Deep Blue C
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 04:33, 15 maj 2006 Miker (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 20:23, 1 kwi 2007 Epi (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | Jeden z nielicznych, obok pierwotnej natywnej wersji [[CC65]] [http://www.umich.edu/~archive/atari/8bit/Languages/Cc65], kompilatorów języka C na [[Atari 8-bit|małe Atari]]. Jego składnia jest mocno zbliżona do standardu ANSI C, aczkolwiek ma pewne ograniczenia (bodajże jednym z większych jest brak możliwości użycia liczb zmiennoprzecinkowych, ale jest to nie potwierdzona informacja). | + | Jeden z nielicznych kompilatorów języka C na [[Atari 8-bit|małe Atari]]. Jego składnia jest mocno zbliżona do standardu ANSI C, z istotnymi ograniczeniami. Niedostępne są: |
+ | |||
+ | * struktury, unie | ||
+ | * tablice wielowymiarowe | ||
+ | * liczby zmiennoprzecinkowe | ||
+ | * funkcje zwracające wartości typu innego niż int | ||
+ | * operator sizeof | ||
+ | * rzutowanie typów | ||
+ | |||
+ | Inne niestandardowe właściwości Deep Blue C: | ||
+ | |||
+ | * Ostatni człon (case lub default) klauzuli switch musi być zakończony jedną z instrukcji: break, continue lub return. | ||
+ | * Typ char jest zawsze bez znaku. | ||
+ | * Łańcuchy znakowe nie mogą być dzielone. | ||
+ | * Długość linii kodu źródłowego nie może przekraczać 79 znaków. | ||
+ | * Funkcja nie może mieć więcej niż 126 argumentów. | ||
- | {{stub}} | ||
[[Kategoria:Oprogramowanie Atari 8-bit]] | [[Kategoria:Oprogramowanie Atari 8-bit]] | ||
[[Kategoria:Języki programowania]] | [[Kategoria:Języki programowania]] |
Wersja z dnia 20:23, 1 kwi 2007
Jeden z nielicznych kompilatorów języka C na małe Atari. Jego składnia jest mocno zbliżona do standardu ANSI C, z istotnymi ograniczeniami. Niedostępne są:
- struktury, unie
- tablice wielowymiarowe
- liczby zmiennoprzecinkowe
- funkcje zwracające wartości typu innego niż int
- operator sizeof
- rzutowanie typów
Inne niestandardowe właściwości Deep Blue C:
- Ostatni człon (case lub default) klauzuli switch musi być zakończony jedną z instrukcji: break, continue lub return.
- Typ char jest zawsze bez znaku.
- Łańcuchy znakowe nie mogą być dzielone.
- Długość linii kodu źródłowego nie może przekraczać 79 znaków.
- Funkcja nie może mieć więcej niż 126 argumentów.