Quick
From Atariki
Wersja z dnia 17:50, 30 sty 2010 KMK (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 17:57, 30 sty 2010 KMK (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
+ | {{grafr|Quick-editor.jpg}} | ||
Jeden z języków programowania dla 8-bitowego Atari. Jest on wyjątkowo | Jeden z języków programowania dla 8-bitowego Atari. Jest on wyjątkowo | ||
potężnym językiem, który pozwala na bezpośrednie wykorzystanie unikalnych cech małego Atari. Prosty w składni jak [[BASIC]], szybki jak | potężnym językiem, który pozwala na bezpośrednie wykorzystanie unikalnych cech małego Atari. Prosty w składni jak [[BASIC]], szybki jak |
Wersja z dnia 17:57, 30 sty 2010
Jeden z języków programowania dla 8-bitowego Atari. Jest on wyjątkowo potężnym językiem, który pozwala na bezpośrednie wykorzystanie unikalnych cech małego Atari. Prosty w składni jak BASIC, szybki jak asembler (kilkakrotnie szybszy niż Turbo BASIC XL). Quick jest bardzo strukturalnym językiem, który wygląda trochę jak połączenie C, Pascala i BASICa. Język ten ma gotowe funkcje do odgrywania digitalizowanych dźwięków, obsługi grafiki PMG, wykorzystanie myszki od Atari ST, itp. Absolutnie unikalną cechą Quicka jest obsługa przerwań. Można tworzyć zarówno DLI i VBL, ale pisać je jako normalne procedury w deklaracjach. Jeśli chce się użyć w swoim programie kodu maszynowego, nie jest to żaden problem. Można pisać bezpośrednio w kodzie maszynowym. Quick jest łatwo rozszerzalny za pomocą bibliotek. Są one w formie plików .H (podobieństwo do języka C). Zawierają one specjalne dodatkowe funkcje. Kilka z nich zajmują się obsługą grafiki, obsługą liczb zmiennoprzecinkowych, a także istnieją biblioteki do funkcji sinus i cosinus.
Autorem Quicka jest Sorin Pascu z Niemiec.
W 2003 r., ABBUC wydał w ramach Sondermagazine (#32) Quick na dyskietce, wraz z drukowaną 31-stronicową książeczką objaśniającą jego użytkowanie.
Zobacz także
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.