Klony

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 20:54, 25 mar 2010
Miker (Dyskusja | wkład)
(gramatyka może troszkę kuleć - fil fri tu popravki ;)
← Previous diff
Wersja z dnia 16:06, 26 mar 2010
KMK (Dyskusja | wkład)
(red.)
Next diff →
Linia 1: Linia 1:
Gra logiczna, napisana w 2006 roku przez [[Larek|Larka]] (ARsoft Corporation), udźwiękowiona przez [[stRing]]a. Jest klonem (!) popularnej gry [http://braindamage.org/ataxx Ataxx]. Gra logiczna, napisana w 2006 roku przez [[Larek|Larka]] (ARsoft Corporation), udźwiękowiona przez [[stRing]]a. Jest klonem (!) popularnej gry [http://braindamage.org/ataxx Ataxx].
-Na planszy o rozmiarach 7x7 pól, Każdy z dwóch graczy reprezentuje jeden rodzaj komórek (piony białe i czarne). Poruszać się można w jednym z ośmiu kierunków, o jedno pole (następuje tu sklonowanie komórki) lub o dwa (komórka po prostu przeskakuje na wskazane miejsce). Dodatkowo jeżeli z polem, na które skierujemy komórkę, sąsiadują piony reprezentujące komórki przeciwnika, przejmą one materiał genetyczny od komórek gracza, który wykonał ruch (czyli po prostu zmienią się w "jego" komórki) Celem gry jest zajęcie jak największej ilości pól na planszy oraz wyeliminowanie z niej komórek przeciwnika bądź pozbawienie go możliwości ruchu. To ostanie występuje, gdy w każdym ośmiu możliwych kierunków, nie da się wykonać ani ruchu o 1, ani o dwa pola, na skutek obecności na nich pionów (własnych lub przecinika), czy przeszkód. Przeszkodą jest oczywiście także krawędź pola gry.+Na planszy o rozmiarach 7x7 pól każdy z dwóch graczy reprezentuje jeden rodzaj komórek (piony białe i czarne). Poruszać się można w jednym z ośmiu kierunków, o jedno pole (następuje tu sklonowanie komórki) lub o dwa (komórka po prostu przeskakuje na wskazane miejsce). Dodatkowo, jeżeli z polem, na które skierujemy komórkę, sąsiadują piony reprezentujące komórki przeciwnika, przejmą one materiał genetyczny od komórek gracza, który wykonał ruch (czyli po prostu zmienią się w "jego" komórki).
-Gra w marcu 2010 doczekała się sequela - ''Klony 2010''. Więcej o grze można przeczytać w poświęconej jej [http://www.atarionline.pl/v01/index.phtml?subaction=showfull&id=1267440844&archive=&start_from=0&ucat=1&ct=nowinki nowince] na [[atarionline.pl]].+Celem gry jest zajęcie jak największej ilości pól na planszy oraz wyeliminowanie z niej komórek przeciwnika bądź pozbawienie go możliwości ruchu. To ostanie następuje, gdy nie da się wykonać ruchu ani o jedno ani o dwa pola w żadnym ośmiu możliwych kierunków, a to na skutek obecności na nich pionów (własnych lub przeciwnika) lub innych przeszkód. Przeszkodą jest oczywiście także krawędź pola gry.
 + 
 +W marcu 2010 gra doczekała się sequela - ''Klony 2010''. Więcej można przeczytać w poświęconej jej [http://www.atarionline.pl/v01/index.phtml?subaction=showfull&id=1267440844&archive=&start_from=0&ucat=1&ct=nowinki nowince] na [[atarionline.pl]].
[[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]] [[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]]
[[Kategoria:Gry logiczne]] [[Kategoria:Gry logiczne]]
[[Kategoria:Polskie gry]] [[Kategoria:Polskie gry]]

Wersja z dnia 16:06, 26 mar 2010

Gra logiczna, napisana w 2006 roku przez Larka (ARsoft Corporation), udźwiękowiona przez stRinga. Jest klonem (!) popularnej gry Ataxx.

Na planszy o rozmiarach 7x7 pól każdy z dwóch graczy reprezentuje jeden rodzaj komórek (piony białe i czarne). Poruszać się można w jednym z ośmiu kierunków, o jedno pole (następuje tu sklonowanie komórki) lub o dwa (komórka po prostu przeskakuje na wskazane miejsce). Dodatkowo, jeżeli z polem, na które skierujemy komórkę, sąsiadują piony reprezentujące komórki przeciwnika, przejmą one materiał genetyczny od komórek gracza, który wykonał ruch (czyli po prostu zmienią się w "jego" komórki).

Celem gry jest zajęcie jak największej ilości pól na planszy oraz wyeliminowanie z niej komórek przeciwnika bądź pozbawienie go możliwości ruchu. To ostanie następuje, gdy nie da się wykonać ruchu ani o jedno ani o dwa pola w żadnym ośmiu możliwych kierunków, a to na skutek obecności na nich pionów (własnych lub przeciwnika) lub innych przeszkód. Przeszkodą jest oczywiście także krawędź pola gry.

W marcu 2010 gra doczekała się sequela - Klony 2010. Więcej można przeczytać w poświęconej jej nowince na atarionline.pl.

Personal tools