AssKicker
From Atariki
Wersja z dnia 08:36, 6 gru 2018 Dracon (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Aktualna wersja Dracon (Dyskusja | wkład) |
||
Linia 5: | Linia 5: | ||
== Autorzy == | == Autorzy == | ||
- | *Kod: [[Konop]] | + | *Kod: [[Konop]], BeWeSoft |
*Grafika: [[Titus]] | *Grafika: [[Titus]] | ||
*Muzyka: [[Cedyń]] | *Muzyka: [[Cedyń]] | ||
Linia 14: | Linia 14: | ||
<br> | <br> | ||
* [https://demozoo.org/productions/62141/ Demozoo] | * [https://demozoo.org/productions/62141/ Demozoo] | ||
+ | * [http://a8.fandal.cz/detail.php?files_id=3713 u Fandala] | ||
+ | ==Ciekawostka== | ||
+ | Grupa [[Samar]] opublikowała (na party Gravity'97) rok po "Asskickerze" demo "Bloody Domination", w którym kilka efektów | ||
+ | (kostka z Gouraudem, zoom-rotator, torus cieniowaniem Phonga, motion blur, Wolf3d) [https://youtu.be/5Fffaxzd9YA?t=83 wygląda] BARDZO podobnie do atarowskiego pierwowzoru. | ||
== Kod źródłowy == | == Kod źródłowy == |
Aktualna wersja
Demo (trackmo) grupy Shadows, które miało specjalny pokaz przedpremierowy na party Silesian Atari Open w 1995 r., a wersji finalnej trafiło na scenę na QuaST 1996.
Spis treści |
Opis
Była to przełomowa produkcja, która praktycznie zapoczątkowała na Atari stosowanie zaawansowanych efektów 3D, wzorowananych na demach z platform 16/32-bitowych (Amiga, PC, Falcon) - czyli cieniowane torusy, pierwszy teksturowany WOLF3D, itd. W demie tym po raz pierwszy zastosowany także został specjalny, programowy tryb graficzny, tzw. tryb Konopa (grafika w odcieniach (tryb GTIA), co druga widoczna linia ekranowa). Ciekawostką jest fakt, że AssKicker zawiera również ukrytą część - świąteczne demko autorstwa BeWeSofta (aby ją uruchomić, należy trzymać wciśnięty klawisz FIRE joysticka podczas bootowania).
Autorzy
Linki
Download
Pouet: http://www.pouet.net/prod.php?which=9085
Ciekawostka
Grupa Samar opublikowała (na party Gravity'97) rok po "Asskickerze" demo "Bloody Domination", w którym kilka efektów (kostka z Gouraudem, zoom-rotator, torus cieniowaniem Phonga, motion blur, Wolf3d) wygląda BARDZO podobnie do atarowskiego pierwowzoru.
Kod źródłowy
Kod źródłowy tego dema (dla ciekawskich) jest dostępny tutaj.