Hires
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 19:58, 4 wrz 2005 Miker (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 20:09, 4 wrz 2005 Drctqa (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | Hires albo hi-res (z ang. ''high resolution'') najwyższa rozdzielczość. W wypadku Atari XL/XE jest to 320x200 w dwóch kolorach a w wypadku ST/STE 640x400 (także 2 kolory). | + | Hires albo hi-res (z ang. ''high resolution'') najwyższa rozdzielczość (ekranu). W wypadku Atari XL/XE jest to 320x200 pikseli w dwóch kolorach a w wypadku serii ST/STE 640x400 (także 2 kolory). |
- | Jednak liczbę kolorów można podbić stosując różne triki, np. podkładając [[sprajty]] lub używając [[interlace]] (np. w programie [[Graph2Font]] - w wypadku małego Atari). | + | Liczbę kolorów można podbić stosując różne triki, np. podkładając [[sprajty]] lub używając [[interlace]] (np. w programie [[Graph2Font]] albo [[PowerGraph]] - w wypadku małego Atari). |
+ | |||
+ | Z pojęciem trybu hires na Atari XL/XE wiąże się także sprawa tzw. [[artefact|artefaktów]] na grafice. | ||
{{Stub}} | {{Stub}} |
Wersja z dnia 20:09, 4 wrz 2005
Hires albo hi-res (z ang. high resolution) najwyższa rozdzielczość (ekranu). W wypadku Atari XL/XE jest to 320x200 pikseli w dwóch kolorach a w wypadku serii ST/STE 640x400 (także 2 kolory).
Liczbę kolorów można podbić stosując różne triki, np. podkładając sprajty lub używając interlace (np. w programie Graph2Font albo PowerGraph - w wypadku małego Atari).
Z pojęciem trybu hires na Atari XL/XE wiąże się także sprawa tzw. artefaktów na grafice.
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.