Riot (gra)
From Atariki
Wersja z dnia 21:30, 6 lip 2007 Miker (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Aktualna wersja Xxl (Dyskusja | wkład) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | {{grafr|riot.gif}}Dobrze wiesz, że to nie Twoje osiedle i z pewnością nie jesteś tu mile widziany. Wiesz także, że gdzieś tam ukrywa się ten, który wczoraj załatwił Twojego najlepszego kumpla strzałem w tył głowy i to tylko dlatego, że ten się krzywo spojrzał. Po drodze cała masa skinów, facetów w kaskach, pałkarzy, mięśniaków, dresów oraz innych przestawicieli przeróżnych subkultur. Możesz liczyć tylko na swoje pięści, łokcie i kolana. No i jeszcze łut szczęścia na drodzę. Za kolegę! | + | {{grafr|riot.gif}}Dobrze wiesz, że to nie Twoje osiedle i z pewnością nie jesteś tu mile widziany. Wiesz także, że gdzieś tam ukrywa się ten, który wczoraj załatwił Twojego najlepszego kumpla strzałem w tył głowy i to tylko dlatego, że ten się krzywo spojrzał. Po drodze cała masa skinów, facetów w kaskach, pałkarzy, mięśniaków, dresów oraz innych przedstawicieli przeróżnych subkultur. Możesz liczyć tylko na swoje pięści, łokcie i kolana. No i jeszcze łut szczęścia na drogę. Za kolegę! |
- | Gra została stworzona przez grupę [[Brothers Production]] w 1992 roku i wydana w tymże przez [[Domain Software]]. Wcielasz się w niej w punka szukającego zemsty na obcym osiedlu. Sterując joystickiem poszuszamy się w lewo i (zwłaszcza) w prawa, natomiast w kombinacji z FIRE możemy zadawać ciosy przeciwnikom (zarówno w kierunku, w którym jesteśmy zwróceni, jak i "do tyłu"). Należy też "wyczuć" dane przeciwnika, bowiem ma on jakiś swój słaby punkt i na niektóre ciosy jest bardziej podatny. Nie można także zapomnieć o energii, której wykres widnieje pod ekranem akcji (jaśniejszy pasek to zdrowie bohatera, ciemniejszy - przeciwnika[ów]), no i o tym, że mamy zdolnośc regeneracji tylko do pewnego stopnia. Pocieszające jest to jednak, że co 10000 punktów otrezymujemy "dodatkowe życie". | + | Gra została stworzona przez grupę [[Brothers Production]] w 1992 roku i wydana w tymże przez [[Domain Software]]. Wcielasz się w niej w punka szukającego zemsty na obcym osiedlu. Sterując joystickiem poszuszamy się w lewo i (zwłaszcza) w prawa, natomiast w kombinacji z FIRE możemy zadawać ciosy przeciwnikom (zarówno w kierunku, w którym jesteśmy zwróceni, jak i "do tyłu"). Należy też "wyczuć" danego przeciwnika, bowiem ma on jakiś swój słaby punkt i na niektóre ciosy jest bardziej podatny. Nie można także zapomnieć o energii, której wykres widnieje pod ekranem akcji (jaśniejszy pasek to zdrowie bohatera, ciemniejszy - przeciwnika[ów]), no i o tym, że mamy zdolność regeneracji tylko do pewnego stopnia. Pocieszające jest to jednak, że co 10.000 punktów otrzymujemy "dodatkowe życie". |
Autorzy: | Autorzy: | ||
Linia 7: | Linia 7: | ||
*Paweł Selinger - grafika | *Paweł Selinger - grafika | ||
*[[Top Odin]] - muzyka | *[[Top Odin]] - muzyka | ||
+ | |||
+ | ==Technikalia== | ||
+ | Gra wykorzystuje [[Nieudokumentowane_rozkazy_6502C|niepublikowane rozkazy 6502C]]. | ||
+ | |||
+ | ==Cheaty== | ||
+ | Wpisanie na ekranie tytułowym kodu '''ZYCIE TO WALKA''' daje nieskończoną liczbę żyć. | ||
[[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]] | [[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]] | ||
[[Kategoria:Gry zręcznościowe]] | [[Kategoria:Gry zręcznościowe]] | ||
[[Kategoria:Polskie gry]] | [[Kategoria:Polskie gry]] |
Aktualna wersja
Dobrze wiesz, że to nie Twoje osiedle i z pewnością nie jesteś tu mile widziany. Wiesz także, że gdzieś tam ukrywa się ten, który wczoraj załatwił Twojego najlepszego kumpla strzałem w tył głowy i to tylko dlatego, że ten się krzywo spojrzał. Po drodze cała masa skinów, facetów w kaskach, pałkarzy, mięśniaków, dresów oraz innych przedstawicieli przeróżnych subkultur. Możesz liczyć tylko na swoje pięści, łokcie i kolana. No i jeszcze łut szczęścia na drogę. Za kolegę!Gra została stworzona przez grupę Brothers Production w 1992 roku i wydana w tymże przez Domain Software. Wcielasz się w niej w punka szukającego zemsty na obcym osiedlu. Sterując joystickiem poszuszamy się w lewo i (zwłaszcza) w prawa, natomiast w kombinacji z FIRE możemy zadawać ciosy przeciwnikom (zarówno w kierunku, w którym jesteśmy zwróceni, jak i "do tyłu"). Należy też "wyczuć" danego przeciwnika, bowiem ma on jakiś swój słaby punkt i na niektóre ciosy jest bardziej podatny. Nie można także zapomnieć o energii, której wykres widnieje pod ekranem akcji (jaśniejszy pasek to zdrowie bohatera, ciemniejszy - przeciwnika[ów]), no i o tym, że mamy zdolność regeneracji tylko do pewnego stopnia. Pocieszające jest to jednak, że co 10.000 punktów otrzymujemy "dodatkowe życie".
Autorzy:
- Bartek Selinger - kod
- Paweł Selinger - grafika
- Top Odin - muzyka
Technikalia
Gra wykorzystuje niepublikowane rozkazy 6502C.
Cheaty
Wpisanie na ekranie tytułowym kodu ZYCIE TO WALKA daje nieskończoną liczbę żyć.