TM2
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 00:40, 12 cze 2015 Mono (Dyskusja | wkład) (link do INS) ← Previous diff |
Wersja z dnia 20:47, 14 mar 2017 Mono (Dyskusja | wkład) (→Linki - ptr) Next diff → |
||
Linia 60: | Linia 60: | ||
* [[INS (Theta Music Composer 2)|INS]] | * [[INS (Theta Music Composer 2)|INS]] | ||
+ | * [[PTR (Theta Music Composer 2)|PTR]] | ||
[[Kategoria: Formaty plików]] | [[Kategoria: Formaty plików]] |
Wersja z dnia 20:47, 14 mar 2017
Format modułu muzycznego używany przez program Theta Music Composer 2.0.
Plik w tym formacie zawiera normalny nagłówek binarny, składa się z jednego bloku. Wewnątrz znajdują się następujące dane:
offset | długość | zawartość |
$0000 | $0017 | identyfikator pliku w formacie TMC 2.0: 14,21,13+128,c'TMC SONG FILE 2.0'*,13+128,21,14 |
$0017 | $0002 | długość danych w pamięci |
$0019 | $0005 | konfiguracja POKEYa i sposób odtwarzania |
$001e | $0001 | początkowa szybkość odtwarzania utworu |
$001f | $0001 | ilość wywołań playera na ramkę |
$0020 | $0060 | dane informacyjne o utworze wpisane przez autora; z racji istnienia ramek bocznych w programie, bajty $20,$3f,$40,$5f,$60,$7f są obecnie nieużywane |
$0080 | $0080 | młodsze bajty adresów instrumentów |
$0100 | $0100 | młodsze bajty adresów patternów |
$0200 | $0100 | starsze bajty adresów patternów |
$0300 | $0080 | starsze bajty adresów instrumentów |
$0380 | ... | dane songu |
... | ... | dane instrumentów i paternów (zgodnie z adresami w tablicy); uwaga, nie są one ustawione kolejno, ale zgodnie z zasadą: ostatnio używany na koniec |
Spis treści |
Dane songu
- wartość transpozycji, numer patternu na ostatnim kanale
- wartość transpozycji, numer patternu na przedostatnim kanale
...
- wartość transpozycji, numer patternu na pierwszym kanale
- bajt długość patternów($01-$40), lub koniec odgrywania ($00) lub skok do pozycji w songu ($80-$ff), numer linii do skoku znajduje się w poprzednim bajcie (nr patternu na pierwszym kanale)
Dane instrumentów
- 19 bajtów konfiguracyjnych dźwięku:
- 8 bajtów transpozycji
- długość danych obwiedni i punkt pętlowania (Uwaga, ta wartość jest 3 razy większa od tej używanej w TMC.)
- pozostałe 9 bajtów definiujących typ dźwięku
- do 255 bajtów obwiedni dźwięku (tyle ile ustalono w jej długości), ustawione w trójki $AB,$CD,$EF, gdzie:
- A: zniekształcenie
- B: głośność podstawowej obwiedni
- C: rodzaj akcentu
- D: głośność dodatkowej obwiedni
- EF: parametr do akcentu
Dane paternów
Szereg poleceń, typ polecenia i jego długość jest rozpoznawana po pierwszym bajcie:
- $00: + nowa głośność
- $01-$3f: nowa nuta + instrument (jeśli instument>=128, to instrument jest brany bez ostatniego bitu i dochodzi dodatkowy bajt: nowa głośność)
- $40: nieużywane
- $41-$7f: nowa nuta + nowa głośność
- $80: + ilośc pustych linii w patternie (używane tylko wtedy gdy ich ilość wynosi przynajmniej 15)
- $81-$bc: nowa nuta
- $c0-$cf: nowe tempo (ten kod poprzedza kod dotyczący pozostałych informacji w tej linii)
- $d0-$df: specjalny kod
- $e0-$ef: specjalny kod + nowa głośność
- $f0-$fe: puste linie (od 0 do 14, kod 0 jest używany, gdy w danej linii jest tylko zmiana tempa)
- $ff: puste linie aż do końca paternu