Moon Patrol

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 19:38, 28 mar 2007
Sikor (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 04:59, 29 mar 2007
Sikor (Dyskusja | wkład)
(Okoliczności przyrody - literówki)
Next diff →
Linia 6: Linia 6:
Gra polega na jeździe księżycowym łazikiem i obronie przed kosmitami księżyca, podzielonego na sektory od A do Z. Ponieważ jest to pojazd specjalny, może on skakać nad księżycowymi kraterami czy głazami, a dodatkowo jest uzbrojony w działko kątowe - strzela w przód (niszcząc na przykład głazy czy wrogie pojazdy) i w górę, broniąc się przed kosmitami. Gra polega na jeździe księżycowym łazikiem i obronie przed kosmitami księżyca, podzielonego na sektory od A do Z. Ponieważ jest to pojazd specjalny, może on skakać nad księżycowymi kraterami czy głazami, a dodatkowo jest uzbrojony w działko kątowe - strzela w przód (niszcząc na przykład głazy czy wrogie pojazdy) i w górę, broniąc się przed kosmitami.
-Mimo prostoty gry, jest ona niezwykle wciągająca - ma wspaniałą (jak na ówczesne czasy), scrollowaną grafikę. Gra nie ma końca - po przebyciu caej planety gramy dalej od punktu A, ale mając wyżej postawioną poprzczką: więcej statków kosmitów, skał, kraterów...+Mimo prostoty gry, jest ona niezwykle wciągająca - ma wspaniałą (jak na ówczesne czasy), scrollowaną grafikę. Gra nie ma końca - po przebyciu całej planety gramy dalej od punktu A, ale mając wyżej postawioną poprzeczkę: więcej statków kosmitów, skał, kraterów...
== Atari 8-bitów == == Atari 8-bitów ==

Wersja z dnia 04:59, 29 mar 2007

Niniejszy opis dotyczy wersji gry będącej konwersją wersji z gier typu "Arcade" (automaty do gier). Dla Atari XL/XE istnieje jeszcze inna gra pod tym samym tytułem, jednak nie ma ona nic wspólnego z tą grą.

Spis treści

Okoliczności przyrody

Kiedy w roku 1982 firma Irem oraz Williams Electronics stworzyła nową grę - to był szok. Tysiące ludzi spędzało czas na księżycowym patrolu - przy grze "Moon Patrol"

Gra polega na jeździe księżycowym łazikiem i obronie przed kosmitami księżyca, podzielonego na sektory od A do Z. Ponieważ jest to pojazd specjalny, może on skakać nad księżycowymi kraterami czy głazami, a dodatkowo jest uzbrojony w działko kątowe - strzela w przód (niszcząc na przykład głazy czy wrogie pojazdy) i w górę, broniąc się przed kosmitami.

Mimo prostoty gry, jest ona niezwykle wciągająca - ma wspaniałą (jak na ówczesne czasy), scrollowaną grafikę. Gra nie ma końca - po przebyciu całej planety gramy dalej od punktu A, ale mając wyżej postawioną poprzeczkę: więcej statków kosmitów, skał, kraterów...

Atari 8-bitów

Grafika:Mpcart.gif

Grafika:mpa.gif

Mało kto wie, ale dla 8-mio bitowego Atari powstały dwie wersje tej samej gry:

  • pierwsza, wydana przez Atari w 1983 roku (źle odtwarzana muzyka w serii XL/XE);
  • druga, wydana w 1983 roku przez... Atari, będąca konwersją z Atari 5200

Gra jest właściwie w obu wersjach taka sama, różni się nieznacznie grafiką (kosmetycznie). C ciekawe - w wersji będącej konwersją z Atari 5200 nie ma nazwy Atari - nie został zaimplementowany pierwszy ekran tytułowy, wysępujący na konsoli.

Poruszanie samochodem - za pomocą joysticka, w standardowy sposób (prawo - szybciej, lewo - wolniej, góra - skok, fire - strzał). Obie wersje mają bardzo ładną i dopracowaną grafikę.

Atari ST

Gra w wersji dla Atari St została wydana w 1987 roku, zasadnoiczo niewiele się różni od wersji dla Atari XL/XE - została zmieniona grafika, dostosowana teraz do 16-to bitowej maszyny.

Konsole

Grafika:mp2600.gif

Istnieje wersja dla Atari 5200 (opisana w dziale Atari 8-bit) oraz wersja dla konsoli Atari 2600. Jest to odwzorowanie gry na miarę tej konsoli, co przy tak małej pamięci i tak wygląda niejnajgorzej (patrz screeny). Ogólnie ta wersja także oddaje klimat oryginału.

Opis ekranu

Niniejszy opis powstał w oparciu o wersje dla Atari 8-bit. Ekran gry jest podzielony na dwie części: górną (tryb tekstowy) informacyjną i zasadniczą część gsy, gdzie poruszamy się łazikiem. W części informacyjnej możemy się dowiedzieć o:

  • Aktualnej ilości punktów gracza;
  • Najlepszym wyniku;
  • Sektorze, w którym się znajdujemy (Point)
  • Czasie pozostałym do wykonania patrolu;
  • Obecności statków obcych (maksymalnie 3 - "radar" koło sektora)
  • Aktualnej pozycji na księżycu (pasek z sektorami);
  • Ilości dodatkowych wozów (pod ikonką pojazdu).

Linki

Personal tools