AssKicker
From Atariki
| Wersja z dnia 06:43, 6 wrz 2007 Azbest (Dyskusja | wkład) ← Previous diff | Wersja z dnia 00:05, 6 sty 2013 KMK (Dyskusja | wkład) Next diff → | ||
| Linia 1: | Linia 1: | ||
| - | [[Demo]] (trackmo) grupy [[Shadows]], które miało specjalny pokaz przedpremierowy na party [[Mikołów|Silesian Atari Open]] w 1995 r., a wersji finalnej trafiło na scenę na [[QuaST 1996]]. Była to przełomowa produkcja, która praktycznie zapoczątkowała na Atari stosowanie zaawansowanych efektów 3D, wzorowananych na demosach z platform 16/32-bitowych ([http://pl.wikipedia.org/wiki/Amiga Amiga], PC, [[Falcon]]) - czyli cieniowane [http://pl.wikipedia.org/wiki/Torus_%28matematyka%29 torusy], pierwszy teksturowany WOLF3D, itd. W demie tym po raz pierwszy zastosowany także został specjalny, programowy tryb graficzny, tzw. ''tryb Konopa'' (grafika w odcieniach (tryb [[GTIA]]), co druga widoczna linia ekranowa). Ciekawostką jest fakt, że AssKicker zawiera również ukrytą część - świąteczne demko autorstwa [[BeWeSoft]]a (aby ją uruchomić, należy trzymać wciśnięty klawisz FIRE joysticka podczas bootowania). | + | [[Demo]] (trackmo) grupy [[Shadows]], które miało specjalny pokaz przedpremierowy na party [[Mikołów|Silesian Atari Open]] w 1995 r., a wersji finalnej trafiło na scenę na [[QuaST 1996]]. | 
| - | Autorzy: | + | == Opis == | 
| + | Była to przełomowa produkcja, która praktycznie zapoczątkowała na Atari stosowanie zaawansowanych efektów 3D, wzorowananych na demosach z platform 16/32-bitowych ([http://pl.wikipedia.org/wiki/Amiga Amiga], PC, [[Falcon]]) - czyli cieniowane [http://pl.wikipedia.org/wiki/Torus_%28matematyka%29 torusy], pierwszy teksturowany WOLF3D, itd. W demie tym po raz pierwszy zastosowany także został specjalny, programowy tryb graficzny, tzw. ''tryb Konopa'' (grafika w odcieniach (tryb [[GTIA]]), co druga widoczna linia ekranowa). Ciekawostką jest fakt, że AssKicker zawiera również ukrytą część - świąteczne demko autorstwa [[BeWeSoft]]a (aby ją uruchomić, należy trzymać wciśnięty klawisz FIRE joysticka podczas bootowania). | ||
| + | |||
| + | == Autorzy == | ||
| *Kod: [[Konop]], | *Kod: [[Konop]], | ||
| *Grafika: [[Titus]] | *Grafika: [[Titus]] | ||
| *Muzyka: [[Cedyń]] | *Muzyka: [[Cedyń]] | ||
| - | + | == Download == | |
| - | Download: | + | |
| {{pouet|9085|png}} | {{pouet|9085|png}} | ||
| - | Kod źródłowy tego dema (dla ciekawskich) jest dostępny [http://sources.pigwa.net/files/dema/asskicker_scr.zip stąd]. | + | == Kod źródłowy == | 
| + | Kod źródłowy tego dema (dla ciekawskich) jest dostępny [http://sources.pigwa.net/files/dema/asskicker_scr.zip tutaj]. | ||
| + | == Uwagi == | ||
| + | Demo nie działa na komputerach z rozszerzeniem [[Compy Shop (rozszerzenie RAM)|Compy Shop]]. | ||
| [[Kategoria:Dema XL/XE]] | [[Kategoria:Dema XL/XE]] | ||
| [[Kategoria:Polskie dema]] | [[Kategoria:Polskie dema]] | ||
Wersja z dnia 00:05, 6 sty 2013
Demo (trackmo) grupy Shadows, które miało specjalny pokaz przedpremierowy na party Silesian Atari Open w 1995 r., a wersji finalnej trafiło na scenę na QuaST 1996.
| Spis treści | 
Opis
Była to przełomowa produkcja, która praktycznie zapoczątkowała na Atari stosowanie zaawansowanych efektów 3D, wzorowananych na demosach z platform 16/32-bitowych (Amiga, PC, Falcon) - czyli cieniowane torusy, pierwszy teksturowany WOLF3D, itd. W demie tym po raz pierwszy zastosowany także został specjalny, programowy tryb graficzny, tzw. tryb Konopa (grafika w odcieniach (tryb GTIA), co druga widoczna linia ekranowa). Ciekawostką jest fakt, że AssKicker zawiera również ukrytą część - świąteczne demko autorstwa BeWeSofta (aby ją uruchomić, należy trzymać wciśnięty klawisz FIRE joysticka podczas bootowania).
Autorzy
Download

Pouet: http://www.pouet.net/prod.php?which=9085
Kod źródłowy
Kod źródłowy tego dema (dla ciekawskich) jest dostępny tutaj.
Uwagi
Demo nie działa na komputerach z rozszerzeniem Compy Shop.
