Ninja

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 09:22, 4 sie 2007
Miker (Dyskusja | wkład)
(+zrzuty)
← Previous diff
Aktualna wersja
Sikor (Dyskusja | wkład)
(kosmetyka)
Linia 1: Linia 1:
-{{grafr|ninja.gif}}I oto dotarłeś do Perłowego Pałacu. Tam gdzieś na którymś piętrze więziona jest piękna księżniczka Di-Di ("Perła Orientu"). Strzegą ją hordy płatnych zabójców (Thug), karateków oraz wojowników Ninja, którzy przeszli na ciemną stronę (Evil Ninja). Na szczęście ślad Di-Di znaczony jest posążkami (Idols), które dodatkowo uzupełniają naszą energię. Do swej dyspozycji masz miecz samurajski oraz noże i shurikeny. Miecza można użyć w każdej chwili, natomiast dwa ostatnie rodzaje broni znajdują się gdzieś na terenie Pałacu. Warto dodać, że nóż przy trafieniu zabiera więcej energii niż shuriken, ale tylko wtedy kiedy trafi ostrzem, w przeciwnym wypadku nie robi nic. Należy także uważać, ponieważ bronie te także wykorzystują wojownicy Evil Ninja. W Pałacu poza tym (być może na skutek błędu w programie), jest parę ukrytych przejść. A zatem - w drogę, po Di-Di!+{{grafr|ninja.gif}}
-Autorem gry jest Steve Coleman, znany także z pozycji [[Pharaoh's Curse]] oraz [[Rainbow Walker]]. Wydana została w 1986 roku przez [[Mastertronic]]. Oryginalnym autorem muzyki jes [[Rob Hubbard]], jednak według informacji zawartych w [[ASMA]], nie przyznaje się on do jej atarowskiej wersji.+I oto dotarłeś do Perłowego Pałacu. Tam gdzieś na którymś piętrze więziona jest piękna księżniczka Di-Di ("Perła Orientu"). Strzegą ją hordy płatnych zabójców (Thug), karateków oraz wojowników Ninja, którzy przeszli na ciemną stronę (Evil Ninja). Na szczęście ślad Di-Di znaczony jest posążkami (Idols), które dodatkowo uzupełniają Twoją energię. Do swej dyspozycji masz miecz samurajski oraz noże i shurikeny. Miecza można użyć w każdej chwili, natomiast dwa pozostałe rodzaje broni znajdują się gdzieś na terenie Pałacu. Warto dodać, że nóż przy trafieniu przeciwnika zabiera mu więcej energii niż shuriken, ale tylko wtedy gdy trafi ostrzem (w przeciwnym wypadku nie robi nic). Należy także uważać, ponieważ bronie te wykorzystują również wojownicy Evil Ninja. W Pałacu poza tym (być może na skutek błędu w programie), jest parę ukrytych przejść. A zatem - w drogę, po Di-Di!
-[http://www.atarimania.com/detail_soft.php?VERSION_ID=6202&MENU=8 Ninja w Atarimanii].+== Przeciwnicy ==
 + 
 +*'''Thug'''
 +::czyli "zbir", pospolity bandyta. Ma on opanowane tylko podstawowe sposoby walki, dość łatwy do pokonania.
 +*'''Karateka'''
 +::jak sama nazwa wskazuje, przeciwnik posługujący się tą szlachetną sztuka walki, przez co znacznie trudniejszy do pokonania od zbira.
 +*'''Evil Ninja'''
 +::po polsku: diaboliczny ninja, jest to odpowiednik głównego bohatera, posługujący się tymi samymi sposobami walki, najcięższy do pokonania.
 + 
 +== Technikalia ==
 +* gra ma 21 lokacji (patrz linkownia)
 +* wraz z każdym piętrem pałacu rośnie ilość przeciwników
 +* do zebrania jest 11 bożków (Idols)
 +* po zmianie piętra przeciwnicy "ożywają"; gdy nie zmieniamy poziomu - raz zabici nie przeszkadzają więcej
 +* z głównym bohaterem na raz walczy do dwóch przeciwników; kiedy jest ich więcej na planszy, pozostali oczekują, by w stosownym momencie dołączyć...
 + 
 +== Drobne oszustwa ==
 +* Gdy pozbywamy się przedmiotów, którymi rzucamy - wystarczy na moment zmienić lokalizację, aby były dostępne do zebrania, o ile nie wziął ich wcześniej "evil ninja" (trik ten działa na planszy z przeciwnikami oraz startowej [tu zawsze])
 +* dochodząc do niektórych ścian pałacu należy w nie dwa razy kopnąć z wyskoku - zostaniemy przeniesieni do przeciwległej jego części na tym samym piętrze
 + 
 + 
 + 
 +== Autorzy ==
 + 
 +Autorem jest Steve Coleman, znany także z pozycji [[Pharaoh's Curse]] oraz [[Rainbow Walker]]. Grę wydał w 1986 roku [[Mastertronic]]. Oryginalnym autorem muzyki jest [[Rob Hubbard]], jednak według informacji zawartych w [[ASMA]], nie przyznaje się on do jej atarowskiej wersji.
 + 
 +== Wersja ST ==
 + 
 +{{grafr|Ninja_st.gif}}
 +Na Atari ST gra została wydana w 1987 roku, dodatkowo nosi ona podtytuł "Mission" (czyli pełen tytuł brzmi '''Ninja Mission''').
 + 
 +== Linkownia ==
 +* [http://www.atarimania.com/detail_soft.php?VERSION_ID=6202&MENU=8 Ninja w Atarimanii].
 +* [http://mapy.atari8.info/l-o/ninja.png Mapa] na atari8.info.
[[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]] [[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]]
 +[[Kategoria:Gry dla Atari ST]]

Aktualna wersja

Grafika:ninja.gif

I oto dotarłeś do Perłowego Pałacu. Tam gdzieś na którymś piętrze więziona jest piękna księżniczka Di-Di ("Perła Orientu"). Strzegą ją hordy płatnych zabójców (Thug), karateków oraz wojowników Ninja, którzy przeszli na ciemną stronę (Evil Ninja). Na szczęście ślad Di-Di znaczony jest posążkami (Idols), które dodatkowo uzupełniają Twoją energię. Do swej dyspozycji masz miecz samurajski oraz noże i shurikeny. Miecza można użyć w każdej chwili, natomiast dwa pozostałe rodzaje broni znajdują się gdzieś na terenie Pałacu. Warto dodać, że nóż przy trafieniu przeciwnika zabiera mu więcej energii niż shuriken, ale tylko wtedy gdy trafi ostrzem (w przeciwnym wypadku nie robi nic). Należy także uważać, ponieważ bronie te wykorzystują również wojownicy Evil Ninja. W Pałacu poza tym (być może na skutek błędu w programie), jest parę ukrytych przejść. A zatem - w drogę, po Di-Di!

Spis treści

Przeciwnicy

  • Thug
czyli "zbir", pospolity bandyta. Ma on opanowane tylko podstawowe sposoby walki, dość łatwy do pokonania.
  • Karateka
jak sama nazwa wskazuje, przeciwnik posługujący się tą szlachetną sztuka walki, przez co znacznie trudniejszy do pokonania od zbira.
  • Evil Ninja
po polsku: diaboliczny ninja, jest to odpowiednik głównego bohatera, posługujący się tymi samymi sposobami walki, najcięższy do pokonania.

Technikalia

  • gra ma 21 lokacji (patrz linkownia)
  • wraz z każdym piętrem pałacu rośnie ilość przeciwników
  • do zebrania jest 11 bożków (Idols)
  • po zmianie piętra przeciwnicy "ożywają"; gdy nie zmieniamy poziomu - raz zabici nie przeszkadzają więcej
  • z głównym bohaterem na raz walczy do dwóch przeciwników; kiedy jest ich więcej na planszy, pozostali oczekują, by w stosownym momencie dołączyć...

Drobne oszustwa

  • Gdy pozbywamy się przedmiotów, którymi rzucamy - wystarczy na moment zmienić lokalizację, aby były dostępne do zebrania, o ile nie wziął ich wcześniej "evil ninja" (trik ten działa na planszy z przeciwnikami oraz startowej [tu zawsze])
  • dochodząc do niektórych ścian pałacu należy w nie dwa razy kopnąć z wyskoku - zostaniemy przeniesieni do przeciwległej jego części na tym samym piętrze


Autorzy

Autorem jest Steve Coleman, znany także z pozycji Pharaoh's Curse oraz Rainbow Walker. Grę wydał w 1986 roku Mastertronic. Oryginalnym autorem muzyki jest Rob Hubbard, jednak według informacji zawartych w ASMA, nie przyznaje się on do jej atarowskiej wersji.

Wersja ST

Grafika:Ninja_st.gif

Na Atari ST gra została wydana w 1987 roku, dodatkowo nosi ona podtytuł "Mission" (czyli pełen tytuł brzmi Ninja Mission).

Linkownia

Personal tools