XET CMC Finder
From Atariki
Wersja z dnia 10:53, 6 gru 2006 Miker (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Aktualna wersja Miker (Dyskusja | wkład) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | Pakiet programików, autorstwa [[Rzóg]]a, pisanych pod system [[QMEG OS]], służących do "wyciągania" (''rippowania'') z programów, [[gry|gier]], [[dema|dem]], itp. muzyczek skomponowanych w [[Chaos Music Composer]]ze. | + | {{grafr|xcmcf.gif}} |
+ | Pakiet programików, autorstwa [[Rzóg]]a, pisanych pod system [[QMEG OS]], służących do "wyciągania" (''ripowania'') z programów, [[gry|gier]], [[dema|dem]], itp. muzyczek skomponowanych w [[Chaos Music Composer]]ze. | ||
Składa się on z następujących programów: | Składa się on z następujących programów: | ||
Linia 6: | Linia 7: | ||
* CMC Replay Finder - wyszukiwacz playera | * CMC Replay Finder - wyszukiwacz playera | ||
* CMC Head Maker - "dodawacz" nagłówka | * CMC Head Maker - "dodawacz" nagłówka | ||
- | * XET CMC Finder Converter - konweter sektory->pliki (szczegóły niżej) | + | * XET CMC Finder Converter - konwerter sektory->pliki (szczegóły niżej) |
- | Często wystarczy użyć pierwszego programika, aby wyciągnąć muzyczkę. Jednak niektórzy ambitni potrafili uprzykrzyć życie domorosłym ''ripperom'', obcinając nagłówek (''"cmc data file"''), co na starcie eliminowało wszelkie prostsze programiki tego typu. Drugi program z pakietu (''CMC Replay Finder'') pozwala ominąć to uniedogodnienie. Poszukuje on bowiem playera i na podstawie uzyskanych danych podaje adres początku muzyczki. Teraz wystarczy tylko uruchomić ''CMC Head Makera'' (doda on nagłówek w odpowiednim miejscu - objawi się to tylko krótkim dźwiękiem) i ponownie ''XET CMC Findera''. Muzyczka (w 90%) jest już nasza. | + | Często wystarczy użyć pierwszego programiku, aby wyciągnąć muzyczkę. Jednak ambitni twórcy potrafili uprzykrzyć życie domorosłym ''riperom'', obcinając nagłówek (''"cmc data file"''), co na wstępie eliminowało wszelkie prostsze programiki tego typu. Drugi program z pakietu (''CMC Replay Finder'') pozwala ominąć tę przeszkodę. Poszukuje on bowiem playera i na podstawie uzyskanych danych podaje adres początku muzyczki. Teraz wystarczy tylko uruchomić ''CMC Head Makera'' (doda on nagłówek w odpowiednim miejscu - objawi się to tylko krótkim dźwiękiem) i ponownie ''XET CMC Findera''. Muzyczka (w 90%) jest już nasza. |
- | Po wyszukaniu muzyczki program pyta się czy chcemy ją zapisać. W tym celu podajemy cyfrę od 0 do 9 i programik zapisuje ją sektorowo na dyskietkę z ''XET CMC Finderem''. Jeżeli w pamięci jest więcej plików CMC to należy przeszukiwanie powtórzyć parę razy, ponieważ zdarza się że program coś niechcący "przeskoczy" (zwłaszcza kiedy znajdują się one blisko siebie). | + | Po wyszukaniu muzyczki program pyta, czy chcemy ją zapisać. W tym celu podajemy cyfrę od 0 do 9, a program zapisuje ją sektorowo na dyskietkę z ''XET CMC Finderem''. Jeżeli w pamięci jest więcej plików CMC, należy przeszukiwanie powtórzyć parę razy, ponieważ zdarza się, że program coś niechcący "przeskoczy" (zwłaszcza kiedy utwory znajdują się blisko siebie). |
+ | {{grafr|cmcrf.gif}} | ||
- | Kiedy zapiszemy wszystkie interesujące nas muzyczki, wczytujemy jakiegoś [[DOS]]a i z dyskietki z XET-em ładujemy programik CFC.COM (''XET CMC Finder Converter''). Za pomocą tego programika "zamieniamy" wyciągnięte muzyczki zapisane sektorowo na format plikowy. W tym celu wybieramy cyfry 0-9 (odpowiadają one rzecz jasna tym samym miejscom na dyskietce jak w przypadku ''XET CMC Findera''), po czym podajemy nazwę pliku do zapisu (np. D:SONGX.CMC - konieczne jest podanie urządzenia) i muzyczka się nam zapisuje. Możemy wykorzystać pozostałą część przestrzeni dykowej XET CMC Findera albo zgrać plik na inną dyskietkę. | ||
- | Jako, że muzyczki mogą znajdować się w różnych miejscach pamięci, każdy z programików (oprócz konwertera) jest zapisany w dwóch wersjach - ładowane od adresu $0600 oraz $9000. | + | Kiedy zapiszemy wszystkie interesujące nas muzyczki, wczytujemy jakiegoś [[DOS]]a i z dyskietki z XET-em ładujemy programik CFC.COM (''XET CMC Finder Converter''). Za jego pomocą zamieniamy wyciągnięte muzyczki zapisane sektorowo na plik. W tym celu wybieramy cyfry 0-9 (odpowiadają one rzecz jasna tym samym miejscom na dyskietce co w przypadku ''XET CMC Findera''), po czym podajemy nazwę pliku do zapisu (np. D:SONGX.CMC - konieczne jest podanie urządzenia) i muzyczka się zapisuje. Można wykorzystać pozostałą część przestrzeni dykowej ''XET CMC Findera'' albo zgrać plik na inną dyskietkę. |
+ | |||
+ | Jako że muzyczki mogą znajdować się w różnych miejscach pamięci, każdy z programików (oprócz konwertera) jest zapisany w dwóch wersjach - ładowane od adresu $0600 oraz $9000. | ||
Poniżej krótka instrukcja obsługi dyskietki z ''XET CMC Finderem''. | Poniżej krótka instrukcja obsługi dyskietki z ''XET CMC Finderem''. | ||
Linia 23: | Linia 26: | ||
600<16.7 lub 9000<1D.7 - wczytanie CMC Replay Findera | 600<16.7 lub 9000<1D.7 - wczytanie CMC Replay Findera | ||
600<24.1 lub 9000<25.1 - wczytanie CMC Head Makera</pre> | 600<24.1 lub 9000<25.1 - wczytanie CMC Head Makera</pre> | ||
- | |||
Rzecz jasna po wczytaniu należy program uruchomić od danego adresu. | Rzecz jasna po wczytaniu należy program uruchomić od danego adresu. | ||
+ | {{grafr|cfc.gif}} | ||
+ | |||
+ | Jak już zostało wspomniane powyżej, program potrafi wyciąć ok. 90% muzyczek w CMC-u, pozostałe 10% to takie, które zahaczają o systemowy obszar ekranu ([[Graphics 0]]), czyli $BC20 - $BFFF; gdy przechodzi się do QMEG-a, obszar ten zostaje zamazany danymi z [[Display List|display listy]] i samego ekranu. Nie da się także "wyciągnąć" nim muzyczek potraktowanych uprzednio [[Chaos Music Miąchadełko|Chaos Music Miąchadełkiem (CMM)]]. | ||
+ | |||
+ | Pakiet ten, pomimo upływu lat, cały czas sprawuje się dobrze. Można go również dać za przykład dobrego rozplanowania przestrzeni dyskietki (zarówno na dane zapisane sektorowo, jak i w plikach). Jego niezaprzeczalną zaletą jest również to, że można nim "wyciągnąć" muzyczkę bez względu na to, czy program jest spakowany, czy nie, oraz w dowolnym momencie, ponieważ działamy na stanie pamięci z danej chwili. | ||
- | Jak już zostało wspomniane powyżej, program potrafi wyciąć ok. 90% muzyczek w CMCu, pozostałe 10% to takie, które zahaczają o systemowy obszarze ekranu ([[Graphics 0]]), czyli $BC20 - $BFFF; przechodząc do QMEGa, obszar ten zostaje zamazany danymi z display listy i samego ekranu. Nie da się także "wyciągnąć" nim muzyczek potraktowanych uprzednio [[Chaos Music Miąchadełko|Chaos Music Miąchadełkiem (CMM)]. | + | Sam pakiet jest do pobrania [[Media:XET_CMC_Finder.ATR|tutaj]]. |
[[Kategoria:Oprogramowanie Atari 8-bit]] | [[Kategoria:Oprogramowanie Atari 8-bit]] | ||
[[Kategoria:Programy użytkowe]] | [[Kategoria:Programy użytkowe]] | ||
[[Kategoria:Polskie programy]] | [[Kategoria:Polskie programy]] |
Aktualna wersja
Pakiet programików, autorstwa Rzóga, pisanych pod system QMEG OS, służących do "wyciągania" (ripowania) z programów, gier, dem, itp. muzyczek skomponowanych w Chaos Music Composerze.
Składa się on z następujących programów:
- XET CMC Finder - właściwy program
- CMC Replay Finder - wyszukiwacz playera
- CMC Head Maker - "dodawacz" nagłówka
- XET CMC Finder Converter - konwerter sektory->pliki (szczegóły niżej)
Często wystarczy użyć pierwszego programiku, aby wyciągnąć muzyczkę. Jednak ambitni twórcy potrafili uprzykrzyć życie domorosłym riperom, obcinając nagłówek ("cmc data file"), co na wstępie eliminowało wszelkie prostsze programiki tego typu. Drugi program z pakietu (CMC Replay Finder) pozwala ominąć tę przeszkodę. Poszukuje on bowiem playera i na podstawie uzyskanych danych podaje adres początku muzyczki. Teraz wystarczy tylko uruchomić CMC Head Makera (doda on nagłówek w odpowiednim miejscu - objawi się to tylko krótkim dźwiękiem) i ponownie XET CMC Findera. Muzyczka (w 90%) jest już nasza.
Po wyszukaniu muzyczki program pyta, czy chcemy ją zapisać. W tym celu podajemy cyfrę od 0 do 9, a program zapisuje ją sektorowo na dyskietkę z XET CMC Finderem. Jeżeli w pamięci jest więcej plików CMC, należy przeszukiwanie powtórzyć parę razy, ponieważ zdarza się, że program coś niechcący "przeskoczy" (zwłaszcza kiedy utwory znajdują się blisko siebie).
Kiedy zapiszemy wszystkie interesujące nas muzyczki, wczytujemy jakiegoś DOSa i z dyskietki z XET-em ładujemy programik CFC.COM (XET CMC Finder Converter). Za jego pomocą zamieniamy wyciągnięte muzyczki zapisane sektorowo na plik. W tym celu wybieramy cyfry 0-9 (odpowiadają one rzecz jasna tym samym miejscom na dyskietce co w przypadku XET CMC Findera), po czym podajemy nazwę pliku do zapisu (np. D:SONGX.CMC - konieczne jest podanie urządzenia) i muzyczka się zapisuje. Można wykorzystać pozostałą część przestrzeni dykowej XET CMC Findera albo zgrać plik na inną dyskietkę.
Jako że muzyczki mogą znajdować się w różnych miejscach pamięci, każdy z programików (oprócz konwertera) jest zapisany w dwóch wersjach - ładowane od adresu $0600 oraz $9000.
Poniżej krótka instrukcja obsługi dyskietki z XET CMC Finderem.
Po wczytaniu programu, z którego chemy wyciągnąć muzyczkę, przechodzimy do QMEGa, następnie w MLM wpisujemy co następuje:
600<4.9 lub 9000<D.9 - wczytanie XET CMC Findera 600<16.7 lub 9000<1D.7 - wczytanie CMC Replay Findera 600<24.1 lub 9000<25.1 - wczytanie CMC Head Makera
Rzecz jasna po wczytaniu należy program uruchomić od danego adresu.
Jak już zostało wspomniane powyżej, program potrafi wyciąć ok. 90% muzyczek w CMC-u, pozostałe 10% to takie, które zahaczają o systemowy obszar ekranu (Graphics 0), czyli $BC20 - $BFFF; gdy przechodzi się do QMEG-a, obszar ten zostaje zamazany danymi z display listy i samego ekranu. Nie da się także "wyciągnąć" nim muzyczek potraktowanych uprzednio Chaos Music Miąchadełkiem (CMM).
Pakiet ten, pomimo upływu lat, cały czas sprawuje się dobrze. Można go również dać za przykład dobrego rozplanowania przestrzeni dyskietki (zarówno na dane zapisane sektorowo, jak i w plikach). Jego niezaprzeczalną zaletą jest również to, że można nim "wyciągnąć" muzyczkę bez względu na to, czy program jest spakowany, czy nie, oraz w dowolnym momencie, ponieważ działamy na stanie pamięci z danej chwili.
Sam pakiet jest do pobrania tutaj.