Quick
From Atariki
Wersja z dnia 18:08, 30 sty 2010 KMK (Dyskusja | wkład) (++) ← Previous diff |
Aktualna wersja Tdc (Dyskusja | wkład) (dr. red.) |
||
Linia 2: | Linia 2: | ||
Jeden z języków programowania dla 8-bitowego Atari. Wydany po raz pierwszy w 1990 roku. Pozwala na bezpośrednie wykorzystanie unikalnych cech małego Atari. Prosty w składni jak [[BASIC]] i całkiem szybki (kilkakrotnie szybszy niż [[Turbo BASIC XL]]). Quick jest językiem kompilowanym i strukturalnym, który wygląda trochę jak połączenie C, Pascala i BASICa (wersja 2.0 została przez [[Atari 8-bit FAQ]] określona jako "[[Action!]] dla ubogich"). | Jeden z języków programowania dla 8-bitowego Atari. Wydany po raz pierwszy w 1990 roku. Pozwala na bezpośrednie wykorzystanie unikalnych cech małego Atari. Prosty w składni jak [[BASIC]] i całkiem szybki (kilkakrotnie szybszy niż [[Turbo BASIC XL]]). Quick jest językiem kompilowanym i strukturalnym, który wygląda trochę jak połączenie C, Pascala i BASICa (wersja 2.0 została przez [[Atari 8-bit FAQ]] określona jako "[[Action!]] dla ubogich"). | ||
- | Język ten ma gotowe funkcje do odgrywania digitalizowanych dźwięków, obsługi grafiki [[PMG]], wykorzystanie myszki od Atari ST, itp. Unikalną cechą Quicka jest obsługa przerwań. Można tworzyć zarówno [[DLI]] i [[VBL]], i deklarować je jako normalne procedury. Jeśli chce się użyć w swoim programie kodu maszynowego, nie jest to żaden problem, można pisać bezpośrednio w kodzie maszynowym. | + | Język ten ma gotowe funkcje do odgrywania digitalizowanych dźwięków, obsługi grafiki [[PMG]], wykorzystanie myszki od Atari ST, itp. Unikalną cechą Quicka jest obsługa przerwań. Można tworzyć zarówno [[DLI]] i [[VBL]], następnie deklarować je jako normalne procedury. Jeśli chce się użyć w swoim programie kodu maszynowego, nie jest to żaden problem, można pisać bezpośrednio w kodzie maszynowym. |
Quick jest łatwo rozszerzalny za pomocą bibliotek. Są one w formie plików .H (podobieństwo do języka C). Zawierają one specjalne dodatkowe funkcje. Kilka z nich zajmują się obsługą grafiki, obsługą liczb zmiennoprzecinkowych, a także istnieją biblioteki do funkcji sinus i cosinus. | Quick jest łatwo rozszerzalny za pomocą bibliotek. Są one w formie plików .H (podobieństwo do języka C). Zawierają one specjalne dodatkowe funkcje. Kilka z nich zajmują się obsługą grafiki, obsługą liczb zmiennoprzecinkowych, a także istnieją biblioteki do funkcji sinus i cosinus. | ||
- | Autorem Quicka jest Sorin Pascu z Niemiec. | ||
- | W 2003 r., [[ABBUC]] wydał w ramach Sondermagazine (#32) Quick na dyskietce, wraz z drukowaną 31-stronicową książeczką objaśniającą jego użytkowanie. | + | W 2003 r., [[ABBUC]] wydał w ramach Sondermagazine (#32) Quick na dyskietce, wraz z drukowaną 31-stronicową książeczką objaśniającą jego użytkowanie, którą opracował Sorin Pascu. |
== Zobacz także == | == Zobacz także == |
Aktualna wersja
Jeden z języków programowania dla 8-bitowego Atari. Wydany po raz pierwszy w 1990 roku. Pozwala na bezpośrednie wykorzystanie unikalnych cech małego Atari. Prosty w składni jak BASIC i całkiem szybki (kilkakrotnie szybszy niż Turbo BASIC XL). Quick jest językiem kompilowanym i strukturalnym, który wygląda trochę jak połączenie C, Pascala i BASICa (wersja 2.0 została przez Atari 8-bit FAQ określona jako "Action! dla ubogich").
Język ten ma gotowe funkcje do odgrywania digitalizowanych dźwięków, obsługi grafiki PMG, wykorzystanie myszki od Atari ST, itp. Unikalną cechą Quicka jest obsługa przerwań. Można tworzyć zarówno DLI i VBL, następnie deklarować je jako normalne procedury. Jeśli chce się użyć w swoim programie kodu maszynowego, nie jest to żaden problem, można pisać bezpośrednio w kodzie maszynowym.
Quick jest łatwo rozszerzalny za pomocą bibliotek. Są one w formie plików .H (podobieństwo do języka C). Zawierają one specjalne dodatkowe funkcje. Kilka z nich zajmują się obsługą grafiki, obsługą liczb zmiennoprzecinkowych, a także istnieją biblioteki do funkcji sinus i cosinus.
W 2003 r., ABBUC wydał w ramach Sondermagazine (#32) Quick na dyskietce, wraz z drukowaną 31-stronicową książeczką objaśniającą jego użytkowanie, którą opracował Sorin Pascu.
Zobacz także
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.