Zybex

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 20:27, 30 maj 2006
Dracon (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Aktualna wersja
Dracon (Dyskusja | wkład)

Linia 1: Linia 1:
-{{grafr|Zybex2.png}}+{{grafr|Zybex.gif}}
Doskonała kosmiczna strzelanina dla jednego lub dwóch graczy, autorstwa [[Brian Jobling|Briana Joblinga]], z grafiką [[Michael Owens|Michaela Owensa]] i znakomitą muzyką [[Adam Gilmore|Adama Gilmore'a]]. Doskonała kosmiczna strzelanina dla jednego lub dwóch graczy, autorstwa [[Brian Jobling|Briana Joblinga]], z grafiką [[Michael Owens|Michaela Owensa]] i znakomitą muzyką [[Adam Gilmore|Adama Gilmore'a]].
-Jak to często bywało, krążyły dwie wersje gry: znana w Polsce jako '''Zybex''' gra w formacie plikowym, pozbawiona terenu nad którym leci bohater, jak również, przezywana '''Zybex 2''', wersja pełna. W Polsce "Zybexa" oficjalnie wydał [[L.K. Avalon]].+Jak to często bywało, krążyły dwie wersje gry: znana w Polsce jako '''Zybex''' gra w formacie plikowym, pozbawiona terenu nad którym leci bohater, jak również, przezywana '''Zybex 2''', wersja pełna. W Polsce "Zybexa" oficjalnie wydał [[L.K. Avalon]] (na licencji angielskiej firmy [[Zeppelin Games]]). Inni wydawcy Zybeksa na świecie to: Micro Discount, Video 61 oraz Callisto Computers.
- +
==Cel gry== ==Cel gry==
-Nalezy przetrwać przelot przez wszystkie planety, zbierając po drodze tokeny. Tokeny przeważnie są pod kontrolą potężnego przeciwnika czającego się na końcu planety, tzw. bossa, więc wypada go zabić, aby rzeczony token mu odebrać i móc lecieć dalej. +Należy przetrwać przelot przez wszystkie planety, zbierając po drodze tokeny. Tokeny przeważnie są pod kontrolą potężnego przeciwnika czającego się na końcu planety, tzw. bossa, więc wypada go zabić, aby rzeczony token mu odebrać i móc lecieć dalej.
-Startujemy z podstawową bronią, orbit, na poziomie zaawansowania 1. Broń strzela automatycznie, z taką częstotliwością i/lub mocą, na jaką pozwala +Startujemy z podstawową bronią, orbit, na poziomie zaawansowania 1. Broń strzela automatycznie, z taką częstotliwością i/lub mocą, na jaką pozwala jej aktualny poziom. Poziom ten - dotyczy to również broni, której na początku nie posiadamy - można zwiększać zbierając pozostałe po zniszczeniu niektórych przeciwników przydatne szczątki. Maksymalny poziom zaawansowania broni to 4 i na tym też poziomie należy starać się utrzymywać orbit - jako najbardziej przydatny. Poziom broni zmniejsza się o jeden za każdym razem, kiedy bohater zginie posiadając daną broń uaktywnioną.
-jej aktualny poziom. Poziom ten - dotyczy to również broni, której startowo nie posiadamy - można zwiększać zbierając pozostałe po zniszczeniu niektórych przeciwników przydatne szczątki. Maksymalny poziom zaawansowania broni to 4, i na tym też poziomie należy starać się utrzymywać orbit - jako najbardziej przydatny. Poziom broni zmniejsza się o jeden za każdym razem, kiedy bohater zginie posiadając daną broń uaktywnioną.+
Zmiany aktywnej broni dokonujemy wciskając klawisz Fire. Zmiany aktywnej broni dokonujemy wciskając klawisz Fire.
-Tryb dwóch graczy jest trybem kooperatywnym, obie postaci występują na raz i wspomagają się w swojej misji.+Tryb dwóch graczy jest trybem kooperatywnym, obie postaci występują naraz i wspomagają się w swojej misji.
Po skompletowaniu planety startowej mamy możliwość dowolnego wyboru kolejnej, jaką chcemy odwiedzić, z pewnym ograniczeniem - dostęp do kilku planet ograniczony jest wyłącznie do posiadaczy określonej liczby tokenów. Po skompletowaniu planety startowej mamy możliwość dowolnego wyboru kolejnej, jaką chcemy odwiedzić, z pewnym ograniczeniem - dostęp do kilku planet ograniczony jest wyłącznie do posiadaczy określonej liczby tokenów.
 +
 +== Download ==
 +* [http://www.atarimania.com/game-atari-400-800-xl-xe-zybex_5954.html Atarimania]
 +* [https://a8.fandal.cz/detail.php?files_id=3451 Fandal]
 +* [http://atarionline.pl/v01/index.php?ct=search&query=zybex&t=katalog AtariOnline]
 +
 +* [https://frgcb.blogspot.com/2022/03/zybex-zeppelin-games-1988.html Porównanie wersji z innych 8-bitowców]
-{{stub}} 
[[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]] [[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]]
[[Kategoria:Gry zręcznościowe]] [[Kategoria:Gry zręcznościowe]]

Aktualna wersja

Grafika:Zybex.gif

Doskonała kosmiczna strzelanina dla jednego lub dwóch graczy, autorstwa Briana Joblinga, z grafiką Michaela Owensa i znakomitą muzyką Adama Gilmore'a.

Jak to często bywało, krążyły dwie wersje gry: znana w Polsce jako Zybex gra w formacie plikowym, pozbawiona terenu nad którym leci bohater, jak również, przezywana Zybex 2, wersja pełna. W Polsce "Zybexa" oficjalnie wydał L.K. Avalon (na licencji angielskiej firmy Zeppelin Games). Inni wydawcy Zybeksa na świecie to: Micro Discount, Video 61 oraz Callisto Computers.

Cel gry

Należy przetrwać przelot przez wszystkie planety, zbierając po drodze tokeny. Tokeny przeważnie są pod kontrolą potężnego przeciwnika czającego się na końcu planety, tzw. bossa, więc wypada go zabić, aby rzeczony token mu odebrać i móc lecieć dalej.

Startujemy z podstawową bronią, orbit, na poziomie zaawansowania 1. Broń strzela automatycznie, z taką częstotliwością i/lub mocą, na jaką pozwala jej aktualny poziom. Poziom ten - dotyczy to również broni, której na początku nie posiadamy - można zwiększać zbierając pozostałe po zniszczeniu niektórych przeciwników przydatne szczątki. Maksymalny poziom zaawansowania broni to 4 i na tym też poziomie należy starać się utrzymywać orbit - jako najbardziej przydatny. Poziom broni zmniejsza się o jeden za każdym razem, kiedy bohater zginie posiadając daną broń uaktywnioną.

Zmiany aktywnej broni dokonujemy wciskając klawisz Fire.

Tryb dwóch graczy jest trybem kooperatywnym, obie postaci występują naraz i wspomagają się w swojej misji.

Po skompletowaniu planety startowej mamy możliwość dowolnego wyboru kolejnej, jaką chcemy odwiedzić, z pewnym ograniczeniem - dostęp do kilku planet ograniczony jest wyłącznie do posiadaczy określonej liczby tokenów.

Download

Personal tools