Fox

From Atariki

(Przekierowano z 0xF)
Jump to: navigation, search

Grafika:FOX_2002.jpg

Piotr 'Fox' Fusik, znany również jako 0xF. Mózg jakich mało.

Zaczynał na scenie w 1995 roku. W 1996 wstąpił w szeregi grupy Infinity i oczarował wszystkich intrem Drunk Chessboard. Następnie, w 1997 przeszedł do grupy Taquart, gdzie pisał zarówno użytki (m.in. paker FlashPack, własny program do logosowania grafiki (GR8 Logoser) tudzież drugi, po GED, program do wyciskania siódmych potów z ANTIC-a bez użycia trybu interlace czyli Power Graphics, a także Professional Copy - pierwszy tak zaawansowany i wygodny kopier plikowy z niezwykłym (jak na sprzęt 8-bitowy) programem instalacyjnym) jak i dema (IO4 Invitro, Ultra) oraz artykuły (do magazynów Energy, Syzygy i Atarynka). Ciekawostką jest napisanie przez omawianą osobę odpowiednika gry Boulder Dash na komputer PC, w 2. połowie lat 90. XX w. (wygląd gry bardzo zbliżony do atarowskiej wersji). Fox był pomysłodawcą trybów graficznych TIP i 9++. Uwieńczeniem jego koderskiej pracy było demo Numen, w którym miał największy wkład (szczególnie autorski świat 3D do planowanej kiedyś gry Vector, czy 1-ramkowe (!) wypełniane wektory w rozdzielczości 160x240 pikseli). Stworzył także używany chętnie na scenie cross-asembler - xasm - nowoczesnego pecetowego następcę atarowskiego Quick Assemblera. W latach 2000-2010 był najbardziej aktywnym twórcą emulatora Atari800 - wprowadził wiele istotnych zmian, które zaowocowały wersjami 1.0.0 i 2.0.0. Blisko współpracował z Tomaszem Szymankowskim przy Atari800Win PLus. Wprowadził po kilka zmian w kompilatorach CC65 i llvm-mos. Warto odnotować jeszcze jego gry Mahna-Małysz i Bumpong.

Poza Taquart jest członkiem grup Odsiecz Sobieskiego i PMWD. Pracował w firmie Intel na stanowisku starszego inżyniera ds. rozwoju kompilatorów.

Obecnie rozwija projekt RECOIL, współtworzy ASMA (m.in. przez wyciąganie muzyki z gier, konwerter SAP Maker, odtwarzacz ASAP) oraz jest autorem dodatków do wznowień książek SOETO.

Personal tools