Mirage AD Converter
From Atariki
Wersja z dnia 09:55, 30 cze 2006 Mikey (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 15:23, 14 mar 2019 Mono (Dyskusja | wkład) (linki + metoda jak sobie radzic z wadliwym a/d converterem) Next diff → |
||
Linia 9: | Linia 9: | ||
<center>[[Grafika:Mirage_adconverter.jpg]]</center> | <center>[[Grafika:Mirage_adconverter.jpg]]</center> | ||
<center>[[Grafika:Mirage_adconverter_2.jpg]]</center> | <center>[[Grafika:Mirage_adconverter_2.jpg]]</center> | ||
+ | |||
+ | == Ciekawostki == | ||
+ | |||
+ | Mirage wypuściło całą partię wadliwych A/D Converterów, które generowały szumy podczas samplowania. [[0xF]] [http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?pid=205501#p205501 podał metodę] jak radzić sobie z problemem: | ||
+ | |||
+ | <pre> | ||
+ | Oto jak uzyskać dobre sample z wadliwym A/D Converterem: | ||
+ | |||
+ | Samplujemy raz na linię lub raz na dwie linie: | ||
+ | |||
+ | sta $d40a | ||
+ | ; tu opóźnienie 2-6 cykli, czyli np. cmp #0 / cmp 0 / cmp 0,x / cmp (0),y (#0 pod 0) / cmp (0,x) | ||
+ | lda $d500 | ||
+ | |||
+ | Opóźnienie konfigurowało się ręcznie - za każdym uruchomieniem komputera trzeba było dobrać odpowiednią wartość "na ucho" lub "na oko" - przy niewłaściwych wartościach sampler dawał prawidłowe tylko np. najstarsze 2 lub 3 bity, młodsze chyba były zerami. Nie pamiętam, być może wystarczyły tylko 4 możliwe opóźnienia, czyli np. od 2 do 5 cykli. | ||
+ | </pre> | ||
+ | |||
+ | == Linki == | ||
+ | |||
+ | * [http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=7414 Wątek na AtariArea] dotyczący A/D Convertera | ||
+ | * [http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=3489 Wątek na AtariArea] o różnych samplerach | ||
[[Kategoria:Peryferia 8-bit]] | [[Kategoria:Peryferia 8-bit]] |
Wersja z dnia 15:23, 14 mar 2019
Zestaw służący do digitalizacji dźwięku, produkowany przez Mirage
Zestaw składa się z urządzenia do digitalizacji (patrz zdjęcie obok) i kilku programów użytkowych. Sampler można podłączyć do dowolnego źródła dźwięku, które ma wyjście słuchawkowe. W zestawie znajduje się program Audio Master, który wykorzystuje pełną pamięć komputera (także 128kB, 192kB, 320kB, ...) Program Audio Master może pracować jako niezależny program muzyczny z możliwością, np. podziału sampla na próbki, dowolnych operacji na takich próbkach, komponowania muzyki przy ich użyciu, itp. Audio Master ma możliwość definiowania dźwięków "pod" klawiszami klawiatury, granie i komponowanie (program zapamiętuje odtwarzane dźwięki) na klawiaturze.
Ciekawostki
Mirage wypuściło całą partię wadliwych A/D Converterów, które generowały szumy podczas samplowania. 0xF podał metodę jak radzić sobie z problemem:
Oto jak uzyskać dobre sample z wadliwym A/D Converterem: Samplujemy raz na linię lub raz na dwie linie: sta $d40a ; tu opóźnienie 2-6 cykli, czyli np. cmp #0 / cmp 0 / cmp 0,x / cmp (0),y (#0 pod 0) / cmp (0,x) lda $d500 Opóźnienie konfigurowało się ręcznie - za każdym uruchomieniem komputera trzeba było dobrać odpowiednią wartość "na ucho" lub "na oko" - przy niewłaściwych wartościach sampler dawał prawidłowe tylko np. najstarsze 2 lub 3 bity, młodsze chyba były zerami. Nie pamiętam, być może wystarczyły tylko 4 możliwe opóźnienia, czyli np. od 2 do 5 cykli.
Linki
- Wątek na AtariArea dotyczący A/D Convertera
- Wątek na AtariArea o różnych samplerach