Klony
From Atariki
Wersja z dnia 16:06, 26 mar 2010 KMK (Dyskusja | wkład) (red.) ← Previous diff |
Wersja z dnia 11:21, 19 lip 2010 Larek (Dyskusja | wkład) (pisownia "ArSoft", "larek", dołożenie obrazka i linków zewnętrznych, kilka drobnych informacji o K2010) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | Gra logiczna, napisana w 2006 roku przez [[Larek|Larka]] (ARsoft Corporation), udźwiękowiona przez [[stRing]]a. Jest klonem (!) popularnej gry [http://braindamage.org/ataxx Ataxx]. | + | {{ImgFrm|http://www.arsoft.netstrefa.pl/pliki_programy/klony.gif|http://www.arsoft.netstrefa.pl/pliki_programy/klony.gif|Klony}} |
+ | |||
+ | Gra logiczna, napisana w 2006 roku przez [[larek|larka]] (ArSoft CORPORATION), udźwiękowiona przez [[stRing]]a. Jest klonem (!) popularnej gry [http://braindamage.org/ataxx Ataxx]. Pojawienie się gry poprzedził zwiastun filmowy ze specjalnie skomponowaną. | ||
+ | |||
+ | ==O grze== | ||
Na planszy o rozmiarach 7x7 pól każdy z dwóch graczy reprezentuje jeden rodzaj komórek (piony białe i czarne). Poruszać się można w jednym z ośmiu kierunków, o jedno pole (następuje tu sklonowanie komórki) lub o dwa (komórka po prostu przeskakuje na wskazane miejsce). Dodatkowo, jeżeli z polem, na które skierujemy komórkę, sąsiadują piony reprezentujące komórki przeciwnika, przejmą one materiał genetyczny od komórek gracza, który wykonał ruch (czyli po prostu zmienią się w "jego" komórki). | Na planszy o rozmiarach 7x7 pól każdy z dwóch graczy reprezentuje jeden rodzaj komórek (piony białe i czarne). Poruszać się można w jednym z ośmiu kierunków, o jedno pole (następuje tu sklonowanie komórki) lub o dwa (komórka po prostu przeskakuje na wskazane miejsce). Dodatkowo, jeżeli z polem, na które skierujemy komórkę, sąsiadują piony reprezentujące komórki przeciwnika, przejmą one materiał genetyczny od komórek gracza, który wykonał ruch (czyli po prostu zmienią się w "jego" komórki). | ||
Linia 5: | Linia 9: | ||
Celem gry jest zajęcie jak największej ilości pól na planszy oraz wyeliminowanie z niej komórek przeciwnika bądź pozbawienie go możliwości ruchu. To ostanie następuje, gdy nie da się wykonać ruchu ani o jedno ani o dwa pola w żadnym ośmiu możliwych kierunków, a to na skutek obecności na nich pionów (własnych lub przeciwnika) lub innych przeszkód. Przeszkodą jest oczywiście także krawędź pola gry. | Celem gry jest zajęcie jak największej ilości pól na planszy oraz wyeliminowanie z niej komórek przeciwnika bądź pozbawienie go możliwości ruchu. To ostanie następuje, gdy nie da się wykonać ruchu ani o jedno ani o dwa pola w żadnym ośmiu możliwych kierunków, a to na skutek obecności na nich pionów (własnych lub przeciwnika) lub innych przeszkód. Przeszkodą jest oczywiście także krawędź pola gry. | ||
- | W marcu 2010 gra doczekała się sequela - ''Klony 2010''. Więcej można przeczytać w poświęconej jej [http://www.atarionline.pl/v01/index.phtml?subaction=showfull&id=1267440844&archive=&start_from=0&ucat=1&ct=nowinki nowince] na [[atarionline.pl]]. | + | ==Nowa wersja== |
+ | |||
+ | W marcu 2010 gra doczekała się sequela - ''Klony 2010''. Więcej można przeczytać w poświęconej jej [http://www.atarionline.pl/v01/index.phtml?subaction=showfull&id=1267440844&archive=&start_from=0&ucat=1&ct=nowinki nowince] na [[atarionline.pl]]. Klony 2010 w stosunku do poprzedniej wersji wymagają komputera Atari z minimum 128 KB RAM oraz umożliwiają obsługę gry oprócz joysticka - za pomocą klawiatury, myszki od Atari ST lub Amigi. | ||
+ | |||
+ | ==Odnośniki zewnętrzne== | ||
+ | |||
+ | **[http://www.arsoft.netstrefa.pl/programy.htm#klony Klony - opis, download, mapa, zwiastun filmowy, dzwonki do telefonów] | ||
+ | **[http://www.arsoft.netstrefa.pl/programy.htm#klony_2010 Klony 2010 - opis i download] | ||
[[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]] | [[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]] | ||
[[Kategoria:Gry logiczne]] | [[Kategoria:Gry logiczne]] | ||
[[Kategoria:Polskie gry]] | [[Kategoria:Polskie gry]] |
Wersja z dnia 11:21, 19 lip 2010
Gra logiczna, napisana w 2006 roku przez larka (ArSoft CORPORATION), udźwiękowiona przez stRinga. Jest klonem (!) popularnej gry Ataxx. Pojawienie się gry poprzedził zwiastun filmowy ze specjalnie skomponowaną.
O grze
Na planszy o rozmiarach 7x7 pól każdy z dwóch graczy reprezentuje jeden rodzaj komórek (piony białe i czarne). Poruszać się można w jednym z ośmiu kierunków, o jedno pole (następuje tu sklonowanie komórki) lub o dwa (komórka po prostu przeskakuje na wskazane miejsce). Dodatkowo, jeżeli z polem, na które skierujemy komórkę, sąsiadują piony reprezentujące komórki przeciwnika, przejmą one materiał genetyczny od komórek gracza, który wykonał ruch (czyli po prostu zmienią się w "jego" komórki).
Celem gry jest zajęcie jak największej ilości pól na planszy oraz wyeliminowanie z niej komórek przeciwnika bądź pozbawienie go możliwości ruchu. To ostanie następuje, gdy nie da się wykonać ruchu ani o jedno ani o dwa pola w żadnym ośmiu możliwych kierunków, a to na skutek obecności na nich pionów (własnych lub przeciwnika) lub innych przeszkód. Przeszkodą jest oczywiście także krawędź pola gry.
Nowa wersja
W marcu 2010 gra doczekała się sequela - Klony 2010. Więcej można przeczytać w poświęconej jej nowince na atarionline.pl. Klony 2010 w stosunku do poprzedniej wersji wymagają komputera Atari z minimum 128 KB RAM oraz umożliwiają obsługę gry oprócz joysticka - za pomocą klawiatury, myszki od Atari ST lub Amigi.