Dyskusja:Rejestry ANTIC-a

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 21:52, 29 paź 2010
Seban (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Aktualna wersja
0xF (Dyskusja | wkład)

Linia 1: Linia 1:
-Jak to bit 5 (RESET) nie wykorzystane? Jak najbardziej wykorzystane... może nie w serii XL/XE, ale z tego co pamiętam w przypadku ATARI400/800 ten bit jak najbardziej jest podpięty. Z tego co pamiętam to 0xF dopisywał emulację tego do Atari800. Także proszę o pochopne nie kasowanie moim zdaniem potrzebnej informacji. --[[Użytkownik:Seban|Seban/SLIGHT]] 23:52, 29 paź 2010 (CEST)+@Krótki: Jak to bit 5 (RESET) nie wykorzystany? Jak najbardziej wykorzystane... może nie w serii XL/XE, ale z tego co pamiętam w przypadku ATARI400/800 ten bit jak najbardziej jest podpięty. Z tego co pamiętam to 0xF dopisywał emulację tego do Atari800. Także proszę o pochopne nie kasowanie moim zdaniem potrzebnej informacji. Po drugie nawet jak w serii XL/XE nie jest podpięty to i tak w ANTIC-u mam konkretne znaczenie, usunięcie tej informacji było w/g mnie sporym błędem.
 + 
 +dla przykładu: http://www.digitpress.com/library/techdocs/Atari_400-800_Service_Manual.pdf (strona 31)
 + 
 +--[[Użytkownik:Seban|Seban/SLIGHT]] 23:52, 29 paź 2010 (CEST)
 + 
 +Ehhh... biję się w pierś :) Napisałem zanim doczytałem czego dotyczyła zmiana... przepraszam za zamieszanie :) --[[Użytkownik:Seban|Seban/SLIGHT]] 00:03, 30 paź 2010 (CEST)
 + 
 +Nie ma sprawy, pozdrawiam. --[[Użytkownik:Krótki|Krótki]] 11:25, 30 paź 2010 (CEST)
 + 
 +@fox... jeżeli chodzi zmiany dotyczące PMBASE i widoczności graczy i pocisków... to pavros chyba robił jakiejś eksperymenty powodujące że było widać więcej linii, pisał o tym np. tu: http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=7331 i tu: https://atariage.com/forums/topic/153210-real-screen-height-of-pal-computers/ , co prawda jest to już przykład ekstremalny i pavros wspominał że nie działa wtedy sprite DMA ale nie wiem czy te zmiany w PMBASE na $xxx4 i xxx8 to dobry pomysł --[[Użytkownik:Seban|Seban/SLIGHT]] 15:16, 11 kwi 2017 (CEST)
 + 
 +No tak, ale DMA pobierze dane tylko z tego obszaru, o którym napisał Fox. Zmiany w pozostałych liniach trzeba sobie robić zapisem do GRAFx. [[Użytkownik:Mono|Mono]] 17:15, 11 kwi 2017 (CEST)
 + 
 +Sądziłem że DMA pobiera od $xxx0 tylko że tego po prostu nie widać. Tak byłoby logiczniej i proście jeżeli chodzi o projekt w sprzęcie, ale widać miałem o tym mylne pojęcie. --[[Użytkownik:Seban|Seban/SLIGHT]] 09:17, 12 kwi 2017 (CEST)
 + 
 +Mono ma rację, jeszcze nikomu nie udało się uzyskać DMA poza 240 widocznymi liniami. Ale podrzuciliście mi pewien pomysł... --[[Użytkownik:0xF|0xF]] 21:06, 12 kwi 2017 (CEST)
 + 
 +Myślisz spróbować oszukać ANTIC-a trickiem Rybaka? :) VSCROL-em? [[Użytkownik:Mono|Mono]] 21:37, 12 kwi 2017 (CEST)
 + 
 +Zgaduj dalej. ;) --[[Użytkownik:0xF|0xF]] 23:20, 12 kwi 2017 (CEST)
 + 
 +Mutacja pomysłu, który opisywałeś przy okazji 1-bit? [[Użytkownik:Xxl|Xxl]] 08:12, 13 kwi 2017 (CEST)
 + 
 +Nie. --[[Użytkownik:0xF|0xF]] 11:28, 13 kwi 2017 (CEST)

Aktualna wersja

@Krótki: Jak to bit 5 (RESET) nie wykorzystany? Jak najbardziej wykorzystane... może nie w serii XL/XE, ale z tego co pamiętam w przypadku ATARI400/800 ten bit jak najbardziej jest podpięty. Z tego co pamiętam to 0xF dopisywał emulację tego do Atari800. Także proszę o pochopne nie kasowanie moim zdaniem potrzebnej informacji. Po drugie nawet jak w serii XL/XE nie jest podpięty to i tak w ANTIC-u mam konkretne znaczenie, usunięcie tej informacji było w/g mnie sporym błędem.

dla przykładu: http://www.digitpress.com/library/techdocs/Atari_400-800_Service_Manual.pdf (strona 31)

--Seban/SLIGHT 23:52, 29 paź 2010 (CEST)

Ehhh... biję się w pierś :) Napisałem zanim doczytałem czego dotyczyła zmiana... przepraszam za zamieszanie :) --Seban/SLIGHT 00:03, 30 paź 2010 (CEST)

Nie ma sprawy, pozdrawiam. --Krótki 11:25, 30 paź 2010 (CEST)

@fox... jeżeli chodzi zmiany dotyczące PMBASE i widoczności graczy i pocisków... to pavros chyba robił jakiejś eksperymenty powodujące że było widać więcej linii, pisał o tym np. tu: http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=7331 i tu: https://atariage.com/forums/topic/153210-real-screen-height-of-pal-computers/ , co prawda jest to już przykład ekstremalny i pavros wspominał że nie działa wtedy sprite DMA ale nie wiem czy te zmiany w PMBASE na $xxx4 i xxx8 to dobry pomysł --Seban/SLIGHT 15:16, 11 kwi 2017 (CEST)

No tak, ale DMA pobierze dane tylko z tego obszaru, o którym napisał Fox. Zmiany w pozostałych liniach trzeba sobie robić zapisem do GRAFx. Mono 17:15, 11 kwi 2017 (CEST)

Sądziłem że DMA pobiera od $xxx0 tylko że tego po prostu nie widać. Tak byłoby logiczniej i proście jeżeli chodzi o projekt w sprzęcie, ale widać miałem o tym mylne pojęcie. --Seban/SLIGHT 09:17, 12 kwi 2017 (CEST)

Mono ma rację, jeszcze nikomu nie udało się uzyskać DMA poza 240 widocznymi liniami. Ale podrzuciliście mi pewien pomysł... --0xF 21:06, 12 kwi 2017 (CEST)

Myślisz spróbować oszukać ANTIC-a trickiem Rybaka? :) VSCROL-em? Mono 21:37, 12 kwi 2017 (CEST)

Zgaduj dalej. ;) --0xF 23:20, 12 kwi 2017 (CEST)

Mutacja pomysłu, który opisywałeś przy okazji 1-bit? Xxl 08:12, 13 kwi 2017 (CEST)

Nie. --0xF 11:28, 13 kwi 2017 (CEST)

Personal tools