Graphics 3

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 15:28, 19 lip 2022
Mono (Dyskusja | wkład)
(gr.3)
← Previous diff
Wersja z dnia 17:37, 20 lip 2022
Mono (Dyskusja | wkład)
(zajetosc pamieci)
Next diff →
Linia 12: Linia 12:
* %10 [[Rejestry GTIA#COLPF1|COLPF1 ($D017)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF1S|COLPF1S ($02C5)]]); * %10 [[Rejestry GTIA#COLPF1|COLPF1 ($D017)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF1S|COLPF1S ($02C5)]]);
* %11 [[Rejestry GTIA#COLPF2|COLPF2 ($D018)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF2S|COLPF2S ($02C6)]]); * %11 [[Rejestry GTIA#COLPF2|COLPF2 ($D018)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF2S|COLPF2S ($02C6)]]);
 +
 +Ekran w tyb trybie zajmuje 10*24=960 ($3C0) bajtów. Bajt pamięci ekranu zawiera 4 piksele ponieważ każdy z nich kodowany jest dwoma bitami.
[[Kategoria: Programowanie Atari 8-bit]] [[Kategoria: Programowanie Atari 8-bit]]
[[Kategoria: Tryby graficzne]] [[Kategoria: Tryby graficzne]]

Wersja z dnia 17:37, 20 lip 2022

GR.3

Trzeci tryb grafiki w numeracji Atari OS. Składa się z 24 linii trybu ANTIC $08.

  • Kolory: 4 niezależne (3 + kolor tła; z palety 128).
  • Proporcje piksela: 8x8, czyli ma kształt zbliżony do kwadratu
  • Rozdzielczość pozioma: 40 pikseli, w zależności od szerokości ekranu (DMACTLS) także 32 lub 48.
  • Rozdzielczość pionowa: 24 linii, maksymalnie 30 linii (co uzyskuje się modyfikując Display List)

Oto wartości pikseli i rejestry odpowiedzialne za kolory w tym trybie:

Ekran w tyb trybie zajmuje 10*24=960 ($3C0) bajtów. Bajt pamięci ekranu zawiera 4 piksele ponieważ każdy z nich kodowany jest dwoma bitami.

Personal tools