World Karate Championship

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 06:49, 8 lut 2008
Sikor (Dyskusja | wkład)
(powrót do IK z IK+ - niesprawdzona informacja (patrz: dyskusja))
← Previous diff
Aktualna wersja
Seban (Dyskusja | wkład)
(-- link do info o śmierci autora (jest przeniosiony do wpisu o autorze))
Linia 16: Linia 16:
Joystick (bez Fire): Joystick (bez Fire):
* lewo/prawo - krok w danym kierunku * lewo/prawo - krok w danym kierunku
-* góra - mizerny skok+* góra - podskok
* dół - podcięcie * dół - podcięcie
-* lewo/prawo+góra - cios reką na wysokość głowy przeciwnika; odwraca postać w kierunku ciosu+* lewo/prawo+góra - cios ręką na wysokość głowy przeciwnika; odwraca postać w kierunku ciosu
-* dół+tył - cios z przykucu, pięścią w krocze+* dół+tył - cios z przykucnięcia, pięścią w krocze
* dół+przód - kopnięcie na wysokość głowy przeciwnika * dół+przód - kopnięcie na wysokość głowy przeciwnika
Joystick (z Fire): Joystick (z Fire):
* góra - kopnięcie z wyskoku * góra - kopnięcie z wyskoku
-* dół - cios z przykucu, pięścią w krocze w kierunku przeciwnego niż postać jest zwrócona; odwraca postać w kierunku ciosu+* dół - cios z przykucnięcia, pięścią w krocze w kierunku przeciwnego niż postać jest zwrócona; odwraca postać w kierunku ciosu
* przód - kopnięcie na wysokość klatki piersiowej przeciwnika * przód - kopnięcie na wysokość klatki piersiowej przeciwnika
-* tył - kopnięcie z półobrotu ala chuck+* tył - kopnięcie z półobrotu à la [https://en.wikipedia.org/wiki/Chuck_Norris Chuck Norris]
* lewo/prawo+góra - wyskok z obrotem w danym kierunku * lewo/prawo+góra - wyskok z obrotem w danym kierunku
* lewo/prawo+dół - kopnięcie na wysokość piszczela przeciwnika; odwraca postać w kierunku ciosu * lewo/prawo+dół - kopnięcie na wysokość piszczela przeciwnika; odwraca postać w kierunku ciosu
-===Ukryte funkcje===+==Ukryte funkcje==
* Wpisanie podczas gry (gdy żaden z zawodników nie leży znokautowany) kodu X1, X2, X3 lub X4 zmienia prędkość ruchu postaci. * Wpisanie podczas gry (gdy żaden z zawodników nie leży znokautowany) kodu X1, X2, X3 lub X4 zmienia prędkość ruchu postaci.
* Wpisanie w tych samych warunkach kodu ADZM powoduje zmianę tła. * Wpisanie w tych samych warunkach kodu ADZM powoduje zmianę tła.
==Wersje gry== ==Wersje gry==
-Gra została wydana w wersji dyskowej (z tłami dogrywanymi podczas gry) oraz kasetowej (z jednym tłem, na róznych stronach kasety nagrane były wersje z róznymi tłami). Oprócz tego krążyło kilka innych wersji tej gry, między innymi:+Gra została wydana w wersji dyskowej (z tłami dogrywanymi podczas gry) oraz kasetowej (z jednym tłem, na różnych stronach kasety nagrane były wersje z różnymi tłami). Oprócz tego krążyło kilka innych wersji tej gry, między innymi:
* wersja beta (bez muzyki i dźwięku) z możliwością wyboru jednego z 3 obrazków tła za pomocą klawisza OPTION; * wersja beta (bez muzyki i dźwięku) z możliwością wyboru jednego z 3 obrazków tła za pomocą klawisza OPTION;
oraz nieoficjalne modyfikacje: oraz nieoficjalne modyfikacje:
-* Trzyplanszowa FILE (jednoplikowa) z muzyką (wersja na 130XE) oraz bez muzyki (na komputery 64 kB);+* Trzy-planszowa FILE (jedno-plikowa) z muzyką (wersja na 130XE) oraz bez muzyki (na komputery 64 kB);
* Pełna wersja dyskowa ładująca plansze do dodatkowej pamięci (tzw. wersja na 130XE) * Pełna wersja dyskowa ładująca plansze do dodatkowej pamięci (tzw. wersja na 130XE)
-"World Karate Championship" jest bodaj jedynym przypadkiem na Atari, gdzie gra została przystosowana do standardu [[NTSC]] przed wydaniem jej w USA. Gra została zmodyfikowana, aby prędkość rozgrywki na amerykańskich systemach była taka sama jak w europejskim oryginale.+==Ciekawostki==
 +*"World Karate Championship" jest bodaj jedynym przypadkiem na Atari, gdzie gra została przystosowana do standardu [http://pl.wikipedia.org/wiki/NTSC NTSC] przed wydaniem jej w USA. Gra została zmodyfikowana, aby prędkość rozgrywki na amerykańskich systemach była taka sama jak w europejskim oryginale.
 +* Muzyka jest coverem muzyki tytułowej z filmu "Wesołych Świąt, pułkowniku Lawrence" (Merry Christmas, Mr. Lawrence), skomponowanej przez Ryuichiego Sakamoto[http://www.youtube.com/watch?v=WiBDwHlsX4c]
==Odnośniki zewnętrzne== ==Odnośniki zewnętrzne==
Linia 50: Linia 52:
*[http://www.atarimania.com/detail_soft.php?MENU=8&VERSION_ID=6793 "International Karate" (beta)] w [[Atarimania|Atarimanii]] *[http://www.atarimania.com/detail_soft.php?MENU=8&VERSION_ID=6793 "International Karate" (beta)] w [[Atarimania|Atarimanii]]
-{{stub}} 
[[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]] [[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]]

Aktualna wersja

Grafika:Worldkarate1.png

Doskonały turniej karate autorstwa Archera Macleana, wydany w 1986 r. przez System Three Software. Wyróżnia się świetną oprawą graficzną (duża ilość kolorów na ekranie, staranna grafika) i dźwiękową (muzyka Roba Hubbarda, słychać także sample z głosem ludzkim). Europejską wersję wydano pod tytułem "International Karate", a wersję amerykańską (wydana w tym samym roku przez Epyx). jako "World Karate Championship".

Pojedynki o pas karate, z coraz lepszymi przeciwnikami sterowanymi przez komputer, przerywane są zadaniami polegającymi na łamaniu kamiennych płyt czy unikaniu pocisków. Wydanie dyskowe cieszy oko ładnym obrazkiem przy wczytywaniu (w wersji amerykańskiej), a także zmieniającą się scenerią pojedynku, toczy się on w 7 różnych miejscach na świecie (Egipt, USA, Australia ...). Gra również (polecana) dla dwóch graczy.

Spis treści

Sterowanie

Klawisze:

  • START - start gry dla jednego gracza
  • SELECT - start gry dla dwóch graczy
  • T - włączenie muzyki w trakcie walki
  • CTRL+T - wyłączenie muzyki w trakcie walki
  • S - włączenie dźwięków w trakcie walki
  • CTRL+S - wyłączenie dźwięków w trakcie walki

Joystick (bez Fire):

  • lewo/prawo - krok w danym kierunku
  • góra - podskok
  • dół - podcięcie
  • lewo/prawo+góra - cios ręką na wysokość głowy przeciwnika; odwraca postać w kierunku ciosu
  • dół+tył - cios z przykucnięcia, pięścią w krocze
  • dół+przód - kopnięcie na wysokość głowy przeciwnika

Joystick (z Fire):

  • góra - kopnięcie z wyskoku
  • dół - cios z przykucnięcia, pięścią w krocze w kierunku przeciwnego niż postać jest zwrócona; odwraca postać w kierunku ciosu
  • przód - kopnięcie na wysokość klatki piersiowej przeciwnika
  • tył - kopnięcie z półobrotu à la Chuck Norris
  • lewo/prawo+góra - wyskok z obrotem w danym kierunku
  • lewo/prawo+dół - kopnięcie na wysokość piszczela przeciwnika; odwraca postać w kierunku ciosu

Ukryte funkcje

  • Wpisanie podczas gry (gdy żaden z zawodników nie leży znokautowany) kodu X1, X2, X3 lub X4 zmienia prędkość ruchu postaci.
  • Wpisanie w tych samych warunkach kodu ADZM powoduje zmianę tła.

Wersje gry

Gra została wydana w wersji dyskowej (z tłami dogrywanymi podczas gry) oraz kasetowej (z jednym tłem, na różnych stronach kasety nagrane były wersje z różnymi tłami). Oprócz tego krążyło kilka innych wersji tej gry, między innymi:

  • wersja beta (bez muzyki i dźwięku) z możliwością wyboru jednego z 3 obrazków tła za pomocą klawisza OPTION;

oraz nieoficjalne modyfikacje:

  • Trzy-planszowa FILE (jedno-plikowa) z muzyką (wersja na 130XE) oraz bez muzyki (na komputery 64 kB);
  • Pełna wersja dyskowa ładująca plansze do dodatkowej pamięci (tzw. wersja na 130XE)

Ciekawostki

  • "World Karate Championship" jest bodaj jedynym przypadkiem na Atari, gdzie gra została przystosowana do standardu NTSC przed wydaniem jej w USA. Gra została zmodyfikowana, aby prędkość rozgrywki na amerykańskich systemach była taka sama jak w europejskim oryginale.
  • Muzyka jest coverem muzyki tytułowej z filmu "Wesołych Świąt, pułkowniku Lawrence" (Merry Christmas, Mr. Lawrence), skomponowanej przez Ryuichiego Sakamoto[1]

Odnośniki zewnętrzne

Personal tools