Hans Kloss
From Atariki
Wersja z dnia 19:31, 7 maj 2007 Krótki (Dyskusja | wkład) (→Technikalia - po części jest motyw z filmu) ← Previous diff |
Aktualna wersja Mono (Dyskusja | wkład) (→Technikalia - wersja dla komodorka) |
||
Linia 3: | Linia 3: | ||
- Poruczniku, agent J-23 nadaje znowu... | - Poruczniku, agent J-23 nadaje znowu... | ||
- | Chyba wszyscy znają tą kwestię...? Możesz się teraz wykazać, Drogi graczu: wcielasz się w kluczową postać drugiej wojny światowej. A przed Tobą stoi niebanalne zadanie: wykraść tajne plany nowej broni V1 z podziemnego bunkra naszpikowanego nowymi rodzajami broni. Dodatkowo zadanie utrudnia fakt, że plany są porozrzucane po kawałku po całym bunkrze - tak, aby nawet załoga produkująca nowe narzędzie zbrodni nie poznała całej jej mocy... Więc, czy wytrwasz...? | + | Chyba wszyscy znają tą kwestię...? Możesz się teraz wykazać, Drogi graczu: wcielasz się w kluczową postać drugiej wojny światowej. A przed Tobą stoi niebanalne zadanie: wykraść tajne plany nowej broni V-1 z podziemnego bunkra naszpikowanego nowymi rodzajami broni. Dodatkowo zadanie utrudnia fakt, że plany są porozrzucane po kawałku po całym bunkrze - tak, aby nawet załoga produkująca nowe narzędzie zbrodni nie poznała całej jej mocy... Więc, czy wytrwasz...? |
Więc podjąłeś się zadania - wiesz, że tylko od Ciebie zależy, czy wygramy tę wojnę... Ale pamiętaj, Twoje siły nie są niewyczerpane. Na szczęście po całym bunkrze poukrywano zapasy jedzenia i picia. tylko pamiętaj, nie przejedz się... | Więc podjąłeś się zadania - wiesz, że tylko od Ciebie zależy, czy wygramy tę wojnę... Ale pamiętaj, Twoje siły nie są niewyczerpane. Na szczęście po całym bunkrze poukrywano zapasy jedzenia i picia. tylko pamiętaj, nie przejedz się... | ||
+ | |||
+ | ==Rozgrywka== | ||
+ | Celem gracza jest spenetrować labirynt korytarzy w poszukiwaniu planów tajnej broni, a na koniec udać się do kwatery głównej i je... podstemplować. W zadaniu przeszkadzają pałętające się pod nogami małe samobieżne czołgi, z którymi kontakt uszczupla stale ubywające zasoby jedzenia i picia, oraz pozamykane drzwi i karabiny uruchamiane fotokomórką. Siły życiowe można uzupełnić znalezioną kawą i mięsnym posiłkiem. Tu i ówdzie można znaleźć również klucze do drzwi i czasowe wyłączniki fotokomórki. Jednak obiekty te są porozmieszczane w sposób, który wymaga od gracza znajomości rozkładu korytarzy i planowania trasy. Gra jest zatem [[:Kategoria:Gry labiryntowe|labiryntówką]] w pełnym tego słowa znaczeniu. | ||
== Technikalia == | == Technikalia == | ||
- | Gra została wydana w 1992 roku przez [[L.K. Avalon]] i od razu stała się wielkim sukcesem w Polsce. Cechuje się (podobnie jak większość ówczesnych produkcji Avalonu) całkiem niezłą oprawą graficzną i wpadającą w ucho muzyką, będącą po części aranżacją motywu przewodniego z serialu. Autorem jest [[Dariusz Żołna|Dariusz "De Jet" Żołna]] i był to jego debiut w pisaniu gier. | + | Gra została wydana w 1992 roku przez [[L.K. Avalon]] (nr serii AC/AD 00992) i od razu stała się wielkim sukcesem w Polsce. Cechuje się (podobnie jak większość ówczesnych produkcji Avalonu) całkiem niezłą oprawą graficzną i wpadającą w ucho muzyką, będącą po części aranżacją motywu przewodniego z serialu. |
- | Wpisanie na ekranie tytułowym hasła "HEAVY METAL" włącza nieśmiertelność. | + | Autorem jest [[Dariusz Żołna|Dariusz "De Jet" Żołna]] i była to jego pierwsza wydana komercyjnie gra (wcześniej jego małe dzieła publikowane były w [[Tajemnice Atari|Tajemnicach Atari]]). Grę pisał przez pół roku, dysponując jedynie magnetofonem i, od czasu do czasu, stacją dysków w lokalnym Osiedlowym Domu Kultury. Był wówczas w klasie maturalnej i grę pisał głównie po nocach. |
- | == Linki == | + | Grafika powstała za pomocą programów [[Game Graphics Editor]] (autorstwa [[Janusz Pelc|Janusza Pelca]]) oraz "Jet Font Editor", autorstwa Żołny. Ten pierwszy został wykorzystany do stworzenia grafiki tła i jeżdżących min, ten drugi - do czcionek oraz do stworzenia grafiki planów rakiety V1 (była to ręcznie przeniesiona na komputer ilustracja z książki o II wojnie światowej). |
- | * [http://atari.fandal.cz/download.php?files_id=2022 gra na stronie fandala] | + | |
+ | Oprócz Żołny nad grą pracowali: | ||
+ | * [[Sebastian Michna|Sebastian "Baron" Michna]] - animacja, ekran tytułowy | ||
+ | * [[Daniel Kleczyński|Daniel "D.K." Kleczyński]] - muzyka | ||
+ | * [[Bartek Gałązka]] - plansze | ||
+ | |||
+ | Na grze Żołna zarobił ok. kilkadziesiąt milionów starych złotych. | ||
+ | |||
+ | Wersję dla [[Commodore 64]] stworzył [[Jad]]. | ||
+ | |||
+ | ==Cheaty== | ||
+ | Wpisanie na ekranie tytułowym hasła "HEAVY METAL" włącza/wyłącza nieśmiertelność (aczkolwiek nie dotyczy to kontaktu z fotokomórką). | ||
+ | |||
+ | Podobny efekt daje też błąd w grze, aktywowany przez spauzowanie gry, a następnie włączenie i wyłączenie podglądu zebranych planów. Powoduje to uruchomienie liczników jedzenia i picia, mimo że gra jest nadal wstrzymana - gdy spadną poniżej zera, bohater nie ginie. Manewr można powtarzać. | ||
+ | |||
+ | == Linki == | ||
+ | *[http://www.atarimania.com/detail_soft.php?MENU=8&VERSION_ID=2387 Hans Kloss] w [[Atarimania|Atarimanii]] | ||
+ | *[http://a8.fandal.cz/download.php?files_id=2022 Hans Kloss] na stronie [[Fandal]]a | ||
+ | *[http://tajemnice.atari8.info/5_93/5_93_wywiad.html Wywiad z Dariuszem Żołną] (między innymi) | ||
- | {{Stub}} | ||
[[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]] | [[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]] | ||
+ | [[Kategoria:Gry labiryntowe]] | ||
[[Kategoria:Polskie gry]] | [[Kategoria:Polskie gry]] |
Aktualna wersja
Spis treści |
O grze
- Poruczniku, agent J-23 nadaje znowu...
Chyba wszyscy znają tą kwestię...? Możesz się teraz wykazać, Drogi graczu: wcielasz się w kluczową postać drugiej wojny światowej. A przed Tobą stoi niebanalne zadanie: wykraść tajne plany nowej broni V-1 z podziemnego bunkra naszpikowanego nowymi rodzajami broni. Dodatkowo zadanie utrudnia fakt, że plany są porozrzucane po kawałku po całym bunkrze - tak, aby nawet załoga produkująca nowe narzędzie zbrodni nie poznała całej jej mocy... Więc, czy wytrwasz...?
Więc podjąłeś się zadania - wiesz, że tylko od Ciebie zależy, czy wygramy tę wojnę... Ale pamiętaj, Twoje siły nie są niewyczerpane. Na szczęście po całym bunkrze poukrywano zapasy jedzenia i picia. tylko pamiętaj, nie przejedz się...
Rozgrywka
Celem gracza jest spenetrować labirynt korytarzy w poszukiwaniu planów tajnej broni, a na koniec udać się do kwatery głównej i je... podstemplować. W zadaniu przeszkadzają pałętające się pod nogami małe samobieżne czołgi, z którymi kontakt uszczupla stale ubywające zasoby jedzenia i picia, oraz pozamykane drzwi i karabiny uruchamiane fotokomórką. Siły życiowe można uzupełnić znalezioną kawą i mięsnym posiłkiem. Tu i ówdzie można znaleźć również klucze do drzwi i czasowe wyłączniki fotokomórki. Jednak obiekty te są porozmieszczane w sposób, który wymaga od gracza znajomości rozkładu korytarzy i planowania trasy. Gra jest zatem labiryntówką w pełnym tego słowa znaczeniu.
Technikalia
Gra została wydana w 1992 roku przez L.K. Avalon (nr serii AC/AD 00992) i od razu stała się wielkim sukcesem w Polsce. Cechuje się (podobnie jak większość ówczesnych produkcji Avalonu) całkiem niezłą oprawą graficzną i wpadającą w ucho muzyką, będącą po części aranżacją motywu przewodniego z serialu.
Autorem jest Dariusz "De Jet" Żołna i była to jego pierwsza wydana komercyjnie gra (wcześniej jego małe dzieła publikowane były w Tajemnicach Atari). Grę pisał przez pół roku, dysponując jedynie magnetofonem i, od czasu do czasu, stacją dysków w lokalnym Osiedlowym Domu Kultury. Był wówczas w klasie maturalnej i grę pisał głównie po nocach.
Grafika powstała za pomocą programów Game Graphics Editor (autorstwa Janusza Pelca) oraz "Jet Font Editor", autorstwa Żołny. Ten pierwszy został wykorzystany do stworzenia grafiki tła i jeżdżących min, ten drugi - do czcionek oraz do stworzenia grafiki planów rakiety V1 (była to ręcznie przeniesiona na komputer ilustracja z książki o II wojnie światowej).
Oprócz Żołny nad grą pracowali:
- Sebastian "Baron" Michna - animacja, ekran tytułowy
- Daniel "D.K." Kleczyński - muzyka
- Bartek Gałązka - plansze
Na grze Żołna zarobił ok. kilkadziesiąt milionów starych złotych.
Wersję dla Commodore 64 stworzył Jad.
Cheaty
Wpisanie na ekranie tytułowym hasła "HEAVY METAL" włącza/wyłącza nieśmiertelność (aczkolwiek nie dotyczy to kontaktu z fotokomórką).
Podobny efekt daje też błąd w grze, aktywowany przez spauzowanie gry, a następnie włączenie i wyłączenie podglądu zebranych planów. Powoduje to uruchomienie liczników jedzenia i picia, mimo że gra jest nadal wstrzymana - gdy spadną poniżej zera, bohater nie ginie. Manewr można powtarzać.
Linki
- Hans Kloss w Atarimanii
- Hans Kloss na stronie Fandala
- Wywiad z Dariuszem Żołną (między innymi)