GHG

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 10:06, 3 sie 2010
KMK (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 20:39, 3 sie 2010
Mono (Dyskusja | wkład)
(offset przy ładowaniu bezpośrednio do GR.8)
Next diff →
Linia 32: Linia 32:
rozmiar = 3 + CEIL( szerokość / 8 ) * wysokość rozmiar = 3 + CEIL( szerokość / 8 ) * wysokość
-Obrazek o rozmiarze 320x192 może być bezpośrednio ładowany do pamięci ekranu w trybie [[Graphics 8]].+Obrazek o rozmiarze 320x192 może być bezpośrednio ładowany do pamięci ekranu w trybie [[Graphics 8]] (po pominięciu 3 pierwszych bajtów nagłówka).
[[Kategoria: Formaty plików]] [[Kategoria: Formaty plików]]

Wersja z dnia 20:39, 3 sie 2010

Format obrazka obsługiwany przez program Graph8.

OffsetDługośćOpis
$0000$0002szerokość bloku podana w pikselach
$0002$0001wysokość bloku podana w pikselach
$0003...dane obrazka

Obrazek może mieć rozmiar od 1x1 do 320x200 pikseli trybu Graphics 8.

Dane obrazka zapisane są linia po linii począwszy od najwyższej na ekranie, a skończywszy na najniższej. Każda linia zapisana jest za pomocą kolejnych bajtów odzwierciedlających stan pikseli od lewej do prawej.

Kolejne bajty definiowane w przykładowym obrazie o rozmiarze 19x3:

                    1 1 1
    0      7 8      5 6 8      - piksel
  0 .....ooo oooooo.. ...xxxxx
  1 ....o... ......o. ...xxxxx
  2 ...ooooo oooooooo ...xxxxx
  :          1        2 2    1
  : 7      0 5      8 3 1    6  - bit
  : +--0---+ +--1---+ +--2---+  - bajt
linia

Dane w linii dopełniane są do bajtu (brakujące bity "x" są uzupełniane zerami).

Dane o kolorach nie są obecnie zapisywane, a program przyjmuje wartość $02 dla COLPF1 (kolor piórka) a $0c dla COLPF2 (kolor tła) - czyli dwa odcienie szarości.

Rozmiar pliku może być łatwo obliczony ze wzoru:

rozmiar = 3 + CEIL( szerokość / 8 ) * wysokość

Obrazek o rozmiarze 320x192 może być bezpośrednio ładowany do pamięci ekranu w trybie Graphics 8 (po pominięciu 3 pierwszych bajtów nagłówka).

Personal tools