Quick
From Atariki
Wersja z dnia 17:26, 30 sty 2010 Dracon (Dyskusja | wkład) (Coś dla JELLONKA i innych programistów!!! :)) ← Previous diff |
Aktualna wersja Tdc (Dyskusja | wkład) (dr. red.) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | Jeden z najnowszych, choć niedocenionych języków programowania dla 8-bitowego Atari (powstały w XXI w.). Jest on wyjątkowo | + | {{grafr|Quick-editor.jpg}} |
- | potężnym językiem, który pozwala na bezpośrednie wykorzystanie unikalnych cech małego Atari. Prosty w składni jak Basic, szybki jak | + | Jeden z języków programowania dla 8-bitowego Atari. Wydany po raz pierwszy w 1990 roku. Pozwala na bezpośrednie wykorzystanie unikalnych cech małego Atari. Prosty w składni jak [[BASIC]] i całkiem szybki (kilkakrotnie szybszy niż [[Turbo BASIC XL]]). Quick jest językiem kompilowanym i strukturalnym, który wygląda trochę jak połączenie C, Pascala i BASICa (wersja 2.0 została przez [[Atari 8-bit FAQ]] określona jako "[[Action!]] dla ubogich"). |
- | asembler (kilkakrotnie szybszy Turbo Basic XL). QUICK! jest bardzo strukturalnym językiem, który wygląda trochę jak połączenie C, Pascala i Basica. Język ten ma gotowe funcje do odgrywania digitalizowanych dźwięków, obsługi grafiki PMG, wykorzystanie myszki od Atari ST, itp. Absolutnie unikalną cechą QUICKa jest obsługa przerwań. Można tworzyć zarówno DLI i VBI, ale pisać je jako normalne procedury w deklaracjach. Jeśli chce się użyć w swoim programie kodu maszynowego, nie jest to żaden problem. Można pisać bezpośrednio w kodzie maszynowym. | + | |
- | QUICK! jest łatwo rozszerzalny za pomocą bibliotek. Są one w formie plików .H (podobieństwo do języka C). Zawierają one specjalne dodatkowe funkcje. Kilka z nich zajmują się obsługą grafiki, obsługą liczb zmiennoprzecinkowych, a także istnieją biblioteki do funkcji sinus i cosinus. | + | |
- | Autorem QUICK! jest Sorin Pascu z Niemiec. | + | Język ten ma gotowe funkcje do odgrywania digitalizowanych dźwięków, obsługi grafiki [[PMG]], wykorzystanie myszki od Atari ST, itp. Unikalną cechą Quicka jest obsługa przerwań. Można tworzyć zarówno [[DLI]] i [[VBL]], następnie deklarować je jako normalne procedury. Jeśli chce się użyć w swoim programie kodu maszynowego, nie jest to żaden problem, można pisać bezpośrednio w kodzie maszynowym. |
- | W 2003 r., [[ABBUC]] wydał w ramach Sondermagazine (#32) QUICK! na dyskietce, wraz z drukowaną 31-stronicową książeczką objaśniającą jego użytkowanie. | + | Quick jest łatwo rozszerzalny za pomocą bibliotek. Są one w formie plików .H (podobieństwo do języka C). Zawierają one specjalne dodatkowe funkcje. Kilka z nich zajmują się obsługą grafiki, obsługą liczb zmiennoprzecinkowych, a także istnieją biblioteki do funkcji sinus i cosinus. |
- | Zobacz także: | + | W 2003 r., [[ABBUC]] wydał w ramach Sondermagazine (#32) Quick na dyskietce, wraz z drukowaną 31-stronicową książeczką objaśniającą jego użytkowanie, którą opracował Sorin Pascu. |
- | http://home.clara.net/dgs/quick.htm | + | |
+ | == Zobacz także == | ||
+ | * [http://home.clara.net/dgs/quick.htm] | ||
{{stub}} | {{stub}} | ||
[[Kategoria:Oprogramowanie Atari 8-bit]] | [[Kategoria:Oprogramowanie Atari 8-bit]] | ||
[[Kategoria:Języki programowania]] | [[Kategoria:Języki programowania]] |
Aktualna wersja
Jeden z języków programowania dla 8-bitowego Atari. Wydany po raz pierwszy w 1990 roku. Pozwala na bezpośrednie wykorzystanie unikalnych cech małego Atari. Prosty w składni jak BASIC i całkiem szybki (kilkakrotnie szybszy niż Turbo BASIC XL). Quick jest językiem kompilowanym i strukturalnym, który wygląda trochę jak połączenie C, Pascala i BASICa (wersja 2.0 została przez Atari 8-bit FAQ określona jako "Action! dla ubogich").
Język ten ma gotowe funkcje do odgrywania digitalizowanych dźwięków, obsługi grafiki PMG, wykorzystanie myszki od Atari ST, itp. Unikalną cechą Quicka jest obsługa przerwań. Można tworzyć zarówno DLI i VBL, następnie deklarować je jako normalne procedury. Jeśli chce się użyć w swoim programie kodu maszynowego, nie jest to żaden problem, można pisać bezpośrednio w kodzie maszynowym.
Quick jest łatwo rozszerzalny za pomocą bibliotek. Są one w formie plików .H (podobieństwo do języka C). Zawierają one specjalne dodatkowe funkcje. Kilka z nich zajmują się obsługą grafiki, obsługą liczb zmiennoprzecinkowych, a także istnieją biblioteki do funkcji sinus i cosinus.
W 2003 r., ABBUC wydał w ramach Sondermagazine (#32) Quick na dyskietce, wraz z drukowaną 31-stronicową książeczką objaśniającą jego użytkowanie, którą opracował Sorin Pascu.
Zobacz także
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.