SoundMachine
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 18:05, 6 sty 2012 Sikor (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 10:20, 7 sty 2012 Miker (Dyskusja | wkład) (→Ciekawostki) Next diff → |
||
Linia 34: | Linia 34: | ||
== Ciekawostki == | == Ciekawostki == | ||
* Na dyskietce znajduje się kilka przykładowych muzyczek | * Na dyskietce znajduje się kilka przykładowych muzyczek | ||
- | * Na drugiej stronie dyskietki znajduje się przykład wykorzystania muzyczek (pliki w [[BASIC]]u i przygotowane muzyczki) - [[Demo zu SOUNNDMACHINE]] | + | * Na drugiej stronie dyskietki znajduje się przykład wykorzystania muzyczek (pliki w [[BASIC]]u i przygotowane muzyczki) - [[Demo zu SOUNDMACHINE]] |
{{stub}} | {{stub}} | ||
[[Kategoria:Oprogramowanie Atari 8-bit]] | [[Kategoria:Oprogramowanie Atari 8-bit]] | ||
[[Kategoria:Edytory muzyczne]] | [[Kategoria:Edytory muzyczne]] |
Wersja z dnia 10:20, 7 sty 2012
(the) Soundmachine - edytor muzyki dla Atari XL/XE. Jako jeden z niewielu edytorów oferuje operowanie na zapisie nutowym, przeznaczając na każdy z kanałów po jednym "tracku" na oddzielnej pięciolinii. Rok powstania:1986, PfP (Peter Finzel Productions)
Instrukcja
Poniżej znajduje się skrócona in strukcja obsługi programu (nie jest pełna):
- Edytor - wszelkie operacje związane z wstawianiem nut i znaków muzycznych wykonuje się za pomocą joysticka podłłączonego do pierwszego portu lub za pomocą klawiszy kursora.
- klawisze 1-5 - wybór rodzju nuty
- klawisze 6-0 - wybór "znaków" specjalnych
- klawisze WQN - krzyżyk, bemol, itp.
- klawisze ZGK - znaki edycyjne na pięciolinii
- klawisz I - odegranie utworu (przerywamy spacją)
- klawisz M - przejście do menue operacji I/O
- klawisz X - przejście do menue czyszczenia danych/ustawień zaawansowanych
- Menue ustawień zaawansowanych:
- M - wyjście do edytora
- E - Edycja zaawansowana (brzmienia, obwiednie, itd)
- C - wyczyszczenie pozycji
- X - wyzerowanie wszystkiego
- Menue operacji I/O:
- I - spis zawartości dyskietki
- L - wczytanie muzyki (rozszerzenie MUS, tylko stacja nr 1, bez podawania nazwy urządzenia)
- S - zapis muzyki, uwagi jak przy wczytywaniu
- N - tworzenie nowego utworu (kasuje dane w edytorze)
- C - tworzenie nowego utworu na dyskietce
- M - wyjście do edytora
Możliwości
- Modulacja FM/AM
- 4 kanały o częstotliwości z zakresu 60Hz-30KHz
- Compiler do muzyczek (aby moożna je było wykorzystać we własnych programach)
- Bufor około 2KB na dane muzyki
- Automatyzacja działania z przerwaniami (powrót w playerze)
Ciekawostki
- Na dyskietce znajduje się kilka przykładowych muzyczek
- Na drugiej stronie dyskietki znajduje się przykład wykorzystania muzyczek (pliki w BASICu i przygotowane muzyczki) - Demo zu SOUNDMACHINE
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.