AssKicker
From Atariki
Wersja z dnia 14:13, 7 kwi 2006 Vulgar (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Aktualna wersja Dracon (Dyskusja | wkład) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | [[Demo]] (trackmo) grupy [[Shadows]], które miało specjalny pokaz przedpremierowy na party [[Mikołów|Silesian Atari Open]] w 1995 r., a wersji finalnej trafiło na scenę na [[QuaST 1996]]. Była to przełomowa produkcja, która praktycznie zapoczątkowała na Atari stosowanie zaawansowanych efektów 3D, wzorowananych na demosach z platform 16/32-bitowych ([http://pl.wikipedia.org/wiki/Amiga Amiga], [[PC]], [[Falcon]]) - czyli cieniowane torusy, pierwszy teksturowany WOLF3D, itd. W demie tym po raz pierwszy zastosowany także został specjalny, programowy tryb graficzny, tzw. ''tryb Konopa'' (grafika w odcieniach (tryb [[GTIA]]), co druga widoczna linia ekranowa). | + | [[Demo]] (trackmo) grupy [[Shadows]], które miało specjalny pokaz przedpremierowy na party [[Mikołów|Silesian Atari Open]] w 1995 r., a wersji finalnej trafiło na scenę na [[QuaST 1996]]. |
+ | == Opis == | ||
+ | Była to przełomowa produkcja, która praktycznie zapoczątkowała na Atari stosowanie zaawansowanych efektów 3D, wzorowananych na demach z platform 16/32-bitowych ([http://pl.wikipedia.org/wiki/Amiga Amiga], PC, [[Falcon]]) - czyli cieniowane [http://pl.wikipedia.org/wiki/Torus_%28matematyka%29 torusy], pierwszy teksturowany WOLF3D, itd. W demie tym po raz pierwszy zastosowany także został specjalny, programowy tryb graficzny, tzw. ''tryb Konopa'' (grafika w odcieniach (tryb [[GTIA]]), co druga widoczna linia ekranowa). Ciekawostką jest fakt, że AssKicker zawiera również ukrytą część - świąteczne demko autorstwa [[BeWeSoft]]a (aby ją uruchomić, należy trzymać wciśnięty klawisz FIRE joysticka podczas bootowania). | ||
- | Autorzy: | + | == Autorzy == |
- | *Kod: [[Konop]] | + | *Kod: [[Konop]], BeWeSoft |
*Grafika: [[Titus]] | *Grafika: [[Titus]] | ||
*Muzyka: [[Cedyń]] | *Muzyka: [[Cedyń]] | ||
- | + | ==Linki== | |
- | Download: | + | == Download == |
{{pouet|9085|png}} | {{pouet|9085|png}} | ||
+ | <br> | ||
+ | * [https://demozoo.org/productions/62141/ Demozoo] | ||
+ | * [http://a8.fandal.cz/detail.php?files_id=3713 u Fandala] | ||
+ | |||
+ | ==Ciekawostka== | ||
+ | Grupa [[Samar]] opublikowała (na party Gravity'97) rok po "Asskickerze" demo "Bloody Domination", w którym kilka efektów | ||
+ | (kostka z Gouraudem, zoom-rotator, torus cieniowaniem Phonga, motion blur, Wolf3d) [https://youtu.be/5Fffaxzd9YA?t=83 wygląda] BARDZO podobnie do atarowskiego pierwowzoru. | ||
+ | |||
+ | == Kod źródłowy == | ||
+ | Kod źródłowy tego dema (dla ciekawskich) jest dostępny [http://sources.pigwa.net/files/dema/asskicker_scr.zip tutaj]. | ||
[[Kategoria:Dema XL/XE]] | [[Kategoria:Dema XL/XE]] | ||
+ | [[Kategoria:Polskie dema]] |
Aktualna wersja
Demo (trackmo) grupy Shadows, które miało specjalny pokaz przedpremierowy na party Silesian Atari Open w 1995 r., a wersji finalnej trafiło na scenę na QuaST 1996.
Spis treści |
Opis
Była to przełomowa produkcja, która praktycznie zapoczątkowała na Atari stosowanie zaawansowanych efektów 3D, wzorowananych na demach z platform 16/32-bitowych (Amiga, PC, Falcon) - czyli cieniowane torusy, pierwszy teksturowany WOLF3D, itd. W demie tym po raz pierwszy zastosowany także został specjalny, programowy tryb graficzny, tzw. tryb Konopa (grafika w odcieniach (tryb GTIA), co druga widoczna linia ekranowa). Ciekawostką jest fakt, że AssKicker zawiera również ukrytą część - świąteczne demko autorstwa BeWeSofta (aby ją uruchomić, należy trzymać wciśnięty klawisz FIRE joysticka podczas bootowania).
Autorzy
Linki
Download
Pouet: http://www.pouet.net/prod.php?which=9085
Ciekawostka
Grupa Samar opublikowała (na party Gravity'97) rok po "Asskickerze" demo "Bloody Domination", w którym kilka efektów (kostka z Gouraudem, zoom-rotator, torus cieniowaniem Phonga, motion blur, Wolf3d) wygląda BARDZO podobnie do atarowskiego pierwowzoru.
Kod źródłowy
Kod źródłowy tego dema (dla ciekawskich) jest dostępny tutaj.