Graphics 11
From Atariki
Wersja z dnia 13:27, 7 wrz 2005 KMK (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 13:46, 7 wrz 2005 KMK (Dyskusja | wkład) (apostrof stawia się tylko po wyrazach angielskich kończących się na samogłoskę, gdy polska końcówka zaczyna się na samogłoskę) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
11-ty tryb graficzny w numeracji Basica. | 11-ty tryb graficzny w numeracji Basica. | ||
- | W numeracji [[ANTIC]]'a jest to tryb piętnasty ($0F), z wartością '''$c0''' w rejestrze kontroli [[GTIA ]]($d01b). | + | W numeracji [[ANTIC]]a jest to tryb piętnasty ($0F), z wartością '''$c0''' w rejestrze kontroli [[GTIA]]($d01b). |
ANTIC generuje obraz monochromatyczny, a dopiero na końcu GTIA dodaje kolory. | ANTIC generuje obraz monochromatyczny, a dopiero na końcu GTIA dodaje kolory. | ||
Wersja z dnia 13:46, 7 wrz 2005
11-ty tryb graficzny w numeracji Basica. W numeracji ANTICa jest to tryb piętnasty ($0F), z wartością $c0 w rejestrze kontroli GTIA($d01b). ANTIC generuje obraz monochromatyczny, a dopiero na końcu GTIA dodaje kolory.
- Kolory: 16 kolorów o tej samej jasności z rejestru $D01A ($2C8)
- Proporcje piksela: 4x1
- Rozdzielczość pozioma: 64, 80, 96 pixli
- Rozdzielczość pionowa: maksymalnie 239 linii
Cień rejestru GTIA ($D01B) znajduje się pod adresem $026F, wpisanie do niego wartości $c0 spowoduje włączenie trybu 11 w numeracji Basica.
Ciekawym zjawiskiem związanym z tym trybem jest fakt, że na wyjściu obrazu Atari miesza składową koloru danej linii z kolorem linii po niej następującej. Dzięki temu, jeżeli na przykład stworzymy Display List z liniami na zmianę w Graphics 9 i Graphics 11 będziemy widzieć tylko linie GR.9 ale pokolorowane wartościami z linii GR.11. Ten trick jest wykorzystywany m.in. w trybach graficznych CIN oraz TIP.
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.