SistemaInjektor
From Atariki
Wersja z dnia 16:10, 23 sie 2023 Jhusak (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 16:10, 23 sie 2023 Jhusak (Dyskusja | wkład) (→Linki) Next diff → |
||
Linia 5: | Linia 5: | ||
W Coelsa po prostu otworzyli obudowę, usunęli niektóre komponenty i zastąpili je innymi, które znajdowały się wewnątrz żywicznej zalewy. Miało to na celu utrudnienie inżynierii wstecznej i kopiowania produktu. Było to tak skuteczne, że produkt nigdy nie został skopiowany. | W Coelsa po prostu otworzyli obudowę, usunęli niektóre komponenty i zastąpili je innymi, które znajdowały się wewnątrz żywicznej zalewy. Miało to na celu utrudnienie inżynierii wstecznej i kopiowania produktu. Było to tak skuteczne, że produkt nigdy nie został skopiowany. | ||
== Linki == | == Linki == | ||
- | [https://retrogames.cl/injektor.html] Strona z opisem reverse-engineering | + | [https://retrogames.cl/injektor.html] Strona z opisem reverse-engineering (po hiszpańsku) |
Wersja z dnia 16:10, 23 sie 2023
system umożliwiający ładowanie z kasety do Atari z dużą prędkością. Stworzony przez Pedro Caraballa (oprogramowanie) i jego ojca (sprzęt), został przez nich sprzedany firmie Coelsa, która zajmowała się jego szeroką dystrybucją w Chile pod koniec lat 80-tych i na początku 90-tych.
Modyfikacja składała się z magnetofonu kasetowego XL12, który był oficjalnym klonem Atari XC12, oraz sprzętu i oprogramowania, które umożliwiały nagrywanie i późniejszy odczyt z prędkością wyższą niż normalna, znacznie wyższą niż normalnie.
W Coelsa po prostu otworzyli obudowę, usunęli niektóre komponenty i zastąpili je innymi, które znajdowały się wewnątrz żywicznej zalewy. Miało to na celu utrudnienie inżynierii wstecznej i kopiowania produktu. Było to tak skuteczne, że produkt nigdy nie został skopiowany.
Linki
[1] Strona z opisem reverse-engineering (po hiszpańsku)