Programowanie: Definiowanie niestandardowych trybów graficznych

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 07:51, 20 kwi 2008
Xxl (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 07:55, 20 kwi 2008
Xxl (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 19: Linia 19:
dta b($41),a(antic) dta b($41),a(antic)
</pre> </pre>
 +
 +[[Kategoria:Niezbędnik kodera]]

Wersja z dnia 07:55, 20 kwi 2008

Na stronie znajdują się opisy uzyskania na Atari niestandardowych trybów graficznych.

Definiowanie trybu graficznego ZX Spectrum

Należy zdefiniować obraz wąski (32 bajty) z następującą DL:

zx_bitmap	= $4000		; pamięć obrazu ZX Spectrum
zx_bitmap1	= $4800
zx_bitmap2	= $5000
zx_colormap	= $5800		; pamięć koloru

antic		dta $70,$70,$70

		:64 dta $4f,a(zx_bitmap+(#/8)*32+(#&7)*$100)
		:64 dta $4f,a(zx_bitmap1+(#/8)*32+(#&7)*$100)
		:64 dta $4f,a(zx_bitmap2+(#/8)*32+(#&7)*$100)

		dta b($41),a(antic)
Personal tools