World Karate Championship
From Atariki
Wersja z dnia 06:49, 8 lut 2008 Sikor (Dyskusja | wkład) (powrót do IK z IK+ - niesprawdzona informacja (patrz: dyskusja)) ← Previous diff |
Aktualna wersja Seban (Dyskusja | wkład) (-- link do info o śmierci autora (jest przeniosiony do wpisu o autorze)) |
||
Linia 16: | Linia 16: | ||
Joystick (bez Fire): | Joystick (bez Fire): | ||
* lewo/prawo - krok w danym kierunku | * lewo/prawo - krok w danym kierunku | ||
- | * góra - mizerny skok | + | * góra - podskok |
* dół - podcięcie | * dół - podcięcie | ||
- | * lewo/prawo+góra - cios reką na wysokość głowy przeciwnika; odwraca postać w kierunku ciosu | + | * lewo/prawo+góra - cios ręką na wysokość głowy przeciwnika; odwraca postać w kierunku ciosu |
- | * dół+tył - cios z przykucu, pięścią w krocze | + | * dół+tył - cios z przykucnięcia, pięścią w krocze |
* dół+przód - kopnięcie na wysokość głowy przeciwnika | * dół+przód - kopnięcie na wysokość głowy przeciwnika | ||
Joystick (z Fire): | Joystick (z Fire): | ||
* góra - kopnięcie z wyskoku | * góra - kopnięcie z wyskoku | ||
- | * dół - cios z przykucu, pięścią w krocze w kierunku przeciwnego niż postać jest zwrócona; odwraca postać w kierunku ciosu | + | * dół - cios z przykucnięcia, pięścią w krocze w kierunku przeciwnego niż postać jest zwrócona; odwraca postać w kierunku ciosu |
* przód - kopnięcie na wysokość klatki piersiowej przeciwnika | * przód - kopnięcie na wysokość klatki piersiowej przeciwnika | ||
- | * tył - kopnięcie z półobrotu ala chuck | + | * tył - kopnięcie z półobrotu à la [https://en.wikipedia.org/wiki/Chuck_Norris Chuck Norris] |
* lewo/prawo+góra - wyskok z obrotem w danym kierunku | * lewo/prawo+góra - wyskok z obrotem w danym kierunku | ||
* lewo/prawo+dół - kopnięcie na wysokość piszczela przeciwnika; odwraca postać w kierunku ciosu | * lewo/prawo+dół - kopnięcie na wysokość piszczela przeciwnika; odwraca postać w kierunku ciosu | ||
- | ===Ukryte funkcje=== | + | ==Ukryte funkcje== |
* Wpisanie podczas gry (gdy żaden z zawodników nie leży znokautowany) kodu X1, X2, X3 lub X4 zmienia prędkość ruchu postaci. | * Wpisanie podczas gry (gdy żaden z zawodników nie leży znokautowany) kodu X1, X2, X3 lub X4 zmienia prędkość ruchu postaci. | ||
* Wpisanie w tych samych warunkach kodu ADZM powoduje zmianę tła. | * Wpisanie w tych samych warunkach kodu ADZM powoduje zmianę tła. | ||
==Wersje gry== | ==Wersje gry== | ||
- | Gra została wydana w wersji dyskowej (z tłami dogrywanymi podczas gry) oraz kasetowej (z jednym tłem, na róznych stronach kasety nagrane były wersje z róznymi tłami). Oprócz tego krążyło kilka innych wersji tej gry, między innymi: | + | Gra została wydana w wersji dyskowej (z tłami dogrywanymi podczas gry) oraz kasetowej (z jednym tłem, na różnych stronach kasety nagrane były wersje z różnymi tłami). Oprócz tego krążyło kilka innych wersji tej gry, między innymi: |
* wersja beta (bez muzyki i dźwięku) z możliwością wyboru jednego z 3 obrazków tła za pomocą klawisza OPTION; | * wersja beta (bez muzyki i dźwięku) z możliwością wyboru jednego z 3 obrazków tła za pomocą klawisza OPTION; | ||
oraz nieoficjalne modyfikacje: | oraz nieoficjalne modyfikacje: | ||
- | * Trzyplanszowa FILE (jednoplikowa) z muzyką (wersja na 130XE) oraz bez muzyki (na komputery 64 kB); | + | * Trzy-planszowa FILE (jedno-plikowa) z muzyką (wersja na 130XE) oraz bez muzyki (na komputery 64 kB); |
* Pełna wersja dyskowa ładująca plansze do dodatkowej pamięci (tzw. wersja na 130XE) | * Pełna wersja dyskowa ładująca plansze do dodatkowej pamięci (tzw. wersja na 130XE) | ||
- | "World Karate Championship" jest bodaj jedynym przypadkiem na Atari, gdzie gra została przystosowana do standardu [[NTSC]] przed wydaniem jej w USA. Gra została zmodyfikowana, aby prędkość rozgrywki na amerykańskich systemach była taka sama jak w europejskim oryginale. | + | ==Ciekawostki== |
+ | *"World Karate Championship" jest bodaj jedynym przypadkiem na Atari, gdzie gra została przystosowana do standardu [http://pl.wikipedia.org/wiki/NTSC NTSC] przed wydaniem jej w USA. Gra została zmodyfikowana, aby prędkość rozgrywki na amerykańskich systemach była taka sama jak w europejskim oryginale. | ||
+ | * Muzyka jest coverem muzyki tytułowej z filmu "Wesołych Świąt, pułkowniku Lawrence" (Merry Christmas, Mr. Lawrence), skomponowanej przez Ryuichiego Sakamoto[http://www.youtube.com/watch?v=WiBDwHlsX4c] | ||
==Odnośniki zewnętrzne== | ==Odnośniki zewnętrzne== | ||
Linia 50: | Linia 52: | ||
*[http://www.atarimania.com/detail_soft.php?MENU=8&VERSION_ID=6793 "International Karate" (beta)] w [[Atarimania|Atarimanii]] | *[http://www.atarimania.com/detail_soft.php?MENU=8&VERSION_ID=6793 "International Karate" (beta)] w [[Atarimania|Atarimanii]] | ||
- | {{stub}} | ||
[[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]] | [[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]] |
Aktualna wersja
Doskonały turniej karate autorstwa Archera Macleana, wydany w 1986 r. przez System Three Software. Wyróżnia się świetną oprawą graficzną (duża ilość kolorów na ekranie, staranna grafika) i dźwiękową (muzyka Roba Hubbarda, słychać także sample z głosem ludzkim). Europejską wersję wydano pod tytułem "International Karate", a wersję amerykańską (wydana w tym samym roku przez Epyx). jako "World Karate Championship".
Pojedynki o pas karate, z coraz lepszymi przeciwnikami sterowanymi przez komputer, przerywane są zadaniami polegającymi na łamaniu kamiennych płyt czy unikaniu pocisków. Wydanie dyskowe cieszy oko ładnym obrazkiem przy wczytywaniu (w wersji amerykańskiej), a także zmieniającą się scenerią pojedynku, toczy się on w 7 różnych miejscach na świecie (Egipt, USA, Australia ...). Gra również (polecana) dla dwóch graczy.
Spis treści |
Sterowanie
Klawisze:
- START - start gry dla jednego gracza
- SELECT - start gry dla dwóch graczy
- T - włączenie muzyki w trakcie walki
- CTRL+T - wyłączenie muzyki w trakcie walki
- S - włączenie dźwięków w trakcie walki
- CTRL+S - wyłączenie dźwięków w trakcie walki
Joystick (bez Fire):
- lewo/prawo - krok w danym kierunku
- góra - podskok
- dół - podcięcie
- lewo/prawo+góra - cios ręką na wysokość głowy przeciwnika; odwraca postać w kierunku ciosu
- dół+tył - cios z przykucnięcia, pięścią w krocze
- dół+przód - kopnięcie na wysokość głowy przeciwnika
Joystick (z Fire):
- góra - kopnięcie z wyskoku
- dół - cios z przykucnięcia, pięścią w krocze w kierunku przeciwnego niż postać jest zwrócona; odwraca postać w kierunku ciosu
- przód - kopnięcie na wysokość klatki piersiowej przeciwnika
- tył - kopnięcie z półobrotu à la Chuck Norris
- lewo/prawo+góra - wyskok z obrotem w danym kierunku
- lewo/prawo+dół - kopnięcie na wysokość piszczela przeciwnika; odwraca postać w kierunku ciosu
Ukryte funkcje
- Wpisanie podczas gry (gdy żaden z zawodników nie leży znokautowany) kodu X1, X2, X3 lub X4 zmienia prędkość ruchu postaci.
- Wpisanie w tych samych warunkach kodu ADZM powoduje zmianę tła.
Wersje gry
Gra została wydana w wersji dyskowej (z tłami dogrywanymi podczas gry) oraz kasetowej (z jednym tłem, na różnych stronach kasety nagrane były wersje z różnymi tłami). Oprócz tego krążyło kilka innych wersji tej gry, między innymi:
- wersja beta (bez muzyki i dźwięku) z możliwością wyboru jednego z 3 obrazków tła za pomocą klawisza OPTION;
oraz nieoficjalne modyfikacje:
- Trzy-planszowa FILE (jedno-plikowa) z muzyką (wersja na 130XE) oraz bez muzyki (na komputery 64 kB);
- Pełna wersja dyskowa ładująca plansze do dodatkowej pamięci (tzw. wersja na 130XE)
Ciekawostki
- "World Karate Championship" jest bodaj jedynym przypadkiem na Atari, gdzie gra została przystosowana do standardu NTSC przed wydaniem jej w USA. Gra została zmodyfikowana, aby prędkość rozgrywki na amerykańskich systemach była taka sama jak w europejskim oryginale.
- Muzyka jest coverem muzyki tytułowej z filmu "Wesołych Świąt, pułkowniku Lawrence" (Merry Christmas, Mr. Lawrence), skomponowanej przez Ryuichiego Sakamoto[1]