Włóczykij
From Atariki
Wersja z dnia 20:40, 20 cze 2008 Krótki (Dyskusja | wkład) (przedytowałem , dodałem info o autorach) ← Previous diff |
Aktualna wersja Krótki (Dyskusja | wkład) (Loading screen też skradziony z Creatures.) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Grafr|Wloc.gif}} | {{Grafr|Wloc.gif}} | ||
- | Gra platformowa wydana przez [[L.K. Avalon]] na [[Atari 8-bit}|małe Atari]] w 1993 roku. | + | Gra platformowa wydana przez [[L.K. Avalon]] na [[Atari 8-bit|małe Atari]] w 1993 roku. |
- | ==Technikalia== | + | Jak świat stary i szeroki na wszystkie komputery popularna była seria gier o przygodach pewnego jajeczka o imieniu Dizzy... Na wszystkie, oprócz małego Atari. Innym znanym hitem była gra "Creatures", której także nie można było znaleźć na Atari. "Włóczykij" jest próbą wypełnienia tej luki w sofcie, aczkolwiek głównie pod względem graficznym - większość elementów graficznych w grze została wycięta z różnych gier na [https://pl.wikipedia.org/wiki/Commodore_64 Commodore 64]: |
- | Jak świat stary i szeroki na wszystkie komputery popularna była seria gier o przygodach pewnego jajeczka o imieniu Dizzy... Na wszystkie, oprócz małego Atari. Innym znanym hitem była gra "Creatures", której także nie można było znaleźć na Atari. "Włóczykij" jest próbą wypełnienia tej luki w sofcie - postać bohatera jest wzorowana na Dizzym, a grafika plansz oraz mechanika gry została zainspirowana wersją "Creatures" na Commodore 64. | + | |
+ | * postać bohatera - z gry "Bubble Dizzy", | ||
+ | * sylwetka bohatera obok licznika żyć - z gry "Lucky Egg", | ||
+ | * grafika 1. poziomu - z gry "Fred's Back", | ||
+ | * obrazek podczas ładowania, stworki do zebrania i grafika 2. poziomu - z gry "Creatures", | ||
+ | * przeciwnicy i grafika 3. poziomu - z gry "Stuntman Seymour" | ||
+ | * grafika 4. poziomu - z gry "Rolling Ronny". | ||
+ | |||
+ | Mechanika gry wygląda na zainspirowaną grą "Creatures" - należy pokonać 4 przewijane w poziome etapy, na każdym zbierając określoną liczbę stworków. | ||
Autorami gry jest grupa [[Electrocybernetic Construction Studio]], czyli [[Maciej Stefański]], [[Tomasz Palka]] (autorzy) i [[Tomasz Liebich]] (muzyka). Gra została wydana w wersjach kasetowej i dyskietkowej (numer katalogowy AC/AD 08993). | Autorami gry jest grupa [[Electrocybernetic Construction Studio]], czyli [[Maciej Stefański]], [[Tomasz Palka]] (autorzy) i [[Tomasz Liebich]] (muzyka). Gra została wydana w wersjach kasetowej i dyskietkowej (numer katalogowy AC/AD 08993). | ||
Linia 10: | Linia 18: | ||
== Linki == | == Linki == | ||
- | [http://www.atarimania.com/detail_soft.php?MENU=8&VERSION_ID=5801 Włóczykij] w Atarimanii. | + | [http://www.atarimania.com/detail_soft.php?MENU=8&VERSION_ID=5801 Włóczykij] w [[Atarimania|Atarimanii]] |
{{Stub}} | {{Stub}} |
Aktualna wersja
Gra platformowa wydana przez L.K. Avalon na małe Atari w 1993 roku.
Jak świat stary i szeroki na wszystkie komputery popularna była seria gier o przygodach pewnego jajeczka o imieniu Dizzy... Na wszystkie, oprócz małego Atari. Innym znanym hitem była gra "Creatures", której także nie można było znaleźć na Atari. "Włóczykij" jest próbą wypełnienia tej luki w sofcie, aczkolwiek głównie pod względem graficznym - większość elementów graficznych w grze została wycięta z różnych gier na Commodore 64:
- postać bohatera - z gry "Bubble Dizzy",
- sylwetka bohatera obok licznika żyć - z gry "Lucky Egg",
- grafika 1. poziomu - z gry "Fred's Back",
- obrazek podczas ładowania, stworki do zebrania i grafika 2. poziomu - z gry "Creatures",
- przeciwnicy i grafika 3. poziomu - z gry "Stuntman Seymour"
- grafika 4. poziomu - z gry "Rolling Ronny".
Mechanika gry wygląda na zainspirowaną grą "Creatures" - należy pokonać 4 przewijane w poziome etapy, na każdym zbierając określoną liczbę stworków.
Autorami gry jest grupa Electrocybernetic Construction Studio, czyli Maciej Stefański, Tomasz Palka (autorzy) i Tomasz Liebich (muzyka). Gra została wydana w wersjach kasetowej i dyskietkowej (numer katalogowy AC/AD 08993).
Gra pod względem technicznym ma sporo wspólnego z innymi produkcjami ECS - "Smusiem" i "Technusem". We wszystkich trzech taki sam jest mechanizm poruszania się bohatera.
Linki
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.