Hires
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 20:09, 4 wrz 2005 Drctqa (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 20:16, 4 wrz 2005 Drctqa (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | Hires albo hi-res (z ang. ''high resolution'') najwyższa rozdzielczość (ekranu). W wypadku Atari XL/XE jest to 320x200 pikseli w dwóch kolorach a w wypadku serii ST/STE 640x400 (także 2 kolory). | + | ''Hires'' albo ''hi-res'' (z ang. ''high resolution'') najwyższa rozdzielczość (ekranu). W wypadku Atari XL/XE jest to 320x200 pikseli w dwóch kolorach a w wypadku serii ST/STE 640x400 (także 2 kolory). |
+ | |||
+ | |||
+ | Programy graficzne dla Atari XL/XE, pracujące w trybie hires to m.in.: | ||
+ | |||
+ | * Design Master | ||
+ | * Mad Designer | ||
+ | * Trzmiel | ||
+ | * [[Point]] | ||
+ | * [[Atari Font Maker]] | ||
+ | oraz | ||
+ | * [[Graph2Font]] (program pod MS Windows) | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Liczbę kolorów trybu hires można podbić stosując różne triki, np. podkładając [[sprajty]] lub używając [[interlace]] (np. w programie [[Graph2Font]] albo [[PowerGraph]] - w wypadku małego Atari). | ||
+ | |||
- | Liczbę kolorów można podbić stosując różne triki, np. podkładając [[sprajty]] lub używając [[interlace]] (np. w programie [[Graph2Font]] albo [[PowerGraph]] - w wypadku małego Atari). | ||
Z pojęciem trybu hires na Atari XL/XE wiąże się także sprawa tzw. [[artefact|artefaktów]] na grafice. | Z pojęciem trybu hires na Atari XL/XE wiąże się także sprawa tzw. [[artefact|artefaktów]] na grafice. | ||
+ | |||
{{Stub}} | {{Stub}} |
Wersja z dnia 20:16, 4 wrz 2005
Hires albo hi-res (z ang. high resolution) najwyższa rozdzielczość (ekranu). W wypadku Atari XL/XE jest to 320x200 pikseli w dwóch kolorach a w wypadku serii ST/STE 640x400 (także 2 kolory).
Programy graficzne dla Atari XL/XE, pracujące w trybie hires to m.in.:
- Design Master
- Mad Designer
- Trzmiel
- Point
- Atari Font Maker
oraz
- Graph2Font (program pod MS Windows)
Liczbę kolorów trybu hires można podbić stosując różne triki, np. podkładając sprajty lub używając interlace (np. w programie Graph2Font albo PowerGraph - w wypadku małego Atari).
Z pojęciem trybu hires na Atari XL/XE wiąże się także sprawa tzw. artefaktów na grafice.
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.