AssKicker
From Atariki
| Wersja z dnia 00:05, 6 sty 2013 KMK (Dyskusja | wkład) ← Previous diff | Aktualna wersja Dracon (Dyskusja | wkład) | ||
| Linia 2: | Linia 2: | ||
| == Opis == | == Opis == | ||
| - | Była to przełomowa produkcja, która praktycznie zapoczątkowała na Atari stosowanie zaawansowanych efektów 3D, wzorowananych na demosach z platform 16/32-bitowych ([http://pl.wikipedia.org/wiki/Amiga Amiga], PC, [[Falcon]]) - czyli cieniowane [http://pl.wikipedia.org/wiki/Torus_%28matematyka%29 torusy], pierwszy teksturowany WOLF3D, itd. W demie tym po raz pierwszy zastosowany także został specjalny, programowy tryb graficzny, tzw. ''tryb Konopa'' (grafika w odcieniach (tryb [[GTIA]]), co druga widoczna linia ekranowa). Ciekawostką jest fakt, że AssKicker zawiera również ukrytą część - świąteczne demko autorstwa [[BeWeSoft]]a (aby ją uruchomić, należy trzymać wciśnięty klawisz FIRE joysticka podczas bootowania). | + | Była to przełomowa produkcja, która praktycznie zapoczątkowała na Atari stosowanie zaawansowanych efektów 3D, wzorowananych na demach z platform 16/32-bitowych ([http://pl.wikipedia.org/wiki/Amiga Amiga], PC, [[Falcon]]) - czyli cieniowane [http://pl.wikipedia.org/wiki/Torus_%28matematyka%29 torusy], pierwszy teksturowany WOLF3D, itd. W demie tym po raz pierwszy zastosowany także został specjalny, programowy tryb graficzny, tzw. ''tryb Konopa'' (grafika w odcieniach (tryb [[GTIA]]), co druga widoczna linia ekranowa). Ciekawostką jest fakt, że AssKicker zawiera również ukrytą część - świąteczne demko autorstwa [[BeWeSoft]]a (aby ją uruchomić, należy trzymać wciśnięty klawisz FIRE joysticka podczas bootowania). | 
| == Autorzy == | == Autorzy == | ||
| - | *Kod: [[Konop]], | + | *Kod: [[Konop]], BeWeSoft | 
| *Grafika: [[Titus]] | *Grafika: [[Titus]] | ||
| *Muzyka: [[Cedyń]] | *Muzyka: [[Cedyń]] | ||
| + | ==Linki== | ||
| == Download == | == Download == | ||
| {{pouet|9085|png}} | {{pouet|9085|png}} | ||
| + | <br> | ||
| + | * [https://demozoo.org/productions/62141/ Demozoo] | ||
| + | * [http://a8.fandal.cz/detail.php?files_id=3713 u Fandala] | ||
| + | ==Ciekawostka== | ||
| + | Grupa [[Samar]] opublikowała (na party Gravity'97) rok po "Asskickerze" demo "Bloody Domination", w którym kilka efektów | ||
| + | (kostka z Gouraudem, zoom-rotator, torus cieniowaniem Phonga, motion blur, Wolf3d) [https://youtu.be/5Fffaxzd9YA?t=83 wygląda] BARDZO podobnie do atarowskiego pierwowzoru. | ||
| == Kod źródłowy == | == Kod źródłowy == | ||
| Kod źródłowy tego dema (dla ciekawskich) jest dostępny [http://sources.pigwa.net/files/dema/asskicker_scr.zip tutaj]. | Kod źródłowy tego dema (dla ciekawskich) jest dostępny [http://sources.pigwa.net/files/dema/asskicker_scr.zip tutaj]. | ||
| - | |||
| - | == Uwagi == | ||
| - | Demo nie działa na komputerach z rozszerzeniem [[Compy Shop (rozszerzenie RAM)|Compy Shop]]. | ||
| [[Kategoria:Dema XL/XE]] | [[Kategoria:Dema XL/XE]] | ||
| [[Kategoria:Polskie dema]] | [[Kategoria:Polskie dema]] | ||
Aktualna wersja
Demo (trackmo) grupy Shadows, które miało specjalny pokaz przedpremierowy na party Silesian Atari Open w 1995 r., a wersji finalnej trafiło na scenę na QuaST 1996.
| Spis treści | 
Opis
Była to przełomowa produkcja, która praktycznie zapoczątkowała na Atari stosowanie zaawansowanych efektów 3D, wzorowananych na demach z platform 16/32-bitowych (Amiga, PC, Falcon) - czyli cieniowane torusy, pierwszy teksturowany WOLF3D, itd. W demie tym po raz pierwszy zastosowany także został specjalny, programowy tryb graficzny, tzw. tryb Konopa (grafika w odcieniach (tryb GTIA), co druga widoczna linia ekranowa). Ciekawostką jest fakt, że AssKicker zawiera również ukrytą część - świąteczne demko autorstwa BeWeSofta (aby ją uruchomić, należy trzymać wciśnięty klawisz FIRE joysticka podczas bootowania).
Autorzy
Linki
Download

Pouet: http://www.pouet.net/prod.php?which=9085
Ciekawostka
Grupa Samar opublikowała (na party Gravity'97) rok po "Asskickerze" demo "Bloody Domination", w którym kilka efektów (kostka z Gouraudem, zoom-rotator, torus cieniowaniem Phonga, motion blur, Wolf3d) wygląda BARDZO podobnie do atarowskiego pierwowzoru.
Kod źródłowy
Kod źródłowy tego dema (dla ciekawskich) jest dostępny tutaj.
