska to dziwny kraj. Krąży(ło) u nas kilka wersji tej gry, a z najbardziej znanych to wersje:
- Jednoplanszowa (Nowy Jork) z muzyką, najczęściej spotykana na starych kasetach w systemie normal;
- Trzyplanszowa FILE (jednoplikowa) z muzyką (wersja na 130XE) oraz bez muzyki (na komputery 64 kB);
- Pełna wersja dyskowa z doczytywanymi planszami;
- Pełna wersja dyskowa ładująca plansze do dodatkowej pamięci (tzw. wersja na 130XE)
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.