Spectrum 512
From Atariki
Wersja z dnia 16:01, 20 sie 2006 Vulgar (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 16:02, 20 sie 2006 Vulgar (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 4: | Linia 4: | ||
Program odczytuje pliki zapisane w formatach [[NEOchrome]], [[DEGAS]], [[IFF]] oraz własnym. Zapisuje natomiast tylko we własnym, w postaci skompresowanej '''*.SPC''' lub nie skompresowanej '''*.SPU'''. Niestety oferuje bardzo proste i słabe funkcje edycyjne, z tego względu raczej przydatny do "podkolorowywania" uprzednio przygotowanych grafik oraz do importu/wyświetlania w większej ilości kolorów niż standardowe 16. | Program odczytuje pliki zapisane w formatach [[NEOchrome]], [[DEGAS]], [[IFF]] oraz własnym. Zapisuje natomiast tylko we własnym, w postaci skompresowanej '''*.SPC''' lub nie skompresowanej '''*.SPU'''. Niestety oferuje bardzo proste i słabe funkcje edycyjne, z tego względu raczej przydatny do "podkolorowywania" uprzednio przygotowanych grafik oraz do importu/wyświetlania w większej ilości kolorów niż standardowe 16. | ||
- | Format Spectrum-a przyjął się w środowisku ST jako standard i używany jest przez wiele programów do generowania grafiki 3D, systemy i programy do przechwytywania obrazów wideo ([[Vidi ST(12)]] które najczęściej były źródłem powstawania obrazków w formacie Spectrum 512. | + | Format Spectrum-a przyjął się w środowisku ST jako standard i używany jest przez wiele programów do generowania grafiki 3D, systemy i programy do przechwytywania obrazów wideo ([[VidiST_(12)]]) które najczęściej były źródłem powstawania obrazków w formacie Spectrum 512. |
{{grafr|Spc512s.png}} | {{grafr|Spc512s.png}} |
Wersja z dnia 16:02, 20 sie 2006
Edytor grafiki rastrowej dla Atari ST, napisany przez Trio, będący częścią pakietu programów do tworzenia grafiki i animacji firmy Antic. Umożliwiający pracę w programowo uzyskiwanym trybie 512 kolorów (maksymalnie możliwe jest uzyskanie około 48 kolorów na linie) w niskiej rozdzielczości ST - 320x199 pixeli. W obrazkach w tym trybie mogą być widoczne kolorowe smugi.Do poprawnego funkcjonowania programu niezbędne jest przełączenie komputera w tryb odświeżania obrazu 60Hz. Program odczytuje pliki zapisane w formatach NEOchrome, DEGAS, IFF oraz własnym. Zapisuje natomiast tylko we własnym, w postaci skompresowanej *.SPC lub nie skompresowanej *.SPU. Niestety oferuje bardzo proste i słabe funkcje edycyjne, z tego względu raczej przydatny do "podkolorowywania" uprzednio przygotowanych grafik oraz do importu/wyświetlania w większej ilości kolorów niż standardowe 16.
Format Spectrum-a przyjął się w środowisku ST jako standard i używany jest przez wiele programów do generowania grafiki 3D, systemy i programy do przechwytywania obrazów wideo (VidiST_(12)) które najczęściej były źródłem powstawania obrazków w formacie Spectrum 512.
Powiązane strony
- galeria obrazków w formacie SPECTRUM-a 512 i przeglądarki dla PC.
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.