Klony
From Atariki
Wersja z dnia 11:28, 19 lip 2010 Larek (Dyskusja | wkład) (zmiana formatu obrazka) ← Previous diff |
Aktualna wersja Larek (Dyskusja | wkład) |
||
Linia 11: | Linia 11: | ||
==Nowa wersja== | ==Nowa wersja== | ||
- | W marcu 2010 gra doczekała się sequela - ''Klony 2010''. Więcej można przeczytać w poświęconej jej [http://www.atarionline.pl/v01/index.phtml?subaction=showfull&id=1267440844&archive=&start_from=0&ucat=1&ct=nowinki nowince] na [[atarionline.pl]]. Klony 2010 w stosunku do poprzedniej wersji wymagają komputera Atari z minimum 128 KB RAM oraz umożliwiają obsługę gry oprócz joysticka - za pomocą klawiatury, myszki od Atari ST lub Amigi. | + | W marcu 2010 gra doczekała się sequela - ''Klony 2010''. Więcej można przeczytać w poświęconej jej [http://www.atarionline.pl/v01/index.phtml?subaction=showfull&id=1267440844&archive=&start_from=0&ucat=1&ct=nowinki nowince] na [[atarionline.pl]]. Klony 2010 w stosunku do poprzedniej wersji wymaga komputera Atari z minimum 128 KB RAM oraz umożliwia obsługę gry, oprócz joysticka, za pomocą klawiatury, myszki od Atari ST lub Amigi. |
==Odnośniki zewnętrzne== | ==Odnośniki zewnętrzne== |
Aktualna wersja
Gra logiczna, napisana w 2006 roku przez larka (ArSoft CORPORATION), udźwiękowiona przez stRinga. Jest klonem (!) popularnej gry Ataxx. Pojawienie się gry poprzedził zwiastun filmowy ze specjalnie skomponowaną muzyką.
O grze
Na planszy o rozmiarach 7x7 pól każdy z dwóch graczy reprezentuje jeden rodzaj komórek (piony białe i czarne). Poruszać się można w jednym z ośmiu kierunków, o jedno pole (następuje tu sklonowanie komórki) lub o dwa (komórka po prostu przeskakuje na wskazane miejsce). Dodatkowo, jeżeli z polem, na które skierujemy komórkę, sąsiadują piony reprezentujące komórki przeciwnika, przejmą one materiał genetyczny od komórek gracza, który wykonał ruch (czyli po prostu zmienią się w "jego" komórki).
Celem gry jest zajęcie jak największej ilości pól na planszy oraz wyeliminowanie z niej komórek przeciwnika bądź pozbawienie go możliwości ruchu. To ostanie następuje, gdy nie da się wykonać ruchu ani o jedno ani o dwa pola w żadnym ośmiu możliwych kierunków, a to na skutek obecności na nich pionów (własnych lub przeciwnika) lub innych przeszkód. Przeszkodą jest oczywiście także krawędź pola gry.
Nowa wersja
W marcu 2010 gra doczekała się sequela - Klony 2010. Więcej można przeczytać w poświęconej jej nowince na atarionline.pl. Klony 2010 w stosunku do poprzedniej wersji wymaga komputera Atari z minimum 128 KB RAM oraz umożliwia obsługę gry, oprócz joysticka, za pomocą klawiatury, myszki od Atari ST lub Amigi.