Klony
From Atariki
Wersja z dnia 11:22, 19 lip 2010 Larek (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 11:28, 19 lip 2010 Larek (Dyskusja | wkład) (zmiana formatu obrazka) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | {{ImgFrm|http://www.arsoft.netstrefa.pl/pliki_programy/klony.gif|http://www.arsoft.netstrefa.pl/pliki_programy/klony.gif|Klony}} | + | {{imgfrext|http://www.arsoft.netstrefa.pl/pliki_programy/klony.gif}} |
Gra logiczna, napisana w 2006 roku przez [[larek|larka]] (ArSoft CORPORATION), udźwiękowiona przez [[stRing]]a. Jest klonem (!) popularnej gry [http://braindamage.org/ataxx Ataxx]. Pojawienie się gry poprzedził zwiastun filmowy ze specjalnie skomponowaną muzyką. | Gra logiczna, napisana w 2006 roku przez [[larek|larka]] (ArSoft CORPORATION), udźwiękowiona przez [[stRing]]a. Jest klonem (!) popularnej gry [http://braindamage.org/ataxx Ataxx]. Pojawienie się gry poprzedził zwiastun filmowy ze specjalnie skomponowaną muzyką. |
Wersja z dnia 11:28, 19 lip 2010
Gra logiczna, napisana w 2006 roku przez larka (ArSoft CORPORATION), udźwiękowiona przez stRinga. Jest klonem (!) popularnej gry Ataxx. Pojawienie się gry poprzedził zwiastun filmowy ze specjalnie skomponowaną muzyką.
O grze
Na planszy o rozmiarach 7x7 pól każdy z dwóch graczy reprezentuje jeden rodzaj komórek (piony białe i czarne). Poruszać się można w jednym z ośmiu kierunków, o jedno pole (następuje tu sklonowanie komórki) lub o dwa (komórka po prostu przeskakuje na wskazane miejsce). Dodatkowo, jeżeli z polem, na które skierujemy komórkę, sąsiadują piony reprezentujące komórki przeciwnika, przejmą one materiał genetyczny od komórek gracza, który wykonał ruch (czyli po prostu zmienią się w "jego" komórki).
Celem gry jest zajęcie jak największej ilości pól na planszy oraz wyeliminowanie z niej komórek przeciwnika bądź pozbawienie go możliwości ruchu. To ostanie następuje, gdy nie da się wykonać ruchu ani o jedno ani o dwa pola w żadnym ośmiu możliwych kierunków, a to na skutek obecności na nich pionów (własnych lub przeciwnika) lub innych przeszkód. Przeszkodą jest oczywiście także krawędź pola gry.
Nowa wersja
W marcu 2010 gra doczekała się sequela - Klony 2010. Więcej można przeczytać w poświęconej jej nowince na atarionline.pl. Klony 2010 w stosunku do poprzedniej wersji wymagają komputera Atari z minimum 128 KB RAM oraz umożliwiają obsługę gry oprócz joysticka - za pomocą klawiatury, myszki od Atari ST lub Amigi.