United Software of Gdansk (USG)
From Atariki
Wersja z dnia 23:50, 11 lip 2006 KMK (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 21:23, 26 sie 2022 Dracon (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | Właściwie to była bardziej próba założenia (jeszcze jednej) atarowskiej grupy na Pomorzu, niż pełnoprawna ekipa. ;) Powstała zaraz po [[Shadows Party 1994]], gdyż kilku z jego pomorskich uczestników ([[Stanley]], [[Tabu]], [[Dracon]]) przejawiało chęć zrobienia czegoś produktywnego na ówczesnej scenie, a z przyczyn technicznych nie udało się pokazać planowej produkcji Stanleya na wspomnianym party. Grupa miała krótki żywot - 1994-1996, wydano XL-Paint Viewer oraz niezły edytor graficzny [[XL-Paint]], chyba pierwszy małoatarowski edytor graficzny (w trybie gfx#15 na [[interlace]]), oferujący używanie filtrów (Stanley nosił się z zamiarem sprzedawania go jako komercyjny program) oraz nieoficjalnie krążyło intro, a właściwie jedna z części planowanego megadema. ;) Niestety, ambitne plany musiały ustąpić prozie życia: Stanley wkrótce zajął się pisaniem gier i wydaniem ich w swojej nowej firmie [[StanBit]], zaś Tabu poza szukaniem pracy został ojcem rodziny, co pochłonęło go całkowicie... | + | Grupa powstała zaraz po [[Shadows Party 1994]], gdyż kilku z jego pomorskich uczestników ([[Stanley]], [[Tabu]], [[Dracon]]) przejawiało chęć zrobienia czegoś produktywnego na ówczesnej scenie, a z przyczyn technicznych nie udało się pokazać planowej produkcji Stanleya na wspomnianym party. Grupa miała dość krótki żywot - 1994-1996, wydano XL-Paint Viewer oraz niezły edytor graficzny [[XL-Paint]], chyba pierwszy małoatarowski edytor graficzny (w trybie gfx#15 na [[interlace]]), oferujący używanie filtrów graficznych, podobnych do tych z Amigi (Stanley nosił się z zamiarem sprzedawania XL-Painta jako komercyjny program) oraz nieoficjalnie krążyło intro, a właściwie jedna z części planowanego megadema. |
+ | Niestety, ambitne plany musiały ustąpić prozie życia: Stanley wkrótce zajął się pisaniem gier i wydaniem ich w swojej nowej firmie [[StanBit]], zaś Tabu poza szukaniem pracy został ojcem rodziny, co pochłonęło go całkowicie. Z kolie Dracon dostał zaproszenie do grupy [[Taquart]], z którego skorzystał. | ||
- | Źródłowka XL-Painta dostała się, za zgodą autora, w ręce [[Tebe]], który | + | Źródłowka XL-Painta dostała się, za zgodą autora, w ręce [[Tebe]], który parę lat później dodał i poprawił trochę opcji np. można było używać naraz 16 kolorów zamiast 7. Niestety, odmłodzony XL-Paint (v1.9) nie zdobył już takiej popularności i uznania jak poprzednik, prócz tego okazało się, że dobrze działa tylko pod emulatorem (?). |
- | parę lat później dodał i poprawił trochę opcji np. można było używać naraz 16 kolorów zamiast 7. Niestety, odmłodzony XL-Paint (v1.9) nie zdobył już takiej popularności i uznania jak poprzednik, prócz tego okazało się, że dobrze działa tylko pod emulatorem (?). | + | |
+ | == Linki == | ||
+ | * [https://demozoo.org/groups/35381/ Demozoo] | ||
[[Kategoria: Grupy XL/XE]] | [[Kategoria: Grupy XL/XE]] |
Wersja z dnia 21:23, 26 sie 2022
Grupa powstała zaraz po Shadows Party 1994, gdyż kilku z jego pomorskich uczestników (Stanley, Tabu, Dracon) przejawiało chęć zrobienia czegoś produktywnego na ówczesnej scenie, a z przyczyn technicznych nie udało się pokazać planowej produkcji Stanleya na wspomnianym party. Grupa miała dość krótki żywot - 1994-1996, wydano XL-Paint Viewer oraz niezły edytor graficzny XL-Paint, chyba pierwszy małoatarowski edytor graficzny (w trybie gfx#15 na interlace), oferujący używanie filtrów graficznych, podobnych do tych z Amigi (Stanley nosił się z zamiarem sprzedawania XL-Painta jako komercyjny program) oraz nieoficjalnie krążyło intro, a właściwie jedna z części planowanego megadema. Niestety, ambitne plany musiały ustąpić prozie życia: Stanley wkrótce zajął się pisaniem gier i wydaniem ich w swojej nowej firmie StanBit, zaś Tabu poza szukaniem pracy został ojcem rodziny, co pochłonęło go całkowicie. Z kolie Dracon dostał zaproszenie do grupy Taquart, z którego skorzystał.
Źródłowka XL-Painta dostała się, za zgodą autora, w ręce Tebe, który parę lat później dodał i poprawił trochę opcji np. można było używać naraz 16 kolorów zamiast 7. Niestety, odmłodzony XL-Paint (v1.9) nie zdobył już takiej popularności i uznania jak poprzednik, prócz tego okazało się, że dobrze działa tylko pod emulatorem (?).