Rozszerzenie arytmetyczne
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 19:16, 12 paź 2012 Xxl (Dyskusja | wkład) (optymalizacja) ← Previous diff |
Wersja z dnia 19:22, 12 paź 2012 KMK (Dyskusja | wkład) (red.) Next diff → |
||
Linia 6: | Linia 6: | ||
eor #$ff | eor #$ff | ||
- | Druga szybsza i krótsza metoda | + | Druga szybsza i krótsza metoda (zaproponowana przez [[xxl]]-a): |
ora #$7f | ora #$7f | ||
bmi _rts | bmi _rts | ||
lda #$00 | lda #$00 | ||
+ | _rts | ||
Pomysł został zaprezentowany przez [[mono]]. | Pomysł został zaprezentowany przez [[mono]]. | ||
[[Kategoria:Niezbędnik kodera]] | [[Kategoria:Niezbędnik kodera]] |
Wersja z dnia 19:22, 12 paź 2012
Kod dokonuje rozszerzenia arytmetycznego danej z rozmiaru bajtu do 16-bitowego słowa, tzn. powielenia bitu znaku tak, żeby z 8-bitowej wartości dodatniej powstała 16-bitowa wartość dodatnia, a z ujemnej - ujemna. Daną wejściową procedury - znajdującą się w akumulatorze - jest bajt do rozszerzenia. Daną wyjściową - do odebrania również w akumulatorze - jest starszy bajt 16-bitowego słowa powstałego po rozszerzeniu.
asl lda #0 adc #$ff eor #$ff
Druga szybsza i krótsza metoda (zaproponowana przez xxl-a):
ora #$7f bmi _rts lda #$00 _rts
Pomysł został zaprezentowany przez mono.