GHG
From Atariki
Wersja z dnia 15:30, 1 gru 2010 Mono (Dyskusja | wkład) (sem) ← Previous diff |
Aktualna wersja Mono (Dyskusja | wkład) (usuniecie kategorii tryby graficzne) |
Aktualna wersja
Format obrazka obsługiwany przez program Graph8.
Offset | Długość | Opis |
$0000 | $0002 | szerokość bloku podana w pikselach |
$0002 | $0001 | wysokość bloku podana w pikselach |
$0003 | ... | dane obrazka |
Obrazek może mieć rozmiar od 1x1 do 320x200 pikseli trybu Graphics 8.
Dane obrazka zapisane są linia po linii począwszy od najwyższej na ekranie, a skończywszy na najniższej. Każda linia zapisana jest za pomocą kolejnych bajtów odzwierciedlających stan pikseli od lewej do prawej.
Kolejne bajty definiowane w przykładowym obrazie o rozmiarze 19x3:
1 1 1 0 7 8 5 6 8 - piksel 0 .....ooo oooooo.. ...xxxxx 1 ....o... ......o. ...xxxxx 2 ...ooooo oooooooo ...xxxxx : 1 2 2 1 : 7 0 5 8 3 1 6 - bit : +--0---+ +--1---+ +--2---+ - bajt linia
Dane w linii dopełniane są do bajtu (nadmiarowe bity "x" są uzupełniane zerami).
Dane o kolorach nie są obecnie zapisywane, a program przyjmuje wartość $02 dla COLPF1 (kolor piórka) a $0c dla COLPF2 (kolor tła) - czyli dwa odcienie szarości.
Rozmiar pliku może być łatwo obliczony ze wzoru:
rozmiar = 3 + CEIL( szerokość / 8 ) * wysokość
Obrazek o rozmiarze 320x192 może być bezpośrednio ładowany do pamięci ekranu w trybie Graphics 8 (po pominięciu 3 pierwszych bajtów nagłówka).