Core Wars
From Atariki
Wersja z dnia 09:26, 9 lut 2009 KMK (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Aktualna wersja Bob er (Dyskusja | wkład) (dodane: kategoria 'polskie gry'; informacja o watkach) |
||
Linia 12: | Linia 12: | ||
* rozmiar rdzenia (pamięci) to zawsze 4096 komórek, | * rozmiar rdzenia (pamięci) to zawsze 4096 komórek, | ||
* cała walka trwa 32 rundy, | * cała walka trwa 32 rundy, | ||
- | * jedna runda to 8192 kroki (dwukrotne wypełnienie całego rdzenia przez program 'IMP'). | + | * jedna runda to 8192 kroki (dwukrotne wypełnienie całego rdzenia przez program 'IMP'), |
+ | * każdy wojownik w danej chwili może mieć najwyżej 128 wątków. | ||
Całość działa tylko pod [[SpartaDOS X]]. Program nie korzysta z rozszerzonej pamięci. W wersji 4.2x przy wysokim MEMLO (około $2000 i wyżej) oraz niektórych typach rozszerzenia pamięci mogą się pojawić śmieci na ekranie. W wersjach 4.4x ten problem nie występuje. | Całość działa tylko pod [[SpartaDOS X]]. Program nie korzysta z rozszerzonej pamięci. W wersji 4.2x przy wysokim MEMLO (około $2000 i wyżej) oraz niektórych typach rozszerzenia pamięci mogą się pojawić śmieci na ekranie. W wersjach 4.4x ten problem nie występuje. | ||
Linia 29: | Linia 30: | ||
[[Kategoria:Oprogramowanie Atari 8-bit]] | [[Kategoria:Oprogramowanie Atari 8-bit]] | ||
[[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]] | [[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]] | ||
+ | [[Kategoria:Polskie gry]] | ||
[[Kategoria:Polskie programy]] | [[Kategoria:Polskie programy]] | ||
[[Kategoria:SpartaDOS X]] | [[Kategoria:SpartaDOS X]] |
Aktualna wersja
Napisana w 2009 roku przez bobera implementacja Wojen rdzeniowych dla ośmiobitowego Atari. Program obsługuje nieoficjalny standard języka RedCode ICWS-88. Cała zabawa polega na napisaniu programu-wojownika, który zniszczy każdego przeciwnika. Zwycięstwo następuje w momencie wykonania przez ostatni aktywny wątek wroga rozkazu DAT.
Na dyskietce dystrybucyjnej znajduje się kompilator kodu RedCode (RC.COM), program uruchamiający MARS (MARS.COM), trzysta programów-wojowników w postaci źrodłowej (*.RED) i skompilowanej (*.CRE), oraz dokumentacja w postaci plików tekstowych *.MAN przeznaczonych dla przeglądarki "manuali" w SpartaDOS X 4.4x:
- COREWARS.MAN - opis pakietu jako całości,
- MARS.MAN - opis programu uruchamiającego,
- RC.MAN - opis kompilatora,
- REDCODE.MAN - pełny opis języka RedCode w wersji ICWS-88.
Ta implementacja ma następujące ograniczenia:
- rozmiar rdzenia (pamięci) to zawsze 4096 komórek,
- cała walka trwa 32 rundy,
- jedna runda to 8192 kroki (dwukrotne wypełnienie całego rdzenia przez program 'IMP'),
- każdy wojownik w danej chwili może mieć najwyżej 128 wątków.
Całość działa tylko pod SpartaDOS X. Program nie korzysta z rozszerzonej pamięci. W wersji 4.2x przy wysokim MEMLO (około $2000 i wyżej) oraz niektórych typach rozszerzenia pamięci mogą się pojawić śmieci na ekranie. W wersjach 4.4x ten problem nie występuje.
Skrócona instrukcja obsługi
- Piszemy własnego wojownika. Zapisujemy go w pliku
WOJOWNIK.RED
, - Kompilujemy go pisząc polecenie:
RC WOJOWNIK.RED WOJOWNIK.CRE
, - Jeśli nie było błędów kompilacji, możemy startować walkę:
MARS WOJOWNIK.CRE WROG.CRE
.
Można też uruchomić MARSa w trybie debug - z jednym wojownikiem. Jest to pomocne podczas testowania własnego zawodnika. Aby uruchomić grę w tym trybie należy podać tylko jeden program: MARS WOJOWNIK.CRE
.
Download
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.