MCH
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 13:32, 18 cze 2016 Mono (Dyskusja | wkład) (kategoria tryby graficzne) ← Previous diff |
Aktualna wersja Mono (Dyskusja | wkład) (usuniecie kategorii tryby graficzne) |
||
Linia 27: | Linia 27: | ||
[[Kategoria:Emulacja]] | [[Kategoria:Emulacja]] | ||
[[Kategoria:Formaty plików]] | [[Kategoria:Formaty plików]] | ||
- | [[Kategoria: Tryby graficzne]] |
Aktualna wersja
Format zapisu danych obrazu dla trybów znakowych stosowany przez program Graph2Font. Dane obrazu zapisywane są znak po znaku wierszami, łącznie z informacją o inwersie.
$0000 bit7 = 1 inwers znaku bit6 = 1 inwers znaku (DLI+) $0001..$0008 dane znaku, linia 0..7
po zapisaniu wszystkich znaków zapisywana jest informacja o zmianach kolorów, po 240 bajtów:
240 bajtów - Background 240 bajtów - Color 0 240 bajtów - Color 1 240 bajtów - Color 2 240 bajtów - Color 3
Plik MCH może posiadać 3 rozmiary w zależności od szerokości obrazu jaki reprezentuje:
NARROW - 32 BYTE = 32*30*9+240*5 NORMAL - 40 BYTE = 40*30*9+240*5 WIDE - 48 BYTE = 48*30*9+240*5