Power Packer
From Atariki
Wersja z dnia 08:26, 14 sty 2007 Miker (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Aktualna wersja KMK (Dyskusja | wkład) (zm. kat.) |
||
Linia 6: | Linia 6: | ||
A do dziś chyba używa go [[Święty]]/[[Zelax]] do skracania swoich produkcji (np. demo [[Reditus]] lub [[Maze]]). | A do dziś chyba używa go [[Święty]]/[[Zelax]] do skracania swoich produkcji (np. demo [[Reditus]] lub [[Maze]]). | ||
- | [[Kategoria:Oprogramowanie]] | + | [[Kategoria:Emulacja]] |
- | [[Kategoria:Programy użytkowe]] | + |
Aktualna wersja
Jest to program działający na komputerach Commodore Amiga. Pierwotnie był przeznaczony do kompresji plików wykonywalnych uruchamianych pod kontrolą Workbencha, miał jednak możliwość spakowania dowolnego pliku, niekoniecznie związanego z Amigą. Jego zaletą była dość efektywana metoda kompresji, a przy tym bardzo prosta procedura dekompresująca. Właśnie te dwie cechy spowodowały iż członkowie grupy Bloody Coders postanowili napisać procedurę dekompresującą dla 8-bitowych komputerów Atari. Prawdopodobnie jako pierwsi użyli Power Packera do kompresji swoich release'ów. Ich procedurę dekompresującą dla Power Packera możemy obejrzeć w akcji w np. w grze Cavernia przygotowanej przez Bloody Coders.
Nie wiadomo kto napisał pierwszą wersję depackera dla tego crunchera dla 8-bitowego mikroprocesora 6502. Prawdopodobnie ktoś z Bloody Coders. Domyślać się tego możemy już po pierwszych release'ach grupy Bloody Coders. Na podstawie tej procedury powstał potem PP20 Depacker.
Power Packera używali jeszcze Clever People do pakowania niektórych release'ów (np. Technus). A do dziś chyba używa go Święty/Zelax do skracania swoich produkcji (np. demo Reditus lub Maze).