MCH
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 15:02, 7 mar 2011 Tebe (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Aktualna wersja Mono (Dyskusja | wkład) (usuniecie kategorii tryby graficzne) |
||
Linia 3: | Linia 3: | ||
<pre> | <pre> | ||
$0000 bit7 = 1 inwers znaku | $0000 bit7 = 1 inwers znaku | ||
+ | bit6 = 1 inwers znaku (DLI+) | ||
+ | |||
$0001..$0008 dane znaku, linia 0..7 | $0001..$0008 dane znaku, linia 0..7 | ||
</pre> | </pre> | ||
Linia 22: | Linia 24: | ||
WIDE - 48 BYTE = 48*30*9+240*5 | WIDE - 48 BYTE = 48*30*9+240*5 | ||
</pre> | </pre> | ||
+ | |||
+ | [[Kategoria:Emulacja]] | ||
+ | [[Kategoria:Formaty plików]] |
Aktualna wersja
Format zapisu danych obrazu dla trybów znakowych stosowany przez program Graph2Font. Dane obrazu zapisywane są znak po znaku wierszami, łącznie z informacją o inwersie.
$0000 bit7 = 1 inwers znaku bit6 = 1 inwers znaku (DLI+) $0001..$0008 dane znaku, linia 0..7
po zapisaniu wszystkich znaków zapisywana jest informacja o zmianach kolorów, po 240 bajtów:
240 bajtów - Background 240 bajtów - Color 0 240 bajtów - Color 1 240 bajtów - Color 2 240 bajtów - Color 3
Plik MCH może posiadać 3 rozmiary w zależności od szerokości obrazu jaki reprezentuje:
NARROW - 32 BYTE = 32*30*9+240*5 NORMAL - 40 BYTE = 40*30*9+240*5 WIDE - 48 BYTE = 48*30*9+240*5