Programowanie: Definiowanie niestandardowych trybów graficznych
From Atariki
(Różnice między wersjami)
| Wersja z dnia 07:51, 20 kwi 2008 Xxl (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 07:55, 20 kwi 2008 Xxl (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
| Linia 19: | Linia 19: | ||
| dta b($41),a(antic) | dta b($41),a(antic) | ||
| </pre> | </pre> | ||
| + | |||
| + | [[Kategoria:Niezbędnik kodera]] | ||
Wersja z dnia 07:55, 20 kwi 2008
Na stronie znajdują się opisy uzyskania na Atari niestandardowych trybów graficznych.
Definiowanie trybu graficznego ZX Spectrum
Należy zdefiniować obraz wąski (32 bajty) z następującą DL:
zx_bitmap = $4000 ; pamięć obrazu ZX Spectrum zx_bitmap1 = $4800 zx_bitmap2 = $5000 zx_colormap = $5800 ; pamięć koloru antic dta $70,$70,$70 :64 dta $4f,a(zx_bitmap+(#/8)*32+(#&7)*$100) :64 dta $4f,a(zx_bitmap1+(#/8)*32+(#&7)*$100) :64 dta $4f,a(zx_bitmap2+(#/8)*32+(#&7)*$100) dta b($41),a(antic)
