Sampler
From Atariki
Wersja z dnia 00:17, 30 cze 2006 Mikey (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Aktualna wersja Mono (Dyskusja | wkład) (crystal sound) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | Małe pudełeczko z odrobiną elektroniki w środku, służące do [[digitalizacja|digitalizacji]] dźwięku. Na małym atari było w obiegu kilka takich urządzeń, poczynając od końcówki lat 80. ("Crystal Sound" ze Śląska, tudzież dopracowany, komercyjny pakiet [[Mirage AD Converter]]). Dzięki temu urządzeniu na scenie pojawiło się wiele demek z samplowanymi instrumentami (co znakomicie poprawiało jakość dźwięku, szczególnie podkładów rytmicznych - perkusji) a nawet całych wielkich kawałków (np. w "Saturday Demo" czy parę dem znanego (poźniej z Amigi) XTD). Samplera chętnie używali tacy muzycy jak [[TL]], czy [[Trener]]. | + | Urządzenie, zwykle w postaci modułu [[cartridge]], służące do [[digitalizacja|digitalizacji]] dźwięku. Pierwsze tego typu urządzenia dla Atari powstały w USA. W Polsce było w obiegu kilka takich urządzeń, poczynając od końcówki lat 80. ([[Crystal Sound]] firmy [[Atares]], tudzież dopracowany, komercyjny pakiet [[Mirage AD Converter]]). Dzięki temu urządzeniu na scenie pojawiło się wiele demek z samplowanymi instrumentami (co znakomicie poprawiało jakość dźwięku, szczególnie podkładów rytmicznych - perkusji), a nawet całych wielkich kawałków (np. w "Saturday Demo" czy parę dem znanego (poźniej z Amigi) XTD). Samplera chętnie używali tacy muzycy jak [[TL]], czy [[Trener]]. |
- | Również sąsiedzi (Niemcy, Czesi, Słowacy) mieli podobne urządzenia... | + | |
+ | Podobne urządzenia powstawały również za granicą. | ||
{{stub}} | {{stub}} | ||
- | |||
- | |||
[[Kategoria:Glosariusz]] | [[Kategoria:Glosariusz]] |
Aktualna wersja
Urządzenie, zwykle w postaci modułu cartridge, służące do digitalizacji dźwięku. Pierwsze tego typu urządzenia dla Atari powstały w USA. W Polsce było w obiegu kilka takich urządzeń, poczynając od końcówki lat 80. (Crystal Sound firmy Atares, tudzież dopracowany, komercyjny pakiet Mirage AD Converter). Dzięki temu urządzeniu na scenie pojawiło się wiele demek z samplowanymi instrumentami (co znakomicie poprawiało jakość dźwięku, szczególnie podkładów rytmicznych - perkusji), a nawet całych wielkich kawałków (np. w "Saturday Demo" czy parę dem znanego (poźniej z Amigi) XTD). Samplera chętnie używali tacy muzycy jak TL, czy Trener.
Podobne urządzenia powstawały również za granicą.
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.