Vicky
From Atariki
Wersja z dnia 19:24, 6 maj 2006 Urborg (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Aktualna wersja Korodzik (Dyskusja | wkład) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{ImgFrm|http://atariki.krap.pl/images/6/6e/Vicky_title_mini.gif|http://atariki.krap.pl/images/f/f3/Scr_vicky.gif|Plansza tytułowa}} | {{ImgFrm|http://atariki.krap.pl/images/6/6e/Vicky_title_mini.gif|http://atariki.krap.pl/images/f/f3/Scr_vicky.gif|Plansza tytułowa}} | ||
Gra labiryntowa powstała w 1992, a wydana przez [[L.K. Avalon|Laboratorium Komputerowe AVALON]] w 1993 roku. | Gra labiryntowa powstała w 1992, a wydana przez [[L.K. Avalon|Laboratorium Komputerowe AVALON]] w 1993 roku. | ||
- | Twórcami byli [[TL|Tomek Liebich (TL)]] (program, muzyka) oraz [[Muro|Michał Widera (Muro)]] (grafika). Całość jest firmowana logo grupy [[Union Software Of Silesia Rousers (USSR)|USSR]]. | + | Twórcami byli [[TL|Tomek Liebich (TL)]] (program, muzyka) oraz [[Muro|(Muro)]] (grafika). Całość jest firmowana logo grupy [[Union Software Of Silesia Rousers (USSR)|USSR]]. |
- | Zasady: Mały wiking chodzi sobie po labiryncie - musi przejść z jednego końca na drugi. W tym przeszkadzają mu różne robaki i paskudztwa. Labirynt jest generowany za każdym razem jak się gra uruchomi (stąd tworzenie mapy do tej gry nie ma sensu). | + | Zasady: Mały wiking chodzi sobie po labiryncie - musi odnaleźć sześć fantów, zanieść je w odpowiednie miejsca i dojść do wyjścia. W tym przeszkadzają mu różne robaki i paskudztwa. Labirynt jest generowany za każdym razem jak się gra uruchomi (stąd tworzenie mapy do tej gry nie ma sensu). |
- | Na tym samym silniku powstała (niewydana) gra Fluid-Kha. | + | Na tym samym silniku powstała (niewydana) gra [[Fluid-Kha]]. |
Gra cieszy ucho digitalizowaną muzyką na ekranie tytułowym i końcowym, co jest standardem w produkcjach USSR. | Gra cieszy ucho digitalizowaną muzyką na ekranie tytułowym i końcowym, co jest standardem w produkcjach USSR. | ||
Linia 13: | Linia 13: | ||
Uwaga: niestety z powodu pewnych błędów w programie, gry nie da się ukończyć. | Uwaga: niestety z powodu pewnych błędów w programie, gry nie da się ukończyć. | ||
- | Uwaga do poprzedniej uwagi: Grę da się ukończyć choć z powodu pewnych błędów nie jest to łatwe. Błąd polega że na tym że po urzyciu teleportu ludzik nie moiże się wydostać z ekranu na którym się pojawił. Ja grałem w ten spoób że grając rysowałem na bieżąco mapę labiryntu, zaznaczałem położenie ważnych przedmiotów i lokacji do których trzeba je dostarczyć, oraz zbierałem monety. Gdy już miałem na mapie zaznaczone wszystkie starategiczne miejsca i sporo monet (miałem chyba wersję z unlimited lives choć już dokładnie nie pamiętam) przy użyciu księgi czarów zacząłem się teleportować i wykonywać kolejne zadania. Na końcu przeniosłem się w lewy dolny róg udałem się do wyjścia i obejrzałem animację końcową :-)--[[Wikipedysta:Urborg|Urborg]] 21:22, 6 maj 2006 (CEST) | + | TL napisał również wersję tej gry na Amigę, ale nie odniosła ona takiego sukcesu jak na 8-bitowym Atari. |
+ | |||
[[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]] | [[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]] |
Aktualna wersja
Gra labiryntowa powstała w 1992, a wydana przez Laboratorium Komputerowe AVALON w 1993 roku. Twórcami byli Tomek Liebich (TL) (program, muzyka) oraz (Muro) (grafika). Całość jest firmowana logo grupy USSR. Zasady: Mały wiking chodzi sobie po labiryncie - musi odnaleźć sześć fantów, zanieść je w odpowiednie miejsca i dojść do wyjścia. W tym przeszkadzają mu różne robaki i paskudztwa. Labirynt jest generowany za każdym razem jak się gra uruchomi (stąd tworzenie mapy do tej gry nie ma sensu). Na tym samym silniku powstała (niewydana) gra Fluid-Kha.
Gra cieszy ucho digitalizowaną muzyką na ekranie tytułowym i końcowym, co jest standardem w produkcjach USSR.
Ciekawostką jest fakt, że intro poprzedzające grę, a właściwie animacja, jest dekompresowana w trakcie prezentacji.
Uwaga: niestety z powodu pewnych błędów w programie, gry nie da się ukończyć.
TL napisał również wersję tej gry na Amigę, ale nie odniosła ona takiego sukcesu jak na 8-bitowym Atari.