Dyskusja użytkownika:Mono

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 11:53, 7 mar 2013
Mono (Dyskusja | wkład)
(metoda hakerska)
← Previous diff
Aktualna wersja
Mono (Dyskusja | wkład)
(Liczba linii)
Linia 10: Linia 10:
:: Znam, znam. Nawet w biblioteczce kodera jest i dlatego metoda hakerska znajduje się u mnie w brudnopisie :) [[Użytkownik:Mono|Mono]] 12:53, 7 mar 2013 (CET) :: Znam, znam. Nawet w biblioteczce kodera jest i dlatego metoda hakerska znajduje się u mnie w brudnopisie :) [[Użytkownik:Mono|Mono]] 12:53, 7 mar 2013 (CET)
 +
 +
 +== Optymalizacja MUL by Draco ==
 +
 +Błędne wyniki dla Y=0.
 +-- [[Użytkownik:0xF|0xF]] 22:54, 20 wrz 2014 (CEST)
 +
 +:Racja, bo ror. --[[Użytkownik:KMK|KMK]] 14:49, 21 wrz 2014 (CEST)
 +
 +::Dzięki. Faktycznie nie przemyślałem warunku brzegowego. [[Użytkownik:Mono|Mono]] 14:11, 22 wrz 2014 (CEST)
 +
 +
 +== Kategoria tryby graficzne ==
 +
 +[[FNT]], [[FWA (formatu bloku)]] i wiele innych to nie są tryby graficzne.
 +-- [[Użytkownik:0xF|0xF]] 10:44, 21 cze 2016 (CEST)
 +
 +::Wycofałem i pododawałem linki. Chodziło mi o to, aby łatwo można było dotrzeć do informacji związanych z trybem graficznym (FWA nie jest nigdzie opisany, a poza treścią w trybie 15 jest tam przecież możliwość zmiany kolorów na DLI przez co uzyskuje się jednak nowy tryb graficzny choć programowy; zresztą nie jest opisany też Micropainter). Często mamy w Atariki opis formatu graficznego, albo programu ale nie ma żadnej informacji o samym trybie (albo jest włączona w opis programu graficznego, lub formatu pliku). Ja nie znam szczegółów dotyczących trybów więc nie mogę tego opisywać, ale chciałem w jakiś sposób zgromadzić te informacje, które są pod kategorią i stąd zamieszanie. Jak to zrobić lepiej (oczywiście najlepiej zrobić osobne artykuły ze szczegółowym opisem trybu graficznego)? Jak skategoryzować np taki format SXS - niby nie jest to nowy tryb, bo to zwykły font, ale myślę że zorganizowanie danych fonta i sposób wyświetlania na ekranie definiuje jednak tryb graficzny. Poza SXS problematyczne są też np. PGR, MCH, INP, ILC, APC czy ogólnie tryby G2F. -- [[Użytkownik:Mono|Mono]] 13:09, 21 cze 2016 (CEST)
 +
 +:::Twoja definicja "trybu graficznego" jest zbyt szeroka. To, że w trybie 15 postawimy DLI, na którym zmienimy kolory, nie czyni z tego nowego trybu graficznego. Podobnie SXS ze stosowaniem czterech znaków GR. 0 jako jeden znak, to ciągle jest tryb 0. APC to co innego, bo tutaj para pikseli GR.11 i GR.9 stanowi logicznie piksel 256-kolorowy. Podobnie tryby interlace. --[[Użytkownik:0xF|0xF]] 16:07, 22 cze 2016 (CEST)
 +
 +::::Rozumiem - APAC ze względu na specyfikę PAL, interlace ze względu na specyfikę CRT. Podkolorowywanie sprajtami, zmiana kolorów w rastrze czy przełączanie GTIA to po prostu tylko techniki modyfikacji trybów. Czyli hires podkolorowywany sprajtami nie zmieści się w ramach takiej definicji (choć dostajemy 8 chrominancji po 2 luminancje, czyli 16 kolorów :]). A i480 to nowy tryb, czy też technika? -- [[Użytkownik:Mono|Mono]] 16:18, 22 cze 2016 (CEST)
 +
 +:::::Jak napisałem swój poprzedni komentarz i go przeczytałem, to sam zacząłem mieć wątpliwości nt. dlaczego SXS nie jest trybem graficznym, skoro wprowadza nowe "jednostki" podobnie jak APC. 480i to tryb, chociaż można go połączyć z wieloma istniejącymi trybami. Ogólnie temat wydaje mi się teraz trudniejszy, niż gdy pisałem pierwszy komentarz. Jednak dalej sądzę, że tryby graficzne mają różnić się rozdzielczością i dostępnością barw, a nie kwalifikują się jako tryby: użycie sprite-ów na małą skalę (podłożenie ich na całym ekranie pewnie już tak) oraz zmiana kolorów w poszczególnych liniach (chyba że np. w nieparzystych liniach mamy kolory, a w parzystych jasności w celu uzyskania 16 kolorów w "15"). -- [[Użytkownik:0xF|0xF]] 11:19, 23 cze 2016 (CEST)
 +
 +== Liczba linii ==
 +
 +VCOUNT=156 jest dokładnie przez jeden cykl. Obie metody mogą zwrócić tę wartość. --[[Użytkownik:0xF|0xF]] 21:08, 30 gru 2018 (CET)
 +
 +: Doszukałem się ma forum tylko informacji że "mniej niż 4 cykle". Dzięki za doprecyzowanie. [[Użytkownik:Mono|Mono]] 00:57, 31 gru 2018 (CET)

Aktualna wersja

Metoda dość hakerska:

pha
plp
ror
Nawet za bardzo, bo zamaże D i I. Szybciej, chociaż dłużej:
lsr @
scc:eor #$80
--0xF 09:13, 6 mar 2013 (CET)
Znam, znam. Nawet w biblioteczce kodera jest i dlatego metoda hakerska znajduje się u mnie w brudnopisie :) Mono 12:53, 7 mar 2013 (CET)


Optymalizacja MUL by Draco

Błędne wyniki dla Y=0. -- 0xF 22:54, 20 wrz 2014 (CEST)

Racja, bo ror. --KMK 14:49, 21 wrz 2014 (CEST)
Dzięki. Faktycznie nie przemyślałem warunku brzegowego. Mono 14:11, 22 wrz 2014 (CEST)


Kategoria tryby graficzne

FNT, FWA (formatu bloku) i wiele innych to nie są tryby graficzne. -- 0xF 10:44, 21 cze 2016 (CEST)

Wycofałem i pododawałem linki. Chodziło mi o to, aby łatwo można było dotrzeć do informacji związanych z trybem graficznym (FWA nie jest nigdzie opisany, a poza treścią w trybie 15 jest tam przecież możliwość zmiany kolorów na DLI przez co uzyskuje się jednak nowy tryb graficzny choć programowy; zresztą nie jest opisany też Micropainter). Często mamy w Atariki opis formatu graficznego, albo programu ale nie ma żadnej informacji o samym trybie (albo jest włączona w opis programu graficznego, lub formatu pliku). Ja nie znam szczegółów dotyczących trybów więc nie mogę tego opisywać, ale chciałem w jakiś sposób zgromadzić te informacje, które są pod kategorią i stąd zamieszanie. Jak to zrobić lepiej (oczywiście najlepiej zrobić osobne artykuły ze szczegółowym opisem trybu graficznego)? Jak skategoryzować np taki format SXS - niby nie jest to nowy tryb, bo to zwykły font, ale myślę że zorganizowanie danych fonta i sposób wyświetlania na ekranie definiuje jednak tryb graficzny. Poza SXS problematyczne są też np. PGR, MCH, INP, ILC, APC czy ogólnie tryby G2F. -- Mono 13:09, 21 cze 2016 (CEST)
Twoja definicja "trybu graficznego" jest zbyt szeroka. To, że w trybie 15 postawimy DLI, na którym zmienimy kolory, nie czyni z tego nowego trybu graficznego. Podobnie SXS ze stosowaniem czterech znaków GR. 0 jako jeden znak, to ciągle jest tryb 0. APC to co innego, bo tutaj para pikseli GR.11 i GR.9 stanowi logicznie piksel 256-kolorowy. Podobnie tryby interlace. --0xF 16:07, 22 cze 2016 (CEST)
Rozumiem - APAC ze względu na specyfikę PAL, interlace ze względu na specyfikę CRT. Podkolorowywanie sprajtami, zmiana kolorów w rastrze czy przełączanie GTIA to po prostu tylko techniki modyfikacji trybów. Czyli hires podkolorowywany sprajtami nie zmieści się w ramach takiej definicji (choć dostajemy 8 chrominancji po 2 luminancje, czyli 16 kolorów :]). A i480 to nowy tryb, czy też technika? -- Mono 16:18, 22 cze 2016 (CEST)
Jak napisałem swój poprzedni komentarz i go przeczytałem, to sam zacząłem mieć wątpliwości nt. dlaczego SXS nie jest trybem graficznym, skoro wprowadza nowe "jednostki" podobnie jak APC. 480i to tryb, chociaż można go połączyć z wieloma istniejącymi trybami. Ogólnie temat wydaje mi się teraz trudniejszy, niż gdy pisałem pierwszy komentarz. Jednak dalej sądzę, że tryby graficzne mają różnić się rozdzielczością i dostępnością barw, a nie kwalifikują się jako tryby: użycie sprite-ów na małą skalę (podłożenie ich na całym ekranie pewnie już tak) oraz zmiana kolorów w poszczególnych liniach (chyba że np. w nieparzystych liniach mamy kolory, a w parzystych jasności w celu uzyskania 16 kolorów w "15"). -- 0xF 11:19, 23 cze 2016 (CEST)

Liczba linii

VCOUNT=156 jest dokładnie przez jeden cykl. Obie metody mogą zwrócić tę wartość. --0xF 21:08, 30 gru 2018 (CET)

Doszukałem się ma forum tylko informacji że "mniej niż 4 cykle". Dzięki za doprecyzowanie. Mono 00:57, 31 gru 2018 (CET)
Personal tools