Programowanie: Zapis na ekran w różnych systemach liczbowych
From Atariki
(Różnice między wersjami)
| Wersja z dnia 21:36, 23 cze 2008 Xxl (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 22:00, 23 cze 2008 Xxl (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
| Linia 1: | Linia 1: | ||
| + | Zapis na ekran w systemie heksadecymalnym: | ||
| + | |||
| Pod adresem wskazywanym przez 'ekr' znajduje się początek pamięci ekranu gdzie będzie zapisana liczba heksadecymalna. Dzięki rejestrowi Y można drukować na ekranie liczby w pętli. | Pod adresem wskazywanym przez 'ekr' znajduje się początek pamięci ekranu gdzie będzie zapisana liczba heksadecymalna. Dzięki rejestrowi Y można drukować na ekranie liczby w pętli. | ||
| Linia 17: | Linia 19: | ||
| tab_hex dta d'0123456789ABCDEF' | tab_hex dta d'0123456789ABCDEF' | ||
| + | </pre> | ||
| + | |||
| + | |||
| + | Zapis na ekran w systemie binarnym: | ||
| + | |||
| + | <pre> | ||
| + | putbin ldx #$08 | ||
| + | sta temp | ||
| + | _bit asl temp | ||
| + | lda #$08 | ||
| + | rol @ | ||
| + | sta (ekr),y | ||
| + | iny | ||
| + | dex | ||
| + | bne _bit | ||
| + | rts | ||
| </pre> | </pre> | ||
| [[Kategoria:Niezbędnik kodera]] | [[Kategoria:Niezbędnik kodera]] | ||
Wersja z dnia 22:00, 23 cze 2008
Zapis na ekran w systemie heksadecymalnym:
Pod adresem wskazywanym przez 'ekr' znajduje się początek pamięci ekranu gdzie będzie zapisana liczba heksadecymalna. Dzięki rejestrowi Y można drukować na ekranie liczby w pętli.
puthex pha
lsr @
lsr @
lsr @
lsr @
jsr nibbel
pla
and #$0f
nibbel tax
lda tab_hex,x
sta (ekr),y
iny
rts
tab_hex dta d'0123456789ABCDEF'
Zapis na ekran w systemie binarnym:
putbin ldx #$08
sta temp
_bit asl temp
lda #$08
rol @
sta (ekr),y
iny
dex
bne _bit
rts
