Klony
From Atariki
Wersja z dnia 20:54, 25 mar 2010 Miker (Dyskusja | wkład) (gramatyka może troszkę kuleć - fil fri tu popravki ;) ← Previous diff |
Wersja z dnia 16:06, 26 mar 2010 KMK (Dyskusja | wkład) (red.) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
Gra logiczna, napisana w 2006 roku przez [[Larek|Larka]] (ARsoft Corporation), udźwiękowiona przez [[stRing]]a. Jest klonem (!) popularnej gry [http://braindamage.org/ataxx Ataxx]. | Gra logiczna, napisana w 2006 roku przez [[Larek|Larka]] (ARsoft Corporation), udźwiękowiona przez [[stRing]]a. Jest klonem (!) popularnej gry [http://braindamage.org/ataxx Ataxx]. | ||
- | Na planszy o rozmiarach 7x7 pól, Każdy z dwóch graczy reprezentuje jeden rodzaj komórek (piony białe i czarne). Poruszać się można w jednym z ośmiu kierunków, o jedno pole (następuje tu sklonowanie komórki) lub o dwa (komórka po prostu przeskakuje na wskazane miejsce). Dodatkowo jeżeli z polem, na które skierujemy komórkę, sąsiadują piony reprezentujące komórki przeciwnika, przejmą one materiał genetyczny od komórek gracza, który wykonał ruch (czyli po prostu zmienią się w "jego" komórki) Celem gry jest zajęcie jak największej ilości pól na planszy oraz wyeliminowanie z niej komórek przeciwnika bądź pozbawienie go możliwości ruchu. To ostanie występuje, gdy w każdym ośmiu możliwych kierunków, nie da się wykonać ani ruchu o 1, ani o dwa pola, na skutek obecności na nich pionów (własnych lub przecinika), czy przeszkód. Przeszkodą jest oczywiście także krawędź pola gry. | + | Na planszy o rozmiarach 7x7 pól każdy z dwóch graczy reprezentuje jeden rodzaj komórek (piony białe i czarne). Poruszać się można w jednym z ośmiu kierunków, o jedno pole (następuje tu sklonowanie komórki) lub o dwa (komórka po prostu przeskakuje na wskazane miejsce). Dodatkowo, jeżeli z polem, na które skierujemy komórkę, sąsiadują piony reprezentujące komórki przeciwnika, przejmą one materiał genetyczny od komórek gracza, który wykonał ruch (czyli po prostu zmienią się w "jego" komórki). |
- | Gra w marcu 2010 doczekała się sequela - ''Klony 2010''. Więcej o grze można przeczytać w poświęconej jej [http://www.atarionline.pl/v01/index.phtml?subaction=showfull&id=1267440844&archive=&start_from=0&ucat=1&ct=nowinki nowince] na [[atarionline.pl]]. | + | Celem gry jest zajęcie jak największej ilości pól na planszy oraz wyeliminowanie z niej komórek przeciwnika bądź pozbawienie go możliwości ruchu. To ostanie następuje, gdy nie da się wykonać ruchu ani o jedno ani o dwa pola w żadnym ośmiu możliwych kierunków, a to na skutek obecności na nich pionów (własnych lub przeciwnika) lub innych przeszkód. Przeszkodą jest oczywiście także krawędź pola gry. |
+ | |||
+ | W marcu 2010 gra doczekała się sequela - ''Klony 2010''. Więcej można przeczytać w poświęconej jej [http://www.atarionline.pl/v01/index.phtml?subaction=showfull&id=1267440844&archive=&start_from=0&ucat=1&ct=nowinki nowince] na [[atarionline.pl]]. | ||
[[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]] | [[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]] | ||
[[Kategoria:Gry logiczne]] | [[Kategoria:Gry logiczne]] | ||
[[Kategoria:Polskie gry]] | [[Kategoria:Polskie gry]] |
Wersja z dnia 16:06, 26 mar 2010
Gra logiczna, napisana w 2006 roku przez Larka (ARsoft Corporation), udźwiękowiona przez stRinga. Jest klonem (!) popularnej gry Ataxx.
Na planszy o rozmiarach 7x7 pól każdy z dwóch graczy reprezentuje jeden rodzaj komórek (piony białe i czarne). Poruszać się można w jednym z ośmiu kierunków, o jedno pole (następuje tu sklonowanie komórki) lub o dwa (komórka po prostu przeskakuje na wskazane miejsce). Dodatkowo, jeżeli z polem, na które skierujemy komórkę, sąsiadują piony reprezentujące komórki przeciwnika, przejmą one materiał genetyczny od komórek gracza, który wykonał ruch (czyli po prostu zmienią się w "jego" komórki).
Celem gry jest zajęcie jak największej ilości pól na planszy oraz wyeliminowanie z niej komórek przeciwnika bądź pozbawienie go możliwości ruchu. To ostanie następuje, gdy nie da się wykonać ruchu ani o jedno ani o dwa pola w żadnym ośmiu możliwych kierunków, a to na skutek obecności na nich pionów (własnych lub przeciwnika) lub innych przeszkód. Przeszkodą jest oczywiście także krawędź pola gry.
W marcu 2010 gra doczekała się sequela - Klony 2010. Więcej można przeczytać w poświęconej jej nowince na atarionline.pl.