United Software of Gdansk (USG)

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 09:35, 12 maj 2006
Dracon (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Aktualna wersja
Dracon (Dyskusja | wkład)

Linia 1: Linia 1:
-USG - właściwie to była bardziej próba założenia (jeszcze jednej) atarowskiej grupy na Pomorzu, niż pełnoprawna ekipa. ;) Powstała zaraz po [[Shadows Party 1994]], gdyż kilku z jego pomorskich uczestników ([[Stanley]], [[Tabu]], [[Dracon]]) przejawiało chęć zrobienia czegoś produktywnego na ówczesnej scenie, a z przyczyn technicznych nie udało się pokazać planowej produkcji Stanleya na wspomnianym party. Grupa miała krótki żywot - 1994-1996, wydano XL-Paint Viewer oraz niezły edytor graficzny [[XL-Paint]], chyba pierwszy małoatarowski edytor graficzny (w trybie gfx#15 na [[interlace]]), oferujący używanie filtrów (Stanley nosił się z zamiarem sprzedawania go jako komercyjny program) oraz nieoficjalnie krążyło intro, a właściwie jedna z części planowanego megadema. ;) Niestety, ambitne plany musiały ustąpić prozie życia: Stanley wkrótce zajął się pisaniem gier i wydaniem ich w swojej nowej firmie [[StanBit]], zaś Tabu poza szukaniem pracy został ojcem rodziny, co pochłonęło go całkowicie...+Grupa powstała zaraz po [[Shadows Party 1994]], gdyż kilku z jego pomorskich uczestników ([[Stanley]], [[Tabu]], [[Dracon]]) przejawiało chęć zrobienia czegoś produktywnego na ówczesnej scenie, a z przyczyn technicznych nie udało się pokazać planowej produkcji Stanleya na wspomnianym party. Grupa miała dość krótki żywot - 1994-1996, wydano XL-Paint Viewer oraz niezły edytor graficzny [[XL-Paint]], chyba pierwszy małoatarowski edytor graficzny (w trybie gfx#15 na [[interlace]]), oferujący używanie filtrów graficznych, podobnych do tych z Amigi (Stanley nosił się z zamiarem sprzedawania XL-Painta jako komercyjny program) oraz nieoficjalnie krążyło intro, a właściwie jedna z części planowanego megadema.
 +Niestety, ambitne plany musiały ustąpić prozie życia: Stanley wkrótce zajął się pisaniem gier i wydaniem ich w swojej nowej firmie [[StanBit]], zaś Tabu poza szukaniem pracy został ojcem rodziny, co pochłonęło go całkowicie. Z kolei Dracon dostał zaproszenie do grupy [[Taquart]], z którego skorzystał.
-Źródłowka XL-Painta dostała się, za zgodą autora, w ręce [[Tebe]], który+[[Źródłowka]] XL-Painta dostała się, za zgodą autora, w ręce [[Tebe]], który parę lat później dodał i poprawił trochę opcji np. można było używać naraz 16 kolorów zamiast 7. Niestety, odmłodzony XL-Paint (v1.9) nie zdobył już takiej popularności i uznania jak poprzednik, prócz tego okazało się, że dobrze działa tylko pod emulatorem (?).
-parę lat później dodał i poprawił trochę opcji np. można było używać naraz 16 kolorów zamiast 7. Niestety, odmłodzony XL-Paint (v1.9) nie zdobył już takiej popularności i uznania jak poprzednik, prócz tego okazało się, że dobrze działa tylko pod emulatorem (?).+ 
 +== Linki ==
 +* [https://demozoo.org/groups/35381/ Demozoo]
[[Kategoria: Grupy XL/XE]] [[Kategoria: Grupy XL/XE]]

Aktualna wersja

Grupa powstała zaraz po Shadows Party 1994, gdyż kilku z jego pomorskich uczestników (Stanley, Tabu, Dracon) przejawiało chęć zrobienia czegoś produktywnego na ówczesnej scenie, a z przyczyn technicznych nie udało się pokazać planowej produkcji Stanleya na wspomnianym party. Grupa miała dość krótki żywot - 1994-1996, wydano XL-Paint Viewer oraz niezły edytor graficzny XL-Paint, chyba pierwszy małoatarowski edytor graficzny (w trybie gfx#15 na interlace), oferujący używanie filtrów graficznych, podobnych do tych z Amigi (Stanley nosił się z zamiarem sprzedawania XL-Painta jako komercyjny program) oraz nieoficjalnie krążyło intro, a właściwie jedna z części planowanego megadema. Niestety, ambitne plany musiały ustąpić prozie życia: Stanley wkrótce zajął się pisaniem gier i wydaniem ich w swojej nowej firmie StanBit, zaś Tabu poza szukaniem pracy został ojcem rodziny, co pochłonęło go całkowicie. Z kolei Dracon dostał zaproszenie do grupy Taquart, z którego skorzystał.

Źródłowka XL-Painta dostała się, za zgodą autora, w ręce Tebe, który parę lat później dodał i poprawił trochę opcji np. można było używać naraz 16 kolorów zamiast 7. Niestety, odmłodzony XL-Paint (v1.9) nie zdobył już takiej popularności i uznania jak poprzednik, prócz tego okazało się, że dobrze działa tylko pod emulatorem (?).

Linki

Personal tools