Vector
From Atariki
(Różnice między wersjami)
| Wersja z dnia 12:08, 25 wrz 2006 Sikor (Dyskusja | wkład) (Na dobry początek - MW) ← Previous diff |
Wersja z dnia 19:08, 12 wrz 2007 0xF (Dyskusja | wkład) (jaki znowu DOOM?) Next diff → |
||
| Linia 1: | Linia 1: | ||
| - | Planowana, nigdy nie ukończona gra 3D z autorskim światem wykreowanym przez [[Fox|Foxa]] na podstawie DOOMa. Program miał być ukończony przez Dragonforce Europe, ale niestety - na szumnych zapowiedziach sie skończyło. Sam program korzysta z PC-towego edytora do tworzenia map dla gry DOOM, przy zachowaniu pewnych restrykcji. | + | Planowana, nigdy nie ukończona gra FPP. |
| + | |||
| + | [[Fox]] zaimplementował silnik 3D wzorowany na silniku 3D o nazwie "Build", wykorzystanym m.in. w grze "Duke Nukem 3D" na PC. Cechy wspólne tych silników: | ||
| + | * mapa zbudowana z prostopadłościanów ("sektorów"), których ściany mogą być widoczne lub niewidoczne ("portale") | ||
| + | * sprite-y w dowolnych miejscach świata 3D, wyświetlane równoległe do ekranu | ||
| + | * swobodny ruch we wszystkich kierunkach w 3D | ||
| + | * obrót wokół osi pionowej | ||
| + | * symulacja patrzenia w górę i w dół przez przesuwanie linii horyzontu | ||
| + | * mapy tworzone w edytorze "Build" lub pochodnym (np. "Mapster") | ||
| + | * sposoby poruszania: chodzenie, bieganie, latanie, pływanie, skakanie, czołganie | ||
| + | * różne rodzaje drzwi | ||
| + | * windy | ||
| + | Główne różnice: | ||
| + | * brak tekstur w silniku Vector (ściany mają kolor jednolity lub "w kratkę") | ||
| + | * tylko poziome podłogi i sufity w silniku Vector | ||
| + | |||
| + | Silnik Vector został użyty w demie [[Numen]]. Oprócz tego, co można zobaczyć w demie, powstał kod obsługujący poruszanie przy pomocy joysticka lub klawiatury, detekcję kolizji oraz wybór broni. Cały kod można znaleźć w źródłach dema, działa on na komputerach z 64 KB pamięci RAM. | ||
| {{Stub}} | {{Stub}} | ||
| [[Kategoria: Atari 8-bit]] | [[Kategoria: Atari 8-bit]] | ||
Wersja z dnia 19:08, 12 wrz 2007
Planowana, nigdy nie ukończona gra FPP.
Fox zaimplementował silnik 3D wzorowany na silniku 3D o nazwie "Build", wykorzystanym m.in. w grze "Duke Nukem 3D" na PC. Cechy wspólne tych silników:
- mapa zbudowana z prostopadłościanów ("sektorów"), których ściany mogą być widoczne lub niewidoczne ("portale")
- sprite-y w dowolnych miejscach świata 3D, wyświetlane równoległe do ekranu
- swobodny ruch we wszystkich kierunkach w 3D
- obrót wokół osi pionowej
- symulacja patrzenia w górę i w dół przez przesuwanie linii horyzontu
- mapy tworzone w edytorze "Build" lub pochodnym (np. "Mapster")
- sposoby poruszania: chodzenie, bieganie, latanie, pływanie, skakanie, czołganie
- różne rodzaje drzwi
- windy
Główne różnice:
- brak tekstur w silniku Vector (ściany mają kolor jednolity lub "w kratkę")
- tylko poziome podłogi i sufity w silniku Vector
Silnik Vector został użyty w demie Numen. Oprócz tego, co można zobaczyć w demie, powstał kod obsługujący poruszanie przy pomocy joysticka lub klawiatury, detekcję kolizji oraz wybór broni. Cały kod można znaleźć w źródłach dema, działa on na komputerach z 64 KB pamięci RAM.
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.
